En anden form for menneskehandel

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

En anden form for menneskehandel

Post by HHansen »

end den man sædvanligvis læser om i aviserne, er jeg blevet "offer" for.

Jeg er nemlig blevet solgt! -poogift

Sammen med mine 12 kolleger skal jeg nu arbejde i et andet firma.

Dét tager vi egentlig positivt allesammen, vi vil hellere være i et mindre dansk firma der gerne VIL have os, end i en kæmpe finsk koncern der ikke vil.

Meeeeen... jeg er lige nu lidt træt af at føle mig som et stykke inventar som man har købt fordi man kan tjene penge på det. Og det er sådan vi har det lige nu. Hvor vi først blev lovet guld og grønne skove og arkitekter der ville lave pladser til os jeg ved ikke hvad - så er vi nu nået til at vi da kan sidde i de lokaler der er - hvilket betyder 4 mand i et 20m2 kontor - og så har arkitekterne bare anbefalet nogle mindre skriveborde! -poogift :ehj:
Det værste er så at de også har indkøbt disse borde - som efter sigende er rigtig fede og flotte - men som alle er helt lige! Vi er 3 der allerede har meddelt at vi ikke arbejder ved et lige bord - vi har alle brug for en bue i bordets front så underarmene bliver understøttet. Nu har vi så aftalt med vores nærmeste chef (som også er med i virksomhedsoverdragelsen) at vi tager vore gamle borde med :askepot:

Men hvad fanden tænker sådan nogle chefer på når de køber en flok mennesker? Eller rettere - tænker de mon IKKE på at de køber en flok mennesker? Ser de bare på medarbejderne som en indtægtskilde? Jeg troede egentlig at man var nået til at også ledere så på de ansatte som en slags individer der skal plejes lidt for at yde den helt store indsats?

Nå.. ikke mere brok - det kan være det viser sig at blive godt, man stresser jo altid lidt over det ukendte og over forandringer man ikke selv har valgt.. :plop:

Jeg glæder mig nu alligevel også til at flytte - den nye arbejdsplads ligger SÅ meget bedre trafikmæssigt, og næsten ved siden af mandens arbejdsplads, så det bliver endnu lettere for os at køre på job sammen. :elsk:

Jeg må hellere komme afsted - 5 arbejdsdage tilbage på det gamle sted....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: En anden form for menneskehandel

Post by stinemull »

Jamen tillykkemed din nye ejer.

Mon ikke cheferne lige skal lære at i ikke bare er fast inventar og at i skal nurses lidt for at yde bedst muligt.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: En anden form for menneskehandel

Post by HHansen »

stinemull wrote:Jamen tillykkemed din nye ejer.

Mon ikke cheferne lige skal lære at i ikke bare er fast inventar og at i skal nurses lidt for at yde bedst muligt.


Sikkert.. det er bare sådan noget jeg synes ledere burde vide på forhånd... Der er da ikke nogen der gider give den en skalle for virksomheden, hvis man føler man bare er inventar, er der?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: En anden form for menneskehandel

Post by stinemull »

Har oplevet masser af ledere der glemte alt om dem på gulvet så det undre mig ikke. Enten lære de det, eller også kommer der en ny leder til. De gode resultater kommer nemlig først når medarbejderne fungere og så ka lederen være nok så dygtig på papiret.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: En anden form for menneskehandel

Post by Frieser9460 »

Tillykke med din nye ejer - jeg håber, at det bliver godt, trods alt. :-)

Det, jeg synes, er mest utrygt med sådan nogle virksomhedsoverdragelser (som jeg selv har været meget tæt på at ryge ind i), er alt det der med ansættelsesvilkår og overenskomst, eller mangel på samme. Det var i hvert fald min store bekymring, da jeg var tæt på at blive outsourcet for godt og vel halvandet års tid siden...
Ved du, om "din" nye virksomhed har overenskomst, HHansen?

Og så angående det der ledelse... så er min oplevelse, at det faktisk - desværre - er de færreste chefer, som har styr på det der med, hvordan man motiverer sine medarbejdere og får mest muligt ud af dem. Her, hvor jeg arbejder, har vi ekstremt mange inkompetente ledere.

Heldigvis er jeg selv så heldig at have en god chef, som har fattet budskabet om, at der skal tages lidt hensyn til individdet, og at medarbejderne skal nurses en lille smule for at være mest effektive. Så ham er jeg glad for. :askepot:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: En anden form for menneskehandel

Post by 99E »

HHansen wrote:Men hvad fanden tænker sådan nogle chefer på når de køber en flok mennesker? Eller rettere - tænker de mon IKKE på at de køber en flok mennesker? Ser de bare på medarbejderne som en indtægtskilde? Jeg troede egentlig at man var nået til at også ledere så på de ansatte som en slags individer der skal plejes lidt for at yde den helt store indsats?

