Madtråden!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Madtråden!

Post by aribeth »

Frikadeller af økosvin... Vi har ikke fået svinefrikadeller i årevis. De var gode. kartofler med urtesalt til. Og squash, løg, salvie, persille, hvidløg stegt af på panden og glaceret med lidt hindbæreddike til sidst. Køkkenhave-win
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Madtråden!

Post by Godzilla »

Jeg skal have smørstegt fjæsingfileter med nyopgravede kartofler til.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Madtråden!

Post by Godzilla »

Jeg skal have smørstegt fjæsingfileter med nyopgravede kartofler til.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Madtråden!

Post by misssophie »

øko kalvemedisterpølse med nye kartofler
Misssophie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Madtråden!

Post by Pia »

Lammeribben + et lille stykke ryg, simrede i stegeso med citrongræs og limeblade.
Den sidste halve time fik væden et skvæt bulgur og nogle hele fed hvidløg. Det sidste kvarter kom der tomater (fra drivhuset), salat og ærter ved.

Jeg havde også en bøtte kikærter, der blev lavet til humus og da vi drukner i agurker fra drivhuset, lavede jeg tzatikki også.

Dertil brød og ribsvin!

Nu er jeg mæt og træt.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Madtråden!

Post by HeidiO »

Pia wrote:Lammeribben + et lille stykke ryg, simrede i stegeso med citrongræs og limeblade.
Den sidste halve time fik væden et skvæt bulgur og nogle hele fed hvidløg. Det sidste kvarter kom der tomater (fra drivhuset), salat og ærter ved.

Jeg havde også en bøtte kikærter, der blev lavet til humus og da vi drukner i agurker fra drivhuset, lavede jeg tzatikki også.

Dertil brød og ribsvin!

Nu er jeg mæt og træt.


Det smagte fantastisk, og den der ribsvin kunne jeg godt blive forfalden til :ehh:
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Madtråden!

Post by aribeth »

Har du puttet salat og ærter i en stegeso i et kvarter? Er det ikke riiiiigelig tid? Vi har fået flæsk, blancherede snittebønner vendt i smør, stegte squash og løg og kartofler.
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Madtråden!

Post by Pia »

Jep, det blev vildt godt, og stadig med bid :-)
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Madtråden!

Post by stardancer »

Vi fik hver en stor bagekartoffel med hvidløgs-ramsløgssmør til, en kogt majskolbe med smør og et drys salt og hvidløgsmarinerede koteletter igår. Nøj det var godt! :aribeth: Kunne faktisk godt ha nommet 2 bagekartofler og nøjedes med én kotelet istedet - ELSKER bagekartofler :aribeth:

Knægten fik rugbrødsmadder, han gider ikke majs og koteletter og er heller ikke ret glad for kartofler. Kræsenpind. Fatter ikke at de 2 madgrise herhjemme har kunnet producere sådan et kræsent barn :ehh:
/Sofie
stinemull
Posts: 404
Joined: Sun 2. Mar 2008 22:04

Re: Madtråden!

Post by stinemull »

Vi skal have rester af suppen fra i forgårs. Overvejer at koge lidt kartofler og mose ned i den så den bliver lidt modificeret.
Post Reply