Når det biologiske ur tikker

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Når det biologiske ur tikker

Post by Stimata Doamna »

En af pigerne i stalden (hm, hun er 42 og vel teknisk set ikke pige...) har i et par år snakket om at få børn, men har ligesom ikke haft en at få børn sammen med bortset fra ham, hun har været on-off kæreste med i en 5-6 år. Egentlig synes hun, at han er under hendes niveau - han har forkert nationalitet (for luxembourgere er portugisere ikke et godt parti), forkert alder (væsentlig yngre end hende), forkert uddannelse (har ikke været på uni) og forkert job (arbejder og dermed i den forkerte indkomstgruppe) - men bliver ligesom hængende i hendes liv. Deres forhold har været meget stormfuldt. Det er den store kærlighed i 3-4 uger, og derefter er det absolut slut og forbi for evigt - osv. osv.

For to uger siden fortalte hun, at hun skulle ud at se på en ejerlejlighed, hvilket ikke undrede nogen, for hun har været lidt træt af den lejlighed, hun har - eller måske rettere ejerforeningen i bygningen. Et par dage senere blev 'jeg' til 'vi' (jeg troede, at det drejede sig om, at storebror havde været med ude for at kigge), og endnu et par dage senere fortalte hun om en lejlighed, der var for lille, fordi der ikke var plads til både barn og hjemmekontor. Forleden dag blev der så skrevet under på slutseddel, og det forlyder, at der ikke er købt 50-50, for han kan jo ikke bidrage med hverken udbetaling eller sin halvdel af de månedlige udgifter.

Jeg kan sådan set godt forstå, at hun gerne vil have børn. Det er nok også ved at være sidste udkald. Jeg synes bare, at det hele virker fuldstændig forkert. Der er andre måder at få børn på end at købe hus hals over hoved med en, man dybest set ikke bryder sig om. Jeg ved også, at det er svært at være enlig mor i det luxembourgske samfund - en ting er at blive skilt (det går efterhånden lige an), noget andet er bevidst at vælge at blive enlig mor.

Skulle jeg have spillet djævlens advokat og ridset de her ting op for hende?

Jeg må indrømme, at jeg var fuldstændig mundlam (dét sker ikke ret tit :lea:) - og jeg var faktisk mere bekymret for min gamle hest, der skranter lidt for tiden. Et eller andet sted gider jeg heller ikke diskutere det med hende. Hun har bestemt sig for, at nu skal det være sådan - og så bliver det sådan. Jeg har bare en rigtig dårlig fornemmelse omkring det hele, men har jo nok nu fortabt retten til at sige noget. Det er lidt ligesom lysning i kirken - sig noget nu, eller ti stille for altid.

Pis og papir! Jeg har bare frygteligt ondt af de(t) ufødte barn(børn). Jeg har jo også min mening om, hvordan jeg ser hende som mor, men jeg håber da, at mine formodninger bliver gjort til skamme...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by 99E »

Folk kan ind imellem overraske. :fy:
En af Mikkels kolleger blev ups-gravid med sin (forholdsvis nye) kæreste sidste år. :wow:
Hun HADER børn. Afskyr dem og har aldrig været tættere på end højst nødvendigt (og det kan jo måles i meter, ved jeg af erfaring...).

Og hun hader stadig børn. :linski:
Bare ikke sit eget. :lol:
Og mig bekendt går det fint... :ehh:

Der skal jo også være nogen, der vælger at blive singlemor - for at det kan blive samfundsmæssigt acceptabelt. :peg:
Ligesom nogen skal vælge at blive skilt, gå i underligt tøj, have den forkerte længde hår osv.

At jeg så er enig med dig - at det er sært at gøre det med en, man ikke har et solidt forhold til (så hellere donorsæd) og den slags, det er noget andet.
:anonym:
Hvis du er seriøst nervøs og hun endnu ikke er gravid, kan du jo håbe på, det ikke lykkes... :viben:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Felis »

Stimata Doamna wrote:.

Skulle jeg have spillet djævlens advokat og ridset de her ting op for hende?

...



Det ku' du jo sagtens have gjort, men det ville ikke have ændret på sagen tror jeg, men sandsynligvis blot blevet opfattet som utidig indblanding.

Jeg må nok indrømme, at den jeg forstår mindst i den historie, det er manden...hvis altså du har opfattet deres indbyrdes forhold korrekt.....hvorfor pokker han efterstræber en snobbet mokke så meget, at han vil være hendes kæledyr når det passer hende og yderligere indvilger i at producere en unge på hende...hvilket jeg i øvrigt synes hun er alt for gammel til.