Hvis du var lærer, ville du nu få at vide, at...
...du skal tage ja-hatten på.
...hvis ikke du vil arbejde konstruktivt for det her, kan du finde et andet job.
...du har bare været forkælet før.
...nu er det jo vedtaget, så må man bare få det bedste ud af det.
...du skal lade være med at være så negativt indstillet fra starten.
...hvis man er professionel, gør man sit arbejde for "kundernes" skyld og klynker ikke over småting eller tager "kunderne" som gidsler.
...chefen har lissom ledelsesretten, så som ansat må man bare "finde sig i" hvad de beslutter.

Og det er jo netop absurd, fordi alle gode ledere ved, medarbejderne skal aes lidt på for at yde deres bedste.
At man netop ikke bare skal behandle dem som inventar - eller slaver - hvis de skal give den en ekstra skalle for firmaet.
Også hvis man er offentligt ansat.

Jeg håber, jeres nye chef/virksomhed finder ud af det, HHansen - og at I får rimelige ansættelsesvilkår og forhold.
Inklusive borde - det er da ikke til at holde ud at skulle arbejde i mange timer ved et bord, der ikke ergonomisk fungerer...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: En anden form for menneskehandel

Post by HHansen »

Nå... indtil videre er det bare gået fra galt til værre. :mur:

Overenskomst havde vi ikke i den gamle virksomhed, og der er formentlig heller ikke noget i den nye. Det er jeg vant til så dét er ikke anderledes. Men vi har ikke fået nye kontrakter endnu - så egentlig ved vi jo ikke under hvilke vilkår vi er ansat...

Men det værste er at jeg i dag har set de nye lokaler - og fuck hvor ville jeg ønske at jeg kunne finde et sted hvor der står nogle regler for hvor store kontorer skal være! For vi skal sidde 4 mennesker i et lillebitte kontor - 19 m2 - og der ER bare ikke nogen god indretning, lige meget hvad man gør kommer vi til at sidde så andre skal gå bag om ryggen på én.. :mur:
Det er der ingen af os der bryder sig om. Men det er åbenbart stilen i det nye firma kan jeg forstå på dem der allerede sidder der... :doed:
Æv.. Og min chef meldte sig HELT ud af diskussionen i dag :doed: Så der har vi ingen opbakning....

Lige nu har jeg resigneret... Jeg har 3 arbejdsdage tilbage, så har jeg ferie i 11 dage - og derefter møder jeg det nye sted. Så må vi jo se om holdningen på længere sigt også er at vi bare er en vare de har købt... Og ikke en flok mennesker.
Og så må jeg jo se bort fra at jeg har nogle skønne kolleger og et spændende job - og så kigge efter noget andet... Lønnen stinker også -poogift

Og ja, Ninie meldingen til os er den samme som til de offentligt ansatte... tag jer sammen og accepter at det er på den måde.. :brok:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: En anden form for menneskehandel

Post by misssophie »

øv HHansen,- hvor surt...

håber på at det trods alt ser lysere ud efter ferien..
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: En anden form for menneskehandel

Post by Godzilla »

Øv hvor er det ærgerligt Helle.

Jeg håber at du får en god ferie alligevel :askepot:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: En anden form for menneskehandel

Post by 99E »

Er der ikke en sikkerheds- eller tillidsrep. på den nye arbejdsplads, der kan komme i spil ift. de der lokalers størrelse?
:ehh:
Eller bruger man ikke den slags, når man er ansat uden overenskomst? :ehh:
Hvad siger den fagforening, der burde have tegnet jeres overenskomst? :linski:

Vi har haft gang i en mængde målinger af temperatur og luftfugtighed og CO2-niveau på skolen her i vinter, netop for at afdække forholdene i de forskellige klasser/lokaler. (Støj opleves ikke som et problem, helt generelt, så det er er ikke målt på.)
Det er selvfølgelig ikke bare for de ansattes skyld, men også for børnenes.
Skolen har til huse i en gammel bygning, så den er langt fra optimal mht. ventilation og den slags - fx bliver der nærmest dræbende hedt på fjordsiden, når solen står på om sommeren, og udluftningsmulighederne er rigtig dårlige, især på 2. sal...
:doed:

Håber, det hele ser bedre ud efter noget ferie... :annette:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply