Jeg mangler at have rutiner.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Jeg mangler at have rutiner.

Post by aribeth »

Ja... der er godt nok så meget snak om altid, at det er godt ikke at have en hel masse rutiner... vær impulsiv! lev i nuet! gør ditten og datten...

Men helt ærligt... så mangler jeg rutiner...

Jeg har aldrig haft morgenrutiner... det tætteste jeg er kommet på det er i alle de år jeg har gået i skole/har arbejdet og skulle møde på et bestemt tidspunkt. Stå op 5 minutter i at jeg burde være ude af døren. Linser i, lynbad, hurtigt i tøjet, make-up (sparsomt) rede hår, børste tænder og så ud af døren 10 minutter for sent.

Det er og var egentlig en herredårlig morgenrutine.

Jeg kan godt køre noget der minder om en rutine i en begrænset periode... et par måneder af gangen eller noget, men så er det som om det stopper og så er jeg ude af den rutine.


Jeg gad godt at have det der indre vækkeur om morgenen som mange folk siger de har, men fakta er, at jeg både kan vågne og være frisk klokken 5.00 klokken 7.00, klokken 8.00 og klokken 11.00
Men altså, jeg står normalt op ved 7 tiden... det er måske lidt rutine... hvis altså ikke det var sådan, at virkeligheden nok er, at jeg et par gange om ugen nærmere står op 7.30ish

det der med bad om morgenen, det har bare aldrig rigtig været mig. Jeg bliver IKKE frisk af et bad, jeg fryser bare og får mere lyst til at løbe ind under dynen igen. Morgenmad... argh! jeg har i dag været oppe siden 6.30 og jeg har ikke spist endnu.


Hvad med jer? er i rutinemennesker om morgenen?
Når jeg tænker over det, så er der selvfølgelig nogle ting jeg gør hver morgen, linser i, vand i hovedet, tøj på, fodre dyr, morgenmad... men det er virkelig forskelligt i hvilken rækkefølge og hvornår jeg gør det.
Raxacoricofallapatorius
Anita
Posts: 166
Joined: Fri 11. Jul 2008 11:12

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Anita »

Vi har fast indgroede morgen rutiner...
Op kl. 6
Kaffemaskinen tændes når man alligevel går forbi den i køkkenet.
Tøj på
I stalden og fodre heste og køer
Fodre hunde
Kaffe og havregryn
Morgen nyheder på TV2 News
Ud af døren kl. 0750 for at være på arbejde til kl. 0800...

Kunne faktisk være rart om man kunne bryde rutinen så den var knap så indgroet....
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by HeidiO »

Om morgenen har jeg en helt fast rutine, jeg vågner som regel af mig selv inden, men ellers ringer uret 5.45.
Op
Ud med hunde
På badeværelset
Tøj på
Samle træningstøj, hvis jeg skal fitnisse efter job.
Lave morgenmad som jeg tager med på job.
Og ude af døren er jeg som regel omkring 6.15-6.20

Manden er stort set altid kørt inden jeg står op, så mine morgenrutiner skal der ikke pilles ved, når han en sjælden gang skal møde sent. Så bliver jeg edder morgengnaven :loneb:

Jeg er ret morgenfrisk generelt, og sover sjældent længere end til kl 7 i weekenden. Jeg tror det gør en forskel mht morgenrutiner om man er a eller b menneske.