Bare den helbredsrisiko der er for børn født af kvinder over 40...og så en førstegangsfødende...ikke det mest optimale scenarie
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Ane »

Det er en af de situationer hvor man godt kunne have sagt noget, men det ville ikke have ændret noget, ud over hun blev sur på dig..

Hvad er der med Alfa?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Stimata Doamna »

Ja, det er jo netop det - jeg stikker hovedet i busken og vælger, at hun ikke skal blive sur. Jeg ved jo, at det ikke ændrer noget og at jeg får al brokket sidenhen. Det viser erfaringen jo. Men det er altid os, der er i stalden om aftenen, og jeg ORKER ikke være på kant med nogen - jeg er der jo, fordi jeg kan lide at være hos hestene.

Jeg kan bare ikke lide det, når Alfa har kolik tre gange inden for to måneder :oeje: hun er sat på ølgær og hvedeklid med olie. Hun så noget træt ud forleden, så hun får også et tilskud til træthed. Hun fik det første gang i går, og i dag flirtede hun helt vildt med hingsten i stalden. Jeg imødeser den næste brunst - og sikkert en kolik mere. Hun har ikke været nævneværdigt i brunst i årevis, men jeg skal da lige love for, at Fidalgo fik kildet hende de rigtige steder for et par uger siden... Men han er jo ikke hingst, så hun søger Ubaldo (PRE) meget mere. Stakkels Fidalgo -cookie
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by aribeth »

Sig mig lige en ting... handler den her tråd i virkeligheden om, at Alfa har bestemt sig for at flytte ind med og få børn med hingsten trods hendes høje alder? og nu har hun købt en ny dobbeltboks til hende og hingsten?

der er flere ting der lugter lidt af et sammenfald ... :linski:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Frieser9460 »

Jeg er meget på linje med Felis, hvad angår veninden og hendes forhold samt ønske om børn... Sådan som forholdet mellem de to bliver beskrevet, synes jeg faktisk, det er synd for manden, som nærmest bliver udnyttet, og jeg forstår ikke, han kan få sig selv til at være sammen med en kvinde, som så åbenlyst ser ned på ham. Mest bekymret er jeg dog for det barn, de eventuelt måtte få... det er næsten dømt til at blive skilsmissebarn på forhånd, taget i betragtning hvilke forudsætninger det kommer til verden under. Sagt med andre ord: Din veninde lyder ekstremt selvcentreret og egoistisk. Jeg kan godt se, at det sandsynligvis ikke ville ændre på noget, hvis du blandede dig og sagde din mening, Stimata Doamna, men jeg er alligevel ikke sikker på, at jeg ville kunne have holdt min mund, hvis jeg var i dit sted...

God bedring med Alfa. Jeg håber, at du slipper for flere kolikanfald.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Stimata Doamna »

aribeth wrote:Sig mig lige en ting... handler den her tråd i virkeligheden om, at Alfa har bestemt sig for at flytte ind med og få børn med hingsten trods hendes høje alder? og nu har hun købt en ny dobbeltboks til hende og hingsten?

der er flere ting der lugter lidt af et sammenfald ... :linski:


Portugiser eller spanier - det er vel ét fedt? :hhansen:

Ja, jeg har også lidt ondt af gutten, men det er så tilsyneladende hans ide denne gang (hun har luftet tanken før, hvor han ikke ville være med). Så jeg ved måske alligevel ikke, om jeg har ondt af ham? Han er voksen og burde kunne lægge to og to sammen. Han kender hende jo også. Jeg har kendt hende længe nok til at være klar over, at jeg hverken skal bo (ikke engang på hotel i Aachen) eller arbejde sammen med hende. Det er nok at dele stald. Hun har bestemt sine gode sider, men hun skal nydes i afmålte mængder.

Jeg har ondt af barnet/børnene. Det er sgu en ugunstig situation for ham/hende/dem!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by Lone Beck »

Det er privat område, set med mine øjne. Jeg ville holde min kæft (og det sker ellers sjældent :hhansen: ), når det ikke er en nær/kær veninde.

Trøst dig med at der findes forældre, der er voldelige, fordrukne, pædofile m.v. Det kunne sikkert være værre :ehj:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Når det biologiske ur tikker

Post by misssophie »

jeg ville også blande mig udenom og lade være at sige noget, jeg er ganske sikker på at du ikke kan påvirke en skid alligevel...

-kan det for øvrigt tænkes at hun er gladere for fyren end hvad hun vil være ved? altså fordi han ikke er fin osv?
Misssophie
Post Reply