Ting der undrer mig

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Ting der undrer mig

Post by aribeth »

Man kan spise det samme til morgenmad hver eneste dag i årevis og ingen vil studse over det... men hvis man vælger at spise det samme til aftensmad hver dag i årevis så synes folk det er vildt mærkeligt!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ting der undrer mig

Post by Frieser9460 »

Hahahaha... god pointe. :viben:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ting der undrer mig

Post by HHansen »

Du har ret.. og folk synes også man er mærkelig, hvis noget der er FREMRAGENDE aftensmad spises til morgenmad? :aribeth:
Hvad er der i vejen med en steak og bearnaisesovs til morgenmad? Det skulle lige være rødvinen dertil :fuld: Det bliver sådan en lang dag...

Og så er der mange der gladeligt spiser cornflakes, havregryn eller franskbrød til aftensmad?? :hva:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ting der undrer mig

Post by Frieser9460 »

Åh bvadr... steak og bearnaise sauce til morgenmad??? :opkast:

Jeg tror, at det der med, hvad man spiser hvornår på dagen hænger lidt sammen med, hvor "tung" maden er... Min mave dur i hvert fald ikke til noget tungt fordøjeligt fra morgenstunden.... hvem har lyst til at starte dagen med en mursten i maven? :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ting der undrer mig

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Åh bvadr... steak og bearnaise sauce til morgenmad??? :opkast:

Det kunne jeg SAGTENS! :aribeth:

Bare ikke i dag...
Har sovet elendigt og er træt og slatten - og når jeg har sovet for lidt eller for dårligt har jeg morgenkvalme.
(Det gav nogle ARGHARGHARGH!!!-oplevelser sidste år på studiet, før jeg opdagede, at det ikke er graviditet, men bare "sove dårligt"...)

Men... Da vi boede på flådebasen og jeg var hjemmegående officiersfrue ( :viben: ) spiste vi faktisk ind imellem rensdyrbøf til morgenmad. Med salat.

Ting, der undrer mig:
At man kan købe færdigblandet "tilsæt kun vand"-tempuradej. :ehh: Fordi at blande mel, salt og lidt peber og vand er for svært??
At man (i hvert fald i DK, jeg har ikke set dem her - endnu!) kan købe "shake and... øh, steg...? røræg på "flaske". OK, der er baconstumper i. Er det fordi det er for svært at piske æg sammen?
At der er forældre, der stadig ikke har forstået, at en skoleklasse ikke er "20-28 børn som min egen unge", mene r 20-28 FORSKELLIGE børn med FORSKELLIGE behov, og at somme tider må den fælles undervisning derfor være et kompromis, der samlet set giver den bedste undervisning for klassens 20-28 individer...
At det ene supermarked heroppe i ramme alvor mener, man godt kan sælge mugne bananer.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Ting der undrer mig

Post by Lena »

Hvad i alverden er der i vejen med at æde en steak med bearnaise til morgenmad......... eller rosastegt kalvelever med bløde løg og bacon! Det har jeg da af og til fået, hvis jeg har været så heldig at der har været en rest........
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Ting der undrer mig

Post by Anja »

I den ideelle verden får man varm mad morgen, middag og aften :aribeth:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ting der undrer mig

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Hvem fanden gider spise genopvarmet kød i trævler?


Det gider jeg - hvis jeg SELV har lavet det der trukne svin. Jeg gider ikke betale for de der færdiglavede for de er for dyre og for dårlige.

Iøvrigt irriterende at PulledPork er blevet så populært, før kunne man få en nakkekam til ingen penge - nu nærmer prisen sig de skyhøje priser for godt oksekød.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Ting der undrer mig

Post by misssophie »

jeg fik calzone fra i går, til morgenmad i morges...

forstår ikke at nogen kan spise den samme morgenmad hver dag, jeg ville dø af kedsomhed...
Misssophie
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Ting der undrer mig

Post by Illum »

At folk spiser morgenmad..
Post Reply