Screening for livmoderhalskræft

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

Pia wrote:
Gry Gressbakken wrote:Jeg ville ønske de bare ville rydde hele lortet. Jeg gider ikke det her pis mere. Jeg skal ikke have børn, og jeg har kun problemer med understellet. Nåhja...glemte også at nævne der er blevet fundet cyster. Og at min mor har fået ryddet understellet for mange år siden også grundet problemer. Men neeeeej. Jeg er jo ung. Jeg har jo ingen børn. *rolling eyes*


Jeg kan godt forstå dig, men rigtig mange af dem "Der i hvertfald aldrig skal have børn" :peg: ombestemmer sig alligevel med alderen :-)

Det er vist nærmere reglen, end undtagelsen.

Det er nok derfor de ikke bare føjer dig uden videre.
Stimata Doamna wrote:
Pia wrote:
Gry Gressbakken wrote:Jeg ville ønske de bare ville rydde hele lortet. Jeg gider ikke det her pis mere. Jeg skal ikke have børn, og jeg har kun problemer med understellet. Nåhja...glemte også at nævne der er blevet fundet cyster. Og at min mor har fået ryddet understellet for mange år siden også grundet problemer. Men neeeeej. Jeg er jo ung. Jeg har jo ingen børn. *rolling eyes*


Jeg kan godt forstå dig, men rigtig mange af dem "Der i hvertfald aldrig skal have børn" :peg: ombestemmer sig alligevel med alderen :-)

Det er vist nærmere reglen, end undtagelsen.

Det er nok derfor de ikke bare føjer dig uden videre.


Ja, nemlig, det sker faktisk ret tit, at man alligevel liiiiiige skal have børn. Sådan lige pludselig og stort set uden forvarsel!


Mjaeeee, det kommer så på ingen måde til at være tilfældet for mig.

De fleste der siger sådan, siger det som singler og så møder de pludselig en mand der får dem til at føle at hele verden er perfekte og så er de pludselig ikke "bitre" længere og vil gerne sætte børn i verden alligevel.

Jeg er helt overbevist om at grunden til at jeg fik afslag var fordi der sad 2 kvinder, en gynækolog og en sygeplejeske hvor jeg er RET overbevist om at jeg faktisk var ældre end dem begge to. De så begge ud til at være liiiiiige i starten af tyverne, og ja så kan jeg godt forstå det kan være svært at sætte sig ind i at en kvinde vælger børn komplet fra.

Jeg har taget det valg jeg har grundet mit helbred. Sygdomme og handicaps. Nogle kun i henhold til mig selv, og andre er der arvelighedsfaktor med.

Uanset hvad der *nogensinde* sker, så skal jeg ikke have børn. Det er jeg fuldstændig afklaret med og har været det i 8 år. Så jeg har talt tingene igennem med venner, familie, psykolog og psykiater. Jeg har gennemgået min sorgprocess over at min drøm om en familie ikke bliver.

Min eneste helt store fortrydelse ved det er at jeg ikke kan give min mor børnebørn.

Jeg har taget mit valg på en ganske lang liste af ting der taler imod det. Jeg har taget et valg som jeg finder er det mest ansvarsfulde jeg kan gøre for mig selv, men bestemt også for mine ufødte børn. Der er for mange folk der får børn der aldrig burde have haft det, det ved vi alle. Jeg behøver ikke tilføje til de kedelige statistikker fordi jeg har en egoistisk og romantisk sæbebobledrøm om børn. Det er simpelthen forkasteligt.

Hvis man ved på forhånd man sætter børn i verden og at man giver dem de dårligste kort på hånden fra start, så ser jeg intet andet end dyb egoisme hvis man gør det alligevel. Der har jeg alligevel så meget selvkritik og selvrespekt at jeg gerne vil kunne stå op om morgenen og se mig selv i spejlet uden at det giver mig dårlige vibes fordi jeg VED jeg har været en forbandet idiot, og jeg har gjort noget jeg aldrig vil kunne tage tilbage.

Nææææ. Så har jeg det fint med mine missekattekræ :elsk: De kan lege mine stand-in-børn. Jeg tror faktisk jeg giver dem lige så meget kærlighed som en mor ville give deres børn. Til gengæld får jeg nok også meget mere kærlighed igen den anden vej, end en mor ville få fra et barn.

Jeg er ret godt tilfreds med den del :dorte:

Men! Eftersom jeg ikke skal bruge rugemaskinen til noget, og der er grus i den, så kan jeg ikke se ét eneste fornuftigt argument for at det skulle blive der. Jeg føler bestemt jeg er blevet offer for folks ekstremt indtagede kasser på det punkt. Eller sundhedsvæsnets om ikke andet. Den stempling der hedder at en kvinde bliver nægtet af fravælge frugtbarhed, for TÆNK nu hvis hun skifter mening. Jeg kan ikke modargumentere et "tænk nu hvis". Så kunne folk lige så godt bede mig bevise Gud fandtes, eller ikke fandtes. Det kan jeg da heller ikke.

