Venner eller hva'?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Venner eller hva'?

Post by SpørgeJørgen »

Jeg har en lille hjemmeside, hvor der tilbydes forskellige services, som at få klippet hæk, slået græsplænen, luftet hunden og den slags småting, som gamle fru Jensen og Hr. Hansen kan have svært ved at klare selv.

Hjemmesiden er helt min egen, men som tiden er gået, så er en håndfuld veninder kommet med på den, da vi dækker forskellige geografiske områder. Det er de senere år gået rigtigt fint og vi passer hver især vores egne kunder og hjælper selvfølgelig ved sygdom, lån af udstyr mellem hinanden (hækklipper og diverse) og almindelige gode råd.

Nu har den en af veninderne imidlertid valg at fjerne mig som ven på FB. Ingen begrundelse givet direkte, men gennem en 3. fælles veninde. Det går noget i stil med, at hun ikke synes, at jeg interesserer mig nok for hendes liv. Mja... jeg har jo så mit eget liv, som står som 1. prioritet og derefter kommer folk så ind som det passer ind i dagen. Og så er jeg bare ikke den store selskabsløve, der inviterer til tapas tre gange om ugen.

Mit spørgsmål er så: hvad gør jeg med hjemmesiden?

Fjerner jeg hende bare uden videre? Ingen kontakt først, som hun selv har valgt det.

Bør jeg tage en snak med hende? Men om hvad? Hun har jo tydeligvis fravalgt mig selvom jeg egentlig gik og troede, at vi var på god fod og da altid har hygget os, når vi har mødtes. Det er kun få måneder siden, at vi har talt sammen sidst.

Eller lader jeg hende stå og bibeholder et rent professionelt forhold til hende? Vi arbejder jo individuelt og er vores egen chef i hverdagen.

Ja, der er helt sikkert noget dybereliggende til grund for det (jeg har mine anelser), men det har jeg ikke en jordisk chance for at tage hånd om/hjælpe hende med (jeg har forsøgt gennem årene) og det mener hun jo heller ikke, da hun angiveligt ikke ønsker kontakt med mig længere og jeg ønsker helt ærligt heller ikke, at gå "tiggergang" og ligge på knæ og hyle: "åååh, vil du ikke nok være min ven igen?".

For god ordens skyld, så vil jeg absolut tage imod hende med åbne arme, hvis hun henvender sig. Så bestemt! Men lige nu har hun foretaget et valg og det vil jeg respektere.

Så hvad bør mit valg være nu?
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Venner eller hva'?

Post by misssophie »

tænk, jeg bliver så provokeret af folks totale konfliktskyhed,- at jeg generelt ikke kan lade være med at "konflikte" med dem, og spørge dem direkte i hovedet hvorfor dit og hvorfor dat....

så har de to valgmuligheder: at spytte ud, eller at påstå at der ikke er noget galt...

-men det er jo mig....

jeg ved ikke hvad du skal gøre,- jeg ville personligt ikke gide at skulle omgås på internettet med folk som ikke gider mig, men som ikke har nosser til at sige det ligeud... jeg ville enten få ryddet tingene af vejen/no hard feelings,- eller også må samarbejdet stoppe

-ellers vil du jo rende og blive ved at være irriteret over hende, og over at i ikke har snakket ud?
og tænk hvis nogen er løbet med en halv vind,- og du handler forkert ved ikke at tale ud om tingene?
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Venner eller hva'?

Post by 99E »

SpørgeJørgen wrote:Bør jeg tage en snak med hende?

Ja.

SpørgeJørgen wrote:Men om hvad? Hun har jo tydeligvis fravalgt mig selvom jeg egentlig gik og troede, at vi var på god fod og da altid har hygget os, når vi har mødtes. Det er kun få måneder siden, at vi har talt sammen sidst.

Hvad med noget á la:
Hej dame. Jeg troede, vi var sådan venner-agtigt. Og så har vi det her arbejdsfællesskabstingnoget med den her hjemmeside. Gider du forklare a) Hvad der foregår siden du sletter mig på FB og b) sige, hvad du tænker, der skal foregå med den der arbejdsfællesskabstingnoget?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Venner eller hva'?

Post by Dorte Hansen »

Og du er helt sikker på at den her tredje veninde ikke bare siger noget???

For det kan sagtens være at veninde ikke selv har fjernet dig som ven, men at du er blevet #hægtet# af af facebook selv.

Jeg ved nemlig med sikkerhed at det sker at der fjernes venner fra folks vennelister uden de selv har slettet dem.

(har 2 spilleprofiler, som jeg er den eneste med adgang til, og pludselig var de ikke venner med hinanden mere, og jeg ved jo at jeg ikke selv har unfriendet dem)

Så tag da at spørg veninden ligeud, det kan jo være hun går med de samme tanker og tror at det er dig der har slettet hende...
Nu med køter-bande!
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: Venner eller hva'?

Post by SpørgeJørgen »

Jeg er 100% sikker på, at vedkommende har fjernet mig bevidst. Det er nemlig også sket for et par andre fælles bekendte. Beskeden er overleveret skriftligt (copy/pastet) af en af de fælles veninder, der ikke er unfriended (og som i øvrigt er en yderst troværdig og ærlig pige, der ikke synes det var ret sjovt at lege budbringer)). Så nej - muligheden for teknisk fejl er udelukket.

Jo, jeg burde være den voksne/store og række en hånd ud. Jeg er bare også lidt konfliktsky og har det også sådan lidt "nå ja - hvis hun ikke gider mig - gider jeg så hende?"

Jeg er ved at være nået derfra i mit liv, at hvis folk ikke tilvælger mig af lyst, så er de yderst velkomne til at lade være! Ellers bliver der en ubalance i tingene.

Men at hun ikke har tænkt over vores arbejdsforhold og i det mindste gidet at skrive en besked til mig personligt (beskeden var i øvrigt rettet generelt til flere personer. Det beklager jeg ikke at have oplyst i først indlæg. Slipped my mind). Så jeg er blevet "droppet" sammen med flere på én gang.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Venner eller hva'?

Post by BeritH »

smukke-ped wrote:Du bør altid være det bedre menneske. Lad være med at bruge tid på det.

Der kan være mange årsager til at det er blevet som det er blevet.

Hvorfor slette hende fra den hjemmeside? Hvis du passer dit, så passer hun vel også sit, i fred og ro.


Det Ped siger :mikkel:
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply