Naboer

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Naboer

Post by Intunia »

Vi er lige blevet anmeldt til politiet af naboen, der er irriteret over nogle sten, vi har liggende på vores grund! :viben:
Den flinke landbetjent tiggede og bad om, vi ikke selv kunne løse stridigheden, for det var virkelig spild af ressourcer.
Det har han godt nok ret i, men hvordan taler man med en alko-dement førtidspensionist, der er total ryttet oveni?
:druk:
Jeg ved godt det er lavt, men jeg fortryder sgu lidt, at vi samlede ham op af det vandhul, han i en vinterstorm var faldet ,i og ude af stand til selv at komme op af. -poogift

Jeg skifter lidt i mellem at forsøge at lade det glide af, og ønsket om hævn! :tarra: For helvede da. Kunne han ikke bare lægge sig ned og DØ!

Har I også prøvet at have idioter til nabo?
bla bla bla
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Naboer

Post by Pia »

Det lyder ellers underholdende :plop:

Vores naboer er enormt søde og hjælpsomme, så ingen gode historier her :-)
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Naboer

Post by Susmh »

Det lyder ikke specielt hyggeligt.
Det gamle sted havde vi en overgang sådan en i opgangen, men han fik heldigvis sig selv ekskluderet, så har ikke nogen gode råd til at tackle, andet end at prøve at ignorere ham, og selvfølgelig have et godt forhold til landbetjenten hvis naboen skulle politianmelde jer igen en anden gang.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Naboer

Post by Lena »

Vi har søde naboer........ og nærmeste nabo har sjældent skabt problemer idet hun de sidste mange år har boet hos sine forældre og kun har været i huset for at tømme postkassen. Nu har hun fundet sig en kæreste og er flyttet ind i huset igen..... sammen med kæresten og hans 3 store hunde. De kan ikke holde hundene inde hos sig selv og vores Breton skriger som om hun bliver skåret op med en sløv kniv bare de store hunde kikker på hende..... og løber efter hende.......

Naboen har snakket om at de skal have hegnet deres grund, men det bliver nok ikke i år..... eller næste år. Så nu bliver der sat strøm på folden... så får de måske lidt respekt for at gå ind til os. Jeg bekymrer mig også lidt for om de vil jage hestene..... når de går ovre på den fold der vender ind mod naboen.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Naboer

Post by misssophie »

da vi boede i ejerlejlighed havde vi 2 brødre som naboer. de var på stoffer, spillede tekno på mærkelige tidspunkter, politiet kom og gik...

nogle gange røg møblerne ud af vinduet fordi de blev uvenner, andre gange barikaderede de sig og skyllede stoffer ud i lokummet,- faldt bevidstløse om, og så kom låsesmed og politi og brød døren ned (ja der var lydt...)

hvis man gik over i den anden opgang som de boede i , kunne man stå og lodse (!) på døren, uden at de kunne høre det,- så højt spillede de.

heldigvis sad sikringsskabet ude på opgangen, og så hev vi bare sikringen.... så blev der åbnet,- og så kunne man se 3-4 fyre i fællesdans i stuen, med underbukser, cowboyhat og cowboystøvler,- rende og råbe "Yeehaa" !

jeg har været lidt lydallergisk lige siden.....
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Naboer

Post by aribeth »

Hvad er der med de sten?

Vi har haft naboer der fældede vores træer og buske, med en motorsav ind over hækken, som også lige blev barberet en meter... uden at spørge. Åndssvage gamle idioter.

Her har vi rigtig gode naboer... og nogen vi aldrig snakker med, men vi hilser og det er fint... og så har vi en der er lidt kukkuk, men hun gør ikke noget, og hun må da gerne gå at brokke sig over os, hvis det gør hendes liv lidt bedre.

Vi skal i øvrigt til fest hos vores naboer i weekenden... jeg forudser det bliver helt vildt...
Raxacoricofallapatorius
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Naboer

Post by Intunia »

Ja nu bor vi jo i en mose og vejen ned til naboen løber nede i bunden af haven, hvor der er meget vådt.
Vejen slår et sving omkring hjørnet, hvor der ligger et dræn, som er kørt helt i stykker, fordi naboen og hans trælse venner kører hjørnet af hele tiden. Vejen har i løbet af et par år flyttet sig 1½ meter ind i haven.
Derfor satte manden sten hvor der ikke skal køres, efter først at have afmærket med det der rød/hvide bånd.
Så ja vi har jo nok selv bedt om det. :hhansen:
Men hvad skal man gøre, når man gennem flere år har bedt ham om ikke at køre drænet i stykker!?

Ja måske bliver man sær af at bo på landet. Selvom han bor 500meter væk, syntes jeg alligevel, at det er alt for tæt på.
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Naboer

Post by Intunia »

aribeth wrote:Hvad er der med de sten?

Vi har haft naboer der fældede vores træer og buske, med en motorsav ind over hækken, som også lige blev barberet en meter... uden at spørge. Åndssvage gamle idioter.


Nogle mennesker tænker virkelig på en meget speciel måde! :tosse:
bla bla bla
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Naboer

Post by Intunia »

Susmh wrote: så har ikke nogen gode råd til at tackle, andet end at prøve at ignorere ham, og selvfølgelig have et godt forhold til landbetjenten hvis naboen skulle politianmelde jer igen en anden gang.


Tak for råd.
Han må da gerne politianmelde, når han ikke har nogen sag! eller råd til at føre den. :hhansen:
Men jeg tror også "Tal-til-hånden" bliver den fremtidige kommunikationsform.
bla bla bla
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Naboer

Post by aribeth »

årh! fandeme en båtnakke lyder det til!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply