Tidens tand eller plastikkirurgi?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Godzilla »

Efter at jeg har tabt ca 6 kg. er mine bryster blevet næsten tomme. De er ikke særligt store men de hænger godt nok mere end før. Hvis jeg ville gøre noget ved dem, hvilket jeg ikke vil, så tror jeg at jeg ville få suget lidt fedt ud af maven, der er en smule der, og så få det proppet ind i brysterne. Ingen fremmedlegemer og kroppen kender fedtet.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by misssophie »

jeg kommer sådan til at tænke på dengang Lotte Heise udtalte at det var totalt pjat at folk lavede om på deres udseende, og at de bare skulle tage at blive lidt gladere for sig selv i stedet.

det var vel at mærke den gang Lotte Heise så godt ud...

jeg synes måske ikke at det var noget man kunne tillægge den store værdi, når nu det kom fra en model der aldrig havde haft udseende-problemer.
hvad ved hun om at være utilfreds med sin egen krop?
hvorfor dog være så indskrænket at dømme folk, i hvis sko man aldrig har prøvet at være?

jeg kan ikke forstå hvorfor nogle mennesker gør det til deres sag, at naboen har lyst til at få fedsuget dellerne. oftest bliver den opererede jo død-glad for sit nye udseende, og de andre følgevirkninger det har at føle sig bedre tilpas

hvis jeg havde en halv million til overs, måtte du sgu gerne få den Gry!
Misssophie
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Lena »

Hvis man skal have "bygget om" for ½ mill, så er der sq da noget galt med selvværdet....... Folk må gøre fuldstændig som de vil - det er deres krop, men lur mig om de bliver lykkeligere af ombygningen?!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by 99E »

Jeg synes gentlig, det er en god nok ide at overveje om man vil blive gladere - spdan for real overveje - eller om det bare er en lappeløsning.

For nogle gange BLIVER folk gladere - jeg mener, der er jo masser af mennesker, som synes de der fedmeoperationer er noget pjat, og at folk bare skal tage sig sammen... Og selvom nogle mennesker får dem og stadig er helt fucked i hovedet og derfor ikke får det bedre, kender jeg flere, der både fysisk og psykisk har det bedre med at være normalvægtige end stærkt overvægtige og på vej til at dø for tidligt af det.

Snak om operationer for "mindre fejl" får mig altid til at tænke på den her:
http://www.rolereboot.org/life/details/2013-06-when-your-mother-says-shes-fat
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Susmh »

Jeg må tilstå blankt, at jeg har fået foretaget en kosmetisk operation, og jeg gør det gerne igen, især hvis jeg får lige så meget glæde af den som den første.
Min første og hidtil eneste kosmetiske operation var en laser øjenoperation, der gjorde at jeg gik fra at skulle gå med briller, til at kunne se ud af mine øjne uden at skulle bruge briller eller linser.
Jeg kunne da sagtens have klaret mig uden operationen, men jeg har i rigtigt mange år hadet synte af mig selv med briller, og efter min øjenlæge sagde at jeg ikke kunne tåle at bruge linser mere, så valgte jeg en operation.

Jeg må indrømme, at jeg godt kan forstå folk der gerne vil have kirugiens hjælp til at ændre på ting de ikke er glade for.
Der er dog nogle tilfælde, fx. meget unges ønsker om kirugi, som jeg ikke er så glad for.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Pia »

Endnu har jeg ikke følt trang til at ændre eller løfte noget.

Jeg tror sagtens at et indgreb kan have en positiv betydning for et menneske, der har været ked af "Et eller andet ved sin krop" længe.

Om jeg selv ville gøre det?

Måske, men jeg tror det faktisk ikke... Ville nok være for nærig og hellere bruge pengene på noget andet :hhansen:

Jeg har intet problem med at ældes, men jeg er da glad for jeg ikke har dybe furer i ansigtet, rygerrynker om munden og solariehud. Et par smilerynker om øjnene, kan jeg spænde det op til og det kan jeg leve med.

Der er heller intet, der hænger nogen steder endnu, så jeg skal ikke klage, min alder taget i betragtning.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by annetteB »

ih, Ninie, det link har jeg aldrig læst før.
tak for dét!


Og Gunilla: jeg købte i sin tid det der tryllerynkevækcreme i Bilka.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by HHansen »

Der har lige været en reklame på tv hvor de sagde de havde tilbud på no7 hudplejeserie i denne uge i Bilka. Måske er det også den der tryllecreme?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Gry »

BeritH wrote:
Felis wrote:
Gry Gressbakken wrote:Jeg ville super gerne lige have en halv mil så jeg kunne rette op på det jeg mente var trist ved mit udseende.

:)




Man kan altså ikke købe sig til tilfredshed med sig selv :linski:

At få foretaget kosmetiske operationer af forfængelighed er kun symptombehandling og svarer til at pisse i bukserne for at holde varmen.....det løser ikke det reelle problem, nemlig at man forsøger det samme som at lakere en bil uden at reparere den først...og den vil fortsat være rådden indeni..


Kosmetiske operationer er ok hvis det er for at afhjælpe rent fysiske problemer......men sgu ikke for at afhjælpe et problem inde i hovedet, der handler om manglende accept af den naturlige forandring der sker med ens krop og udseende grundet aldring...de burde i stedet konsultere en psykolog


Felis, som altid har du jo svar på hvad der er rigtigt og forkert - i hvert fald i din verden, jeg vil dog vove den påstand, at det er en ekstremt unuanceret holdning og at den ikke nødvendigvis er den rigtige for alle mennesker. Og jeg synes faktisk at det er en letkøbt kommentar at påstå at folk har brug for en psykolog, hvis de ikke har samme holdning som du selv har. Har du en faglig baggrund for at visitere folk til psykologbehandling?

