Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Lena »

Pia wrote:Det er en stimefisk, så de ville sikkert sætte pris på en stime...


og stæren flyver i flok.......... når de er mange nok! :hhansen:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Pia »

Kunne da godt være man skulle nappe et bad og en ostemad :D
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Gry »

Hm...

Mjae....

Jeg ville jo bare gerne have haft givet noget farve i akvariet, så at give ham 2-3 af den samme farve fisk er sådan lidt...meh...

Men der er jo mange farverige tetraer der er milde af sind, men flotte. Neon-tetra er jo super flotte at se på
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by 99E »

Men det er jo ikke sikkert, forskellige tetra