Jeg føler bestemt ikke at mine ønsker bliver hørt, og de bliver på ingen måde respekteret eller accepteret. :doed:

Erhm...
Hov...

Halløj roman! :ehj:
Nå, men så kunne man jo også altid lige se hvor mange der mentalt står af før de når til vejs ende :lol:
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Okay

Post by Illum »

Var et sats :heidio:
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by nanna1979 »

Pia wrote:
Gry Gressbakken wrote:Jeg ville ønske de bare ville rydde hele lortet. Jeg gider ikke det her pis mere. Jeg skal ikke have børn, og jeg har kun problemer med understellet. Nåhja...glemte også at nævne der er blevet fundet cyster. Og at min mor har fået ryddet understellet for mange år siden også grundet problemer. Men neeeeej. Jeg er jo ung. Jeg har jo ingen børn. *rolling eyes*


Jeg kan godt forstå dig, men rigtig mange af dem "Der i hvertfald aldrig skal have børn" :peg: ombestemmer sig alligevel med alderen :-)

Det er vist nærmere reglen, end undtagelsen.

Det er nok derfor de ikke bare føjer dig uden videre.

Der skal rigtig meget til, før de fjerner ens livmoder. Jeg fik min fjernet for små to år siden, der skulle en spontan abort til, p-pille kure, hormonspiraler og 2 kikkertundersøgelser, der ikke viste, hvad problemet var, før de gav sig og fjernede den. Jeg levede på stærk smertestillende i 3 år minimum 20 dage om mdr, havde en § 56 på jobbet, så stedet fik kompensation, når jeg var fraværende ( havde en fraværsprocent på 20)

Derudover skulle jeg ind og tale med en psykolog, inden de bevilligede operationer, for man ville sikre sig, at jeg er psykisk stærk nok til at leve videre med viden om, at jeg ikke kunne få flere børn (har en datter)

Derudover er man forsat usikker på, hvad det gør ved kroppen på sigt at få fjernet livmoderen.

Ingen tvivl om, at mit liv er blevet 100% bedre efter operationer, jeg kan cykle igen :jeanie: jeg kan være mor og kone på fuldtid - og behøver ikke bekymre mig om, hvordan jeg har det.
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by nanna1979 »

smukke-ped wrote:Hvordan fungerer sexlivet egentlig efter sådan en operation?

Jamen her fungere det faktisk fint. Jeg er blevet mere "slap", men det bliver bedre og bedre - jeg laver en del bækkenbundsøvelser - og så bare det pragtfulde i at have et sexliv igen, uden at bekymre sig om det gør ondt, om jeg får ondt osv :june:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Ikke rart at få

Post by 99E »

Illum wrote:...dette her en en fa de ting hvor du kan være tæt på døden UDEN at vide det..
Og den dag det opdages der er kan det nemt være for sent..

Det er desværre rigtigt. :oeje:
Og man behøver ikke være gammel og "færdig med livet" for at dø af livmoderhalskræft.

It's on my list. Jeg får det tjekket asap. :mikkel:

Illum wrote:Og lægen har ser det hele, også værre. Plus det tager 3 min.

De fleste læger har i hvert fald set en hel del - den gamle vandrehistorie med glitterkarkluden falder mig ind...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Illum
Posts: 218
Joined: Thu 9. Jun 2011 16:42

Fra to do list

Post by Illum »

Til done list :-)

For der er ingen minimums alder

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -test.html
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by annetteB »

Har nu modtaget rykker for screeningsundersøgelser for brystkræft. Der er åbenbart også noget jeg har glemt. Dét burde jeg vel gå til, siden min mor i sin tid fik brystkræft og endte med at dø af det. Har tidligere været afsted til undersøgelse med en lille bindevævsknude i det ene bryst, men den var nu 1) uskadelig og 2) forsvandt igen. Er ret overbevist om, at jeg med de små bryster jeg render rundt med og de regelmæssigt selvundersøgelser, nok ville opdage hvis der var noget det var som det ikke skulle være...orker ikke mammografi. Ærlig talt.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by stinemull »

Hvorfor ikke? Det er jo bare at møde op og glemme blufærdigheden mens babserne bliver mast flade ien maskine og så er du både et godt forbillede for dine børn og passer på dig selv.

Er det fordi du bliver nervøs mens du venter på svaret?
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by stinemull »

Jeg har ikke prøvet det endnu så kan ikke udtale mig omhvor ubehhageligt det er med store babser. Det er stadig et kort ubehag der kan redde ens liv så synes det er det værd.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Screening for livmoderhalskræft

Post by Gry »

Næ men store eller små babser så skulle det gøre ondt af død og djævel har jeg hørt. De skal klemmes flade omkring kirtlerne så de kan kigges i.

Men jeg ved så ikke om der er hold i det rygte?

Jeg har aldrig fået lavet sådan en. Skal man være speciel alder for at få indkalelse til sådan noget, eller er det sådan noget hvor man skal råbe op hvis det ikke er blevet gjort?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Post Reply