Ramt af lyn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Ramt af lyn

Post by Lone »

Synes jeg kan huske en historie - eller flere - om en hest der blev ramt af lynet i sommer? Siger det jer noget?
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

masser af heste bliver hvert år ramt af lyn, en af mine venner har midste en i år.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Hm - er det så mange? Hørte om 20 køre under et træ,der alle blev ramt. Men syntes bare jeg har læst om en, der overlevede?
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Den dyrlæge som tilså, den som jeg kendt havde bare i år været ude til 5 ud over den her. så ja det er en del der bliver ramt.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Jeanie

Post by Jeanie »

I de tilfælde hvor jeg har mulighed for at tage hestene ind, hvis det tordner gør jeg det. Jeg har et minde fra min barndom, om en hest , som tilhoerte min veninde, den blev ramt af lynet og var doed paa stedet. Jeg syntes dog ikke at man hoere om det saa tit mere, men som Jytte naevner sker det maaske oftere end man regner med.
Lone

Post by Lone »

To mennesker om året blir ramt af lynet, har jeg læst - men kan ikke fidne noget om dyr, hvis jeg Google´r
Post Reply