Ligeledes sætter du selvværd lig accept af den legemsdel, man ønsker at ændre på. Det er jo ikke nødvendigvis rigtigt. Man kan sagtens være tilfreds med sig selv overordnet set, selvom man er utilfreds med sine hængende øjenlåg eller flæsk på inderlårene. Hvis det, du påstår, skulle være tilfældet, så ville ethvert ønske om at tabe sig eller på anden måde ændre på kroppens nuværende tilstand være at sidestille med lavt selvværd.

Jeg forstå ikke, hvorfor det er så vigtigt at affinde sig med noget der irriterer en dagligt, når man har en mulighed for at ændre det?

Hvorfor skal man eksempelvis finde sig i en hængebug, hvis man nu har brugt 1½ år i træningscentret på at fjerne det fedt der var under huden ? (Der er jo ingen der får ondt i måsen af at man fjerner fedt i træningscentret - det er kun når man retter på skindet, der dækkede det hedengangne fedt, det bliver et problem for nogen).

Og hvis man nu har smidt førnævnte fedt, så resten af kroppen er blevet OK, men brysterne pga træning og vægttab ser forfærdelige ud, hvorfor er det så så stort et problem at rette op på det?

Jeg har fuld forståelse for at nogle lever fint med den slags skavanker, for mig er det folks eget valg.

BeritH



:kindkys: Tak BeritH :elsk:

Du skrev præcis det jeg selv tænkte.

På en anden note kan jeg da godt uddybe. For det første...erhm...tak for at kalde mig rådden indevendig - jeg ved godt jeg slår nogle snigerprutter ind i mellem men ud over dét så er det ikke skide flinkt at sige til folk de er "rådne indvendige". -poogift

Jeg står så i den situation at jeg har tabt mig 55 kg.
Det gør at jeg overalt har alt for meget hud. Min røv er punkteret. Jeg har balder, og så har jeg tom hud under ballen der bare flagre. Jeg har en mave der er fuld af tom flap. Jeg har en...erhm...ædlere dele der er blevet knap så forædlet. :plop:

Jeg bruger omkring en buksestørrelse STØRRE end nødvendigt fordi alt det løse hud skal bruge et sted at være. Mine arme flagre rundt og dumbo har intet på mig. Mine bryster er tomme og hængende. Jeg har kavalergang på ryggen når jeg ligger ned fordi der er for meget hud deromme også. :oeje:

Jeg har ikke en bh-delle, jeg har bh-franskbrød fordi at bher aldrig passer fordi de skal klemme den løse hud ind for at sidde fast, og det gør ondt, og når de så sidder som de skal og holder brystet oppe, og gør ondt, så har jeg et halvt franskbrød der vælter ud i hver side...ja...det er ca. lige så charmerende irl som på skrift. :anonym:

Derudover så er der halsen. Jeg har tyggegummiehud på den. Jeg har dobbelthage, af løs hud, ikke fedt. Jeg har tyggegummiekinder fordi der var så meget i dem før. Jeg har hængende øjenlåg og fået meget ældre ansigt generelt fordi det er "faldet sammen" efter vægttabet så jeg ser generelt meget ældre ud. :graed:

Så jeg ville gerne have strammet op, suget ind, nippet og fjernet hud. Jeg ville gerne have en brystoperation hvor de NETOP bruger BH-franskbrødet til at fylde i brystet så den er permanent og ikke bliver afstødt og har meget mindre sandsynlighed for at gå galt.

Jeg ved at uanset hvad så skal jeg nok have lavet øjne på et tidspunkt, for min mor har også fået fjernet overskyden hud på øjenlåg og det er åbenbart noget arventligt, men det kan man kun få gjort EN gang i hele sit liv, så jeg venter til de hænger noget mere så jeg er sikker på at få så meget med som muligt. :mikkel:

Jeg har en hudlidelse og har faktisk fået at vide af en hudlæge at mange af mine problematikker nok ville forsvinde hvis jeg fik foretaget nogle hudreduktioner...

Synes da virkelig det er ærgeligt hvis jeg skal anses som "rådden indeni" fordi jeg har nogle ting som jeg optimalt og i en drømmeverden ville ændre på hvis jeg havde midlerne til det :ehh:
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Tidens tand eller plastikkirurgi?

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:[Synes da virkelig det er ærgeligt hvis jeg skal anses som "rådden indeni" fordi jeg har nogle ting som jeg optimalt og i en drømmeverden ville ændre på hvis jeg havde midlerne til det :ehh:



Gry, alt det du nævner der, hudlidelse, overskydende hud der medfører hængende øjenlåg, voldsomt generende overskydende hud ville jo komme ind under det jeg skrev:

**Kosmetiske operationer er ok hvis det er for at afhjælpe rent fysiske problemer**


Okay, må indrømme at jeg ikke lige havde in mente, at du havde nogen følger efter den OP, men min tidligere kommentar er altså møntet på sådan noget som omrokeringer af ansigtet, herunder operation af læber, næse m.v , blot fordi man bilder sig ind det vil se bedre ud...botoxjunkier.....Siliconepatter af mere eller mindre overdimensionerede formater...fedtsugninger af kosmetiske årsager...o.s.v..
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply