Update på Warwick

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Update på Warwick

Post by Frieser9460 »

Det gør mig virkelig, virkelig ondt, Gry... føler med dig og sender mange tanker til både dig og din mor... :ked:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Update på Warwick

Post by BeritH »

Det gør mig ondt Gry, det er altid hæsligt at skulle tage den beslutning. Men med det forløb, du har beskrevet, er jeg ikke i tvivl om at I har gjort det rigtige.

Mange tanker herfra.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Update på Warwick

Post by aribeth »

Øv, det er bare så ufedt når sygdom tager livet af dem vi elsker, både mennesker og dyr. Det gør mig ondt.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Update på Warwick

Post by Gry »

Tak alle sammen. Det gør sgu "lidt bedre" at man kan dele sit tab og en fraktion af sin smerte med andre.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Update på Warwick

Post by Felis »

Trist når der skal tages afsked....men jeg er også overbevist om, det var den eneste mulighed, og trøst jer med at kattens trængsler nu er forbi...


Forleden aften måtte jeg køre for en bekendt så hendes gamle kat kunne blive aflivet.

Det lyder som lidt de samme symptomer (ikke nødvendigvis samme diagnose), men en kat med væske i lunger og bryst hvor vanddrivende ikke virkede ordentligt, hjertet var dåligt og han kunne ikke trække vejret ordentligt, hele kroppen arbejdede panisk i forsøg på det...det var ikke rart at se på. Han trængte også til at få fred..
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Update på Warwick

Post by stardancer »

Øv, det var en trist update, men det var jo nok det bedste at han fik fred :nej:

Har selv en nyresyg kat, hun har tilstrækkeligt dårlige nyrer til at hun ikke kan tåle at komme i narkose og blive fixet og få ordnet tænder, så hun lever også på lånt tid, desværre. Hun har været syg ca et år nu. Hun får lov at leve så længe hun er frisk og glad, leger, spiser og drikker. Når det er slut, så får hun fred for så er det ikke værdigt mere for hende. Indtil da, nyder vi hver en dag med hende :elsk:
/Sofie
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Update på Warwick

Post by Susmh »

Trist besked fra dig, men jeg tror også det var det bedste for katten.
Det er ikke sjovt når man skal tage den hårde beslutning
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Update på Warwick

Post by Gry »

Min mor har fået ham hjem i en fin fin urne.

Image

Vi har en lille have ude foran min mor. Hun begyndte at væve runt i noget med at hun ville kontakte bestyrelsen for at søge tilladelse til at få lov til at grave ham ned dér, men der stoppede jeg hende med det samme.

Hun skal ikke ud i at der sidder en masse gamle rappenskralder og siger nej. For jeg kan godt forstå hvis de siger nej. Så skal alle folk have begravet deres guldfisk, labrador, hamster, kanariefugl, kanin, deltidspony, skildpadde m.m. derude, og så bliver den lille have et mausoleum for noget creepy fra Stephen Kings "Dyrekirkegården" i stedet for.

Min mor har boet der hvor hun gør nu i de sidste 31½ år. Der må sgu være særlige regler for sådanne folk! SGU! ...med sgu på...

Så jeg sagde til hende "Mor. Drop bestyrelsen. Tal med Leon". Leon er vores Vicevært/Varmemester/Gårdmand/Havepasser. Hun tog den til sig. Talte med ham og fik en "hemmelig" tilladelse.

Lille Warwick får lov til at tilbringe resten af livet ude foran min mors vinduer. Vi har det smukkeste Magnolietræ i den have. Planen er at Warwick skal graves ned for foden af træet. Vi fik at vide at vi skulle gøre det om natten, og at vi bare skulle sørge for at urnen kom minimum 1 meters penge ned i jorden.

Vores...jeg taler om det som om jeg stadig bor der...jeg savner haven og træet, og jeg savner Warwick. Det er stadig ikke helt sunket ind at han ikke er her. Jeg vil vædde med at det bliver en grum mavepuster når jeg kommer hjem til mor og han mangler...og han skal puttes i jorden.

Jeg er sgu sådan lidt...perpleks omkring det...Skal man sige noget? Skal man ikke? Skal man ligge en blomst? Skal man ikke? Hva faen gør man? Har I tidligere haft begravet et kæledyr / holdt en ceremoni? Hvad gjorde I, eller hvad blev der sagt?


Image

Hun har forresten også fået denne. Jeg ved ikke om hun kommer til at gå med den, eller om den blot bliver et lille kært minde hun holder sig nær når billederne er falmet.

Tænk at man kan savne en kat så meget...

Pfffh...

Og tænk jeg blev skide arrig på min frisør! Jeg bliver klippet af Joan (ikke hende herfra), og så kommer Niels (ikke ham herfra) og spørger hvordan min mor har det - jeg svare så "Hun har det ad helvedes til" - "Nå hvorfor?" - "Fordi hendes kat er død" - "Nå. Jamen hvis det er det eneste må man da håbe der ikke sker andet så".

Uuuuuuh jeg havde kunne klappe ham en! Det krævede rent faktisk fysisk og mental viljestyrke IKKE at give ham verdens største skideballe og fortælle ham at han er en ufølsom nar, og selvom han ikke kan sætte sig ind i at en persons verden kan synke i grus over en mistet kat, så betyder det satme ikke at han har lov til at tale så respektløst og nedladende omkring det! :mettebo: :fy: :tarra:

*hrmf*

Nå....

Men jeg "glæder" mig til at sige farvel til "Kongekatten" som min mor kaldte ham. Det kan godt være jeg var hendes første barn, men Warwick var godt nok min lillebror. Kæft han stjal min mors hjerte. Jeg ved ikke om hun nogensinde kommer sig over tabet. Jeg har set hende græde 4 gange i mit liv.

Da hun mistede sin mor. 2 gange af bekymring og sorg over mig. Og nu med Warwick. Som hun selv sagde "Jeg ved godt at man aldrig må sige det her...men jeg ville næsten have ønsket det var en af de to andre. Han var bare så speciel. Nu er der ikke nogen der kommer og dutter næse mere. Jeg har ikke nogen der kravler ind under min dyne og ælter mig på maven. Jeg har ikke en kat der hopper op på min skulder og prullerpuste-spinder mig i øret"...ooooog så græd hun. Og det var lige før at jeg knækkede dér også.

Jeg holdt den dog, og kunne i stedet være den der holdt om min mor og stille kyssede hendes hår imens jeg vuggede hende og lod hende græde. For fanden altså...skide katte. De efterlader i dén grad poteaftryk i vores hjerter som vi ikke glemmer...nogensinde...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Update på Warwick

Post by Gry »

Tak Ped! :) *hugs*

Det ved jeg det gør. Det håber jeg det gør. Og ja...det var liiiige sådan en "stikker" der fik mig til at blive edderspændt arrig.

Og hold da kæft hvor er det også bare flabet at sige sådan til din mor. Det hørmer til himlen af et menneske der er komplet ignorant overfor det andet menneskes problematikker og uempatisk i dimensioner vi andre slet ikke kan forholde os til...

Jeg har det sgu sådan lidt "fair nok" at en eller anden ikke synes at en bortgang af et dyr er noget at hidse sig op over - men kan kan sguda have så meget pli og respekt at man anerkender den andens tab og ikke er en røv omkring det, og hvis man VITTERLIGT ikke kan finde på noget trøstende eller medfølende at sige - så knyt sylten! Lad være med at være foragtende eller nedladende omkring andres følelse af tab og deres sorg.

*knurre*
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Update på Warwick

Post by 99E »

Det er de færreste, der forstår en sorg, de ikke selv har oplevet eller i hvert fald "set tæt på".
Og det er de færreste, der har gode strategier til at håndtere sorg på - især andres sorg.
Det er der skrevet masser af kloge ord om.

Ind imellem (faktisk: som regel) når folk siger komplet idiotiske ting, der virker som det dummeste nogensinde, er det i et desperat forsøg på at finde NOGET at sige. Og på at finde noget, der kan hjælpe.
Og nogle mennesker er så bare... lad os sige "længere væk fra ens egen verden end andre", og derfor kommer deres trættende eller hjælpsomme ord til at være enormt provokerende.

Jeg har det fx sådan med den der Regnbuebro.
:opkast: er min reaktion - lad nu være med at belemre mig i min sorg med alle mulige eventyr - eller med Gud og Himlen og engle og sådan noget.

Ceremoni?
I skal gøre det, der virker for jer.
Hvis det var mig, ville jeg plante noget på graven. Visne buketter er så deprimerende.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply