Får i trænet med jeres dyr?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by aribeth »

Joeh... jeg træner da lidt mine får... bare i at være ok med at jeg piller dem diverse steder og kan komme til dem, det er ret smart at man kan det, synes jeg... og lammene i at blive kløet lidt rundt omkring og finde ud af at jeg ikke er farlig...

Franz træner jeg i ikke at skræmme livet af akvariefiskene... det går langsomt...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by BeritH »

Nej faktisk ikke. Jeg hygger bare med dem, men decideret træning er der ikke så meget af.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by HHansen »

Image
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by aribeth »

Hvordan definerer I træning?

For med mine får fx, der sidder jeg bare meget derude... går lidt rundt, mærker huld, rører lidt hist og pist, men ikke noget med at holde dem og sådan noget... og så tænker jeg på, om det måske egentlig kan være noget som nogen bare ville betegne som hygge med fårene?

Jeg hygger mig med det.. men det ER også en slags træning i at jeg er ok og at jeg ikke gør noget og at det ikke gør noget at jeg rører dem...

Lige nu har jeg et førstegangsfår, som synes jeg er VILDT skræmmende... men alligevel så synes hun også jeg er fantastisk interessant fordi jeg kommer med mad. Jeg har altid gerne måtte klø hende lidt på næsen med en finger, men helst ikke mere end det... Jeg bliver nødt til at have fat i hendes lam fordi den har lidt træg mave, så den skal vaskes bagi et par gange om dagen pt. Så for ikke bare at skræmme livet af dem begge ved at fare derind og hapse lamse, så sætter jeg mig på en halmballe og fodrer fåret med en spand foder mens lamse undersøger mig på afstand...
SÅ kan jeg tage lamse imens mor spiser mad, tørre den bagi og sætte den ned igen.
Raxacoricofallapatorius
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Anita »

Tja, den brune hest trænes, når altså ikke den står skadet :minna: :traet: i dressur + i at opføre sig ordentligt over for andre end mig...
Den røde, er markstatue, så det er kun træning i at gå pænt ind og ud af folden...
Den ene jyske hest er uden for pædagogisk rækkevide, så hun får lov at passe sig selv
Den jyske plag burde trænes noget mere men pt er træning kun sporadisk og mest i at opføre sig pænt og ikke kravle ned i lommen på den person som tilfældigvis står nærmest...

Resten af manageriet kan vi vist ikke prale af at træne med, men hygge niveauet er i top :jeanie:
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by stinemull »

Begge mine heste er blevet trænet i dag.

Den lille hvide ponyhest blev redet af en veninde mens jeg red den store røde.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Pia »

Jeg travede og töltede på min unge ispony i dag, det var første gang vi prøvede dét.

Det har været en god dag. :jeanie:

Nøj han er lækker at være på! Smooth, soft og knæhøj karse.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Pia »

Og i dag kunne vi trave uden longe, weee!

Jeg gider ikke til barnedåb i morgen! Vil meget hellere i stalden. :anonym:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Frieser9460 »

Jeg er kommet rigtig godt i gang med træningen af Jack, min fellpony, nu hvor vintermørket er på retur, så vi har lidt flere lyse timer at gøre godt med i hverdagene, og det ikke længere regner og blæser helt så meget. Vi går tur i trafik og terræn 2-3 gange om ugen, og ellers leger og træner vi derhjemme. Han er så super sød og nem at arbejde med, så man tror, at det er løgn. Man kan slet ikke mærke, at han ikke engang er fyldt 3 år endnu. :elsk: Gåturene tager han i stiv hov; der er næsten intet, der kan skræmme ham, og når han en sjælden gang bliver forskrækket, giver han et spjæt, men bliver altid hos mig. Han har ALDRIG prøvet at rive sig løs fra mig eller løbe sin vej. Skønne, skønne pony. :elsk:

Image

Stuntman, tinkeren, og Falle, frieseren, bliver det ikke til så megen træning med p.t. De bliver nusset, striglet og hygget om, og Stuntman har haft sadel på et par gange, men ellers er jeg meget hæmmet af mit konstante behov for hjælp til de to pga. deres størrelse. Af samme årsag har jeg faktisk ind imellem leget med tanken om at sælge dem og få endnu en pony i stedet for... men indtil videre har min kæreste fået helpart på Falle, og så har jeg taget kontakt til en underviser, som vi gerne skulle få ud første gang i næste måned, så vi kan se, om hun evt. kan hjælpe os videre med de to. Jeg har jo som udgangspunkt den holdning, at når jeg anskaffer mig et dyr - og det gælder også heste - så er det med den hensigt, at det dyr skal blive hos mig til sine dages ende. Salg/omplacering kan normalt KUN komme på tale, hvis pågældende dyr ikke trives hos mig.

Krudtmulerne bliver bare hygget og nusset om, samt taget med ud på gåture og trænet lidt tricks med i weekenderne, når tiden er til det.

Hunden bliver også trænet. Vi træner med klikker cirka ½ time hver dag, og når vi er ude på tur, hvilket vi er mindst to gange om dagen.

Der ud over har jeg min nymfeparakit, Maddie, som jeg træner i at blive tam og tillidsfuld og i at komme ud og flyve frit.

Behøver jeg sige, at stort set al min tid ud over jobbet går med dyrene? :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Får i trænet med jeres dyr?

Post by Godzilla »

Nøj hvor er han kær Frieser :elsk:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply