Elefantgræs.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Elefantgræs.

Post by Godzilla »

Jeg har noget af det et par steder i haven, men det breder sig meget. Hvordan slipper man nemmest af med det?
Jeg har vist ikke ryg til at grave det op. Round up er jeg bange for ødelægger bedet.
Det kunne godt blive stående hvis det ikke bredte sig så meget men det er jo ikke lige sådan at begrænse.

Nogen erfaringer eller gode ideer?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Elefantgræs.

Post by misssophie »

dynamit...
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Elefantgræs.

Post by Stimata Doamna »

Mon ikke Round Up så trods alt er mere skånsomt for resten af bedet?
:hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Elefantgræs.

Post by Godzilla »

Måske kan en af de der ulovlige kanonslag folk fyrer af bruges....eller et par stykker :hhansen:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Elefantgræs.

Post by annetteB »

Eneste løsning er reelt at grave det op, dele det, genplante den lille del du gider have og så kassere resten...eller forære det væk.

Alternativt kan du kassere det hele og sætte en klump elefantgræs af en af de turdansene sorter, istedet for den udløberdannende, som du tilsyneladende har nu.
Jeg anbefaler 'ferner osten' som jeg selv har i min dværghave. Den er smuk og opret og med masser af fjerlignende aks i eftersommeren. Og den står hvor den stod da den blev stilt i efteråret 2011
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply