Vil I være med i en studiekreds?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Vil I være med i en studiekreds?

Post by Lone Beck »

Jeg har ikke fået meget ud af at stille forslag om studiekredse ind på forslags-forummet. Jeg håber, det er fordi I ikke har læst det :cry: Men så spørger jeg jer da bare på hyggen: Kunne I - ja, bare et par stykker af jer - tænke jer at være med i en studiekreds her på strigler.dk? :D Jeg forestiller mig at vi skal ´´mødes´´ i en tråd her inde en eller to gange om ugen, for at diskutere en bog, vi vælger at læse. Det kunne være sjovt at starte med Xenophons ´´Om Ridekunsten´´, synes jeg. Bogen er skrevet for over 2000 år siden, så det kunne være interessant at sammenligne den tids tanker om heste og ridning med de tanker vi har i dag. Det er en lille, nem bog, der kan læses på internettet, så alle kan være med, og det kunne være en god prøveklub for studiekredse på en ny måde. [quote:f47f42f847][i:f47f42f847]Hvis man engang skal have sin krigshest til at gøre et ekstra imponerende og beundringsværdigt indtryk, skal man undlade at trække den i munden med bidslet og bruge spore eller pisk, som de fleste ellers gør i den tro, at det får hesten til at se flottere ud. Den slags folk opnår det stik modsatte af deres faktiske hensigt.[/i:f47f42f847] [size=9:f47f42f847]Xenophon [/size:f47f42f847][/quote:f47f42f847] http://www.igl.ku.dk/~aigis/2004,2/RGR-Eq.pdf Xenophon Hvad siger I? kom nu... jeg synes jo selv det er sådan en genial idé jeg har fået :roll:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jep, jeg er på. Jeg har oven i købet bogen, selvom den p.t. er lånt ud.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Ja, det vil jeg da osse gerne Jeg har hentet bogen på internettet - men det er en oversættelse fra 2004. Daisys er sikkert Stenkovs? Og de er meget forskellige , så det skal vi lige hitte ud af.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Så bruger vi bare den på nettet. No problem. Min bog er gammel. Jeg fik den for ca. 35 år siden, og da var den brugt!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det lyder dæleme godt - jeg glæder mig allerede :D SKAL vi ikke lige have et par stykker mere med? :idea:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[quote:21387ab428=´´Lone Beck´´] Det er en lille, nem bog, der kan læses på internettet, så alle kan være med, og det kunne være en god prøveklub for studiekredse på en ny måde. [quote:21387ab428][i:21387ab428]Hvis man engang skal have sin krigshest til at gøre et ekstra imponerende og beundringsværdigt indtryk, skal man undlade at trække den i munden med bidslet og bruge spore eller pisk, som de fleste ellers gør i den tro, at det får hesten til at se flottere ud. Den slags folk opnår det stik modsatte af deres faktiske hensigt.[/i:21387ab428] [size=9:21387ab428]Xenophon [/size:21387ab428][/quote:21387ab428] http://www.igl.ku.dk/~aigis/2004,2/RGR-Eq.pdf Xenophon Hvad siger I? kom nu... jeg synes jo selv det er sådan en genial idé jeg har fået :roll:[/quote:21387ab428] [color=blue:21387ab428]Det giver stof til eftertanke må jeg sige. Hvor er det lige det ´´går galt´´ når man ser på, en del, ridning idag :?: Jeg er ikke den bedste til at formulere mig på skrift, det går meget bedre når jeg taler, men er der plads, vil jeg gerne være med :oops:. [/color:21387ab428]
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Ihvertfald i første omgang. Men jeg synes det er en rigtig sjov idé og jeg ville vældig gerne hvis jeg kunne tage mig sammen til at læse flere bøger - og dette tiltag kunne nok hjælpe - det er jo altid sjovere når man bagefter kan diskutere bogen. Jeg henter bogen i aften og går i gang. Har vi en deadline, eller ? :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Herligt - mon ikke vi er nok nu? :) HHansen, Fanne, Daisy, Lone og Lone = 5. Det synes jeg er et meget passende antal. så skal vi vel bare oprette en tråd, aftale det første møde, og gå i gang med at læse :idea: Noget stort læsearbejde bliver der jo ikke tale om i dette tilfælde. Bogen er kort - diskussionslysten forhåbentlig så meget større. vi kan sikkert snildt læse bogen i ét hug, men så bliver diskussionen meget bred, så jeg vil foreslå at vi bare læser....skal vi sige 10 sider til første møde? Hvornår skal vi mødes? Skal vi bare åbne tråden og skrive bidrag, når vi har tid og lyst, eller skal vi mødes på et bestemt tidspunkt, så diskussionen kan flyde frit?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Hvis det kan lade sig gøre at finde et fælles tidspunkt, vil det være spændende med en diskussion. Men det er måske vanskeligt? Jeg er åben for begge forslag, og er ellers temmelig fleksibel med tidspunkter.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Jeg vil egenlig gerne være med......sådan lidt på sidelinien....... Jeg ved godt at jeg sjældent bidrager med ret meget ......meeeen Birgitte :oops:
Post Reply