Og det er så der omkring alle mine rutiner slutter, resten af dagen og aftenen er det ret tilfældigt om noget sker i den ene eller anden rækkefølge :heidio:
Heidi
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Intunia »

Vil bare lige sige, Jeg elsker udtrykket "FITNISSE"

Jeg har det anstrengt med rutiner. Min hjerne laver altid krumspring for at undgå dem, selvom det ikke kan lade sig gøre sådan logistisk set.
bla bla bla
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by HHansen »

HeidiO wrote:Om morgenen har jeg en helt fast rutine, jeg vågner som regel af mig selv inden, men ellers ringer uret 5.45.
Op
Ud med hunde
På badeværelset
Tøj på
Samle træningstøj, hvis jeg skal fitnisse efter job.
Lave morgenmad som jeg tager med på job.
Og ude af døren er jeg som regel omkring 6.15-6.20

Manden er stort set altid kørt inden jeg står op, så mine morgenrutiner skal der ikke pilles ved, når han en sjælden gang skal møde sent. Så bliver jeg edder morgengnaven :loneb:

Jeg er ret morgenfrisk generelt, og sover sjældent længere end til kl 7 i weekenden. Jeg tror det gør en forskel mht morgenrutiner om man er a eller b menneske.

Og det er så der omkring alle mine rutiner slutter, resten af dagen og aftenen er det ret tilfældigt om noget sker i den ene eller anden rækkefølge :heidio:

Der mangler et punkt i din plan, du plejer at spille wordfeud med mig sådan omkring ved 6 tiden? :jeanie:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by HHansen »

Jeg har fast morgenrutine - eller rettere 2 forskellige..

Hvis jeg skal gå med hunden står jeg op 6.05 går på badeværelset og derefter i skoven med hund.
Efter gå tur træner jeg 10 min i mit motionsrum.
Så er der påklædning og makeup, fodring af marsvin og check af mail osv. Ud af døren senest 7.15.

De dage hvor manden går med hunden står jeg stadig op 6.05 - mens vandet bliver varmt spiller jeg wordfeud og så i bad.. Hårtørring og påklædning, marsvin og ud af døren 7.15.

Min hud og mit hår tåler ikke bad hver dag, så denne plan passer godt :-)

Når jeg læser ovenstående så ser det ud som jeg bruger vildt meget tid på bad... det gør jeg nok også.. Mindst 15 min, og hårtørring osv tager også mindst 10 min derefter... Godt det ikke er hver dag.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by HeidiO »

Hahaha, det er sandt :hhansen:
Det sker inden jeg står op :lea:
Heidi
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Lena »

Jeg er a-menneske og har vist de samme morgenrutiner......... hver dag!

Væggeur ringer ml. 5 og 6 alt efter hvornår jeg skal møde......

Op og i kludene og lukke hestene ud til wrap på folden.......

Fodre hunde.......

I bad og lave kaffe to go...... hvis jeg skal på job......
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by 99E »

Jeg er ret meget a-menneske - og det der morgenshow har en ret fast rækkefølge.
Vækkeur kl. 5:45. Kramme 1-2 snoozes. Bad. Smøre håret ind i gele og den slags. Sætte morgenbrød over, hvis vi skal have brød til morgen. Tøj på. Hvis vi ikke skal have brød til morgen: Piske æg/tjekke det bacon Mikkel har smidt i ovnen/lave salat. Sætte Mikkel til at lave det af morgenmade, jeg ikke har lavet. Spise. Læse nyheder eller stene TV2 News imens. Børste tænder, Kaste ting i tasken. Løbe forvirret rundt for at finde mine nøgler. Køre ved 7:30-tiden efter en af os er gået en gang rundt om huset med hunden, så den er tisset af og klar til at komme i bilen og med af sted.

Yep, vi foretrækker at have god tid om morgenen...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg mangler at have rutiner.

Post by Pia »

Her står vi op halv 7. Morgenkaffe og nulre rundt, inden vi vækker ungerne.
Så står den på madpakkesmøring, mere kaffe og lige tjekke arbejdsmail, inden jeg smutter på arbejde ca. 7.30. Anders kører ungerne ca kl. 8. Så pt. har vi masser af tid om morgenen.
Når han har opgaver i den store by, står vi en halv time før op og jeg kører ynglet. Så er tidsplanen mere stram.

Faste rutiner, nej, det tror jeg ikke ville fungere for os, sådan helt stramt.
Post Reply