Får i trænet med jeres dyr?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by aribeth »

Ja, det er en nuttet lille pony du har dig der! Og det lyder som om hans sind er lige det du har brug for. :)
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Frieser9460 »

Tak skal I have. :-)

Ja, Jack er lige præcis, hvad jeg har brug for. Faktisk har jeg taget mig selv i et par gange at ærgre mig over, at jeg ikke bare havde købt ham fra starten... altså bortset fra, at da var han ikke født. :viben:

Men det er virkelig ren luksus med en pony, som jeg kan "overskue" rent størrelsesmæssigt, og som er frisk og fremadgående, men stadigvæk bare så cool og nem at arbejde med. Hans alder taget i betragtning kan der selvfølgelig stadig nå at komme et "teenageoprør", men hvis der gør, klarer vi nok også det. Jeg føler mig nemlig helt og aldeles tryg ved Jack. :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Stuntman, tinkeren, og Falle, frieseren, bliver det ikke til så megen træning med p.t. De bliver nusset, striglet og hygget om, og Stuntman har haft sadel på et par gange, men ellers er jeg meget hæmmet af mit konstante behov for hjælp til de to pga. deres størrelse. Af samme årsag har jeg faktisk ind imellem leget med tanken om at sælge dem og få endnu en pony i stedet for...

Helt ærligt - og jeg ved godt, du ikke spurgte - jeg synes, du skal finde nogle gode hjem til de heste, du ikke trives helt med. :linski:
Yep, Stuntman og Falle. Og så have en pony mere. En, du virkelig nyder at bruge tid (og penge) på.

Men jeg er også sådan en, som synes, man ikke behøver beholde alle de dyr, man anskaffer sig. :ehj:
Ikke hvis man finder dem gode hjem.

Tænk på, at alle de dyr, du har, har du købt af nogen - en eller anden person, som OGSÅ holdt af dem og gjorde deres bedste for at sende dem ud i verden til et fornuftigt menneske, der ville passe dem godt.
Og det har du jo gjort. :elsk:
De fleste mennesker vil gøre deres bedste for at passe deres dyr godt. :linski:
Så skal du "bare" finde en køber, der vil passe hesten godt nok ift. dine standarder. :linski:
Det betyder ikke, de skal passe dem på PRÆCIST samme måde som du - bare sådan "inden for samme kategori af niceness".

Fx gør KatieKat ikke ALT med vores heste PRÆCIS som vi ville gøre det.
Men hun gør de vigtigste ting sådan på "samme-nok-måde", og resten er bare... mindre forskelle. På niveau med om de har røde eller grønne grimer - who cares...
Vi kan jo se, når vi ser dem, at de har det supergodt og er glade og tilfredse, sunde og raske, velpassede og alt det der.
Pæne hove, fin foderstand (YAY!!! SORCHA ER SLANK!!!) og alt sådan noget. :elsk: :mikkel:

Eller de får, aribeth overtog fra os...
Ja, der er mindre forskelle i fåreholdet. :ehh:
Primært, for at være helt ærlig, på den måde at Katrine er en meget (!) mere seriøs fåreholder end vi var/er/nogensinde bliver. :viben:

Og vi har overtaget en hund... :jeanie:
Annettes hund har, mig bekendt, ikke lidt meget ved at blive omplaceret til os.
Joh, hun bliver ind imellem tvunget til at putte på sofaen, lege i sneen og blive krammet af diverse børn i boligblokken. :lea:
Hvis vi af en eller anden grund ikke kunne beholde hende, ville vi da finde en god familie til hende. En med søde børn, der vil gå tur med hende og med fornuftige voksne, der vil fodre hende ordentligt og alt det der. Fx. en af de familier, der passer hende, hvis vi skal noget.
(Men vi vil slet ikke af med Shils! HA!)

Dyr KAN omplaceres med succes. :askepot:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Frieser9460 »

Jeg ved godt, at dyr kan omplaceres med succes... har selv været nødsaget til at gøre det et par gange, fordi der har været tale om dyr, der af den ene eller anden årsag ikke trivedes optimalt hos os.

Jeg har også et par gange overvejet, om det måske i virkeligheden var bedst at sælge Stuntman og Falle... men er bare ikke helt nået dertil, hvor jeg rent faktisk kan få mig til at gøre det.

Og så er der også spørgsmålet: Hvordan finder man gode hjem til 2 store heste, som slet ikke er alderssvarende trænet? Altså uden ligefrem at forære dem væk gratis?

Bevares, de kan de mest grundlæggende øvelser (trækkes, stå bundet, blive berørt mere eller mindre over det hele - Stuntman har lidt problemer omkring de ædlere dele, men det havde han allerede, da jeg købte ham - og er trænet i basisøvelser i at flytte sig for tryk osv. fra jorden), og det er efter min bedste overbevisning gode heste med masser af potentiale... men de kan bare ikke det, en hest på henholdsvis 6 og 5 år normalt kan.
Lille Jack på 3 år kan mere end dem...

Men jeg har snakket lidt med en træner/underviser, som jeg gerne skulle få ud første gang her i april måned for at arbejde med de to store drenge og mig, i håb om at hun kan hjælpe os, og vi så kan lave regelmæssig undervisning, som kan give mig mere mod og selvtillid og måske hjælpe os med at finde hinanden.

Så må vi tage den derfra...

På den anden side... hvis min kæreste ikke finder et nyt job indenfor de næste par måneder, så bliver jeg nødt til at sætte nogle af hestene til salg uanset hvad... for så vil vi ikke have råd til at blive ved med at beholde dem alle sammen, desværre.... :ked:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by aribeth »

Og så er der også spørgsmålet: Hvordan finder man gode hjem til 2 store heste, som slet ikke er alderssvarende trænet? Altså uden ligefrem at forære dem væk gratis?



Der er masser af gode hjem, også til den slags heste. Men lad være med at forvent at få det for dem du selv har givet...
Og for hver dag der går bliver de ældre og ikke trænet mere...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Frieser9460 »

aribeth wrote:
Og så er der også spørgsmålet: Hvordan finder man gode hjem til 2 store heste, som slet ikke er alderssvarende trænet? Altså uden ligefrem at forære dem væk gratis?



Der er masser af gode hjem, også til den slags heste. Men lad være med at forvent at få det for dem du selv har givet...
Og for hver dag der går bliver de ældre og ikke trænet mere...


Det er jo lige netop derfor, vi forsøger os med en træner, så vi kan få lidt mere uddannelse i dem under alle omstændigheder. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by stinemull »

Hvor stor er din Fellpony?
Den ser stor ud eller også er du lille. Jeg har en eller anden forventning om at de kun er omkring 135.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Intunia »

Frieser9460 wrote:Jeg har også et par gange overvejet, om det måske i virkeligheden var bedst at sælge Stuntman og Falle... men er bare ikke helt nået dertil, hvor jeg rent faktisk kan få mig til at gøre det.

Og så er der også spørgsmålet: Hvordan finder man gode hjem til 2 store heste, som slet ikke er alderssvarende trænet? Altså uden ligefrem at forære dem væk gratis?

Årh Stuntman :elsk: Han måda gerne bo hos mig.
Er det egentlig ikke længe siden, at vi har set billeder af dine muler?
bla bla bla
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Frieser9460 »

Hihi... Stinemull, det er mig, der er lille. :viben: Her går Jack sammen med min 198 cm høje kæreste:

Image

Han - altså Jack - er p.t. et eller andet sted mellem 130 og 135 cm. (jeg målte ham til 130 cm i september, men jeg tror, han er vokset lidt siden, og han er lidt høj bagtil lige p.t.) Et gæt vil være, at han ender på et sted mellem 135 og 140 cm, når han er færdigudvokset. Fellponyer er typisk mellem 130 og 142,2 cm i stang... :-)

Intuina, jo det er vist egentlig lidt tid siden, jeg sidst har vist billeder af mulerne... De er sådan lidt våde og beskidte på de nyeste billeder, jeg har taget af dem på folden, men derfor må I da gerne se dem alligevel. :linski:

Falle:

Image

Stuntman:

Image

Jack:

Image

Kajser:

Image

Kaspian:

Image

Og Bernhardt:

Image

Der kommer helt sikkert nye billeder igen i weekenden, for der kommer min mor og søster, og så skal vi holde "store-soigneringsdag", hvor alle basserne får ordnet maner og haler osv. Så vil der nok uvægerligt blive knipset et par billeder, når de kommer tilbage på folden bagefter. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by aribeth »

Bernhardt er da nuttet!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply