Screening for livmoderhalskræft

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by 99E »

Jeg er ret sikker på, Ninas angersnak handler om, hvor frygteligt du synes de et er (iflg. tidl. indlæg) at du har dyrket ubeskyttet sex med nogen og måske har smittet med HPV til "alle mulige" og hvor uansvarligt det er...

Og så er det jo et definitionsspørgsmål om man er "syg" når man har celleforandringer - eller om man bare er i risikogruppen for at blive det...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

Well - i min optik er man "syg" når man har abnormal væv der er fuld af virus og som smitter.

Men nu er det ikke fordi jeg går og tænker på mig selv som værende syg - det er lidt det jeg nu ser som et problem fordi jeg så ikke har taget mine forholdsregler.

Jeg går selvfølgelig og er bekymret for OM jeg bliver syg - for jeg har et ret svækket immunforsvar. Og selvfølgelig tænker jeg over dem jeg potentielt har smittet ved min gøren og laden.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Felis »

Gry
du skrev:
**Og tænk på alle dem man høre om der har fået kræft i halsen. Jeg har altid førhen tænkt at det faaaame da var et underligt sted at få sådan noget. Men nu giver det mening. Det er muligvis alle dem der har givet oralsex til en der havde HPV. ***

Nope....langt de fleste, op mod 100 % af dem der diagnosticeres med kræft i hals og spiserør, det er faktisk personer der gennem en del år har haft et ret massivt forbrug af ØL.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by annetteB »

...alle dem? Synes da godt nok ikke man hører om særligt mange som får kræft i halsen?

forøvrigt får tre gange så mange mænd som kvinder kræft i hals/svælg/strube. Oftest som følge af mange års massiv rygning og/eller arbejde i træindustrien, da støv fra visse ædeltræsorter kan være kræftfremkaldende ved indånding.
HPV nævnes først som mulig årsag nr 3, så medmindre du både kæderyger, arbejder i træindustrien og ikke laver andet fra morgen til aften end at give blowjobs til mænd med HPV, så kan du nok godt tage det ret roligt. Kræft i svælg/hals er ikke særlig almindeligt forekommende.
:-)

Men naturligvis skal man da, som Ninie også skriver, overveje sin mulige status på HPVområdet, når man går fra et monogamt forhold og videre ud i verden. også selvom sandsynligheden taler jo for, at ens partner sandsynligvis allerede har stiftet bekendtskab med dét elendige virus.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by 99E »

annetteB wrote:...medmindre du både kæderyger, arbejder i træindustrien og ikke laver andet fra morgen til aften end at give blowjobs til mænd med HPV, så kan du nok godt tage det ret roligt.

*Er helt rolig...*
:jeanie: :viben:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Felis »

**Kræft i svælg/hals er ikke særlig almindeligt forekommende.**

Nej, der er vist under 1000 om året på landsplan.


Men ikke desto mindre kender jeg 7 mænd og 1 kvinde, der er døde af det, kræft i hals og spiserør...og samtlige var storforbrugere af øl gennem mange år.
Sygdommen blev typisk konstateret da de var fra sidst i 40erne og til midt i 50erne.

Alkohol (og tobak, her især piberygning) bliver også angivet som værende den hyppigste årsag til nævnte kræftformer

Ingen af dem havde arbejdet i træindstrien.

Omkring deres forhold til blowjobs...der må jeg sgu melde pas ;-)
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Nina »

Omkring deres forhold til blowjobs...der må jeg sgu melde pas ;-)


AIIIII - Felis - Kom nuuuu. :viben:
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Nina »

Men ikke desto mindre kender jeg 7 mænd og 1 kvinde, der er døde af det, kræft i hals og spiserør...og samtlige var storforbrugere af øl gennem mange år.
Sygdommen blev typisk konstateret da de var fra sidst i 40erne og til midt i 50erne.

Alkohol (og tobak, her især piberygning) bliver også angivet som værende den hyppigste årsag til nævnte kræftformer


Nårh nej - forresten:
Som du skriver oven for - så er det nok begrænset med de der blowjobs.
Man kan (tror jeg) ikke både ryge, drikke og give BJ samtidig? :ehh:
Eller er jeg bare for fantasiforladt?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by annetteB »

det er simpelthen derfor, at nogle mænd er begyndt at fjerne kønsbehåringen: der gik alt for tit ild i krølulden, når sådan en storryger gav blowjobs. Godt at vedkommende havde øllen i hånden til at slukke branden med.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by 99E »

annetteB wrote:det er simpelthen derfor, at nogle mænd er begyndt at fjerne kønsbehåringen: der gik alt for tit ild i krølulden, når sådan en storryger gav blowjobs. Godt at vedkommende havde øllen i hånden til at slukke branden med.

:jeanie: :viben: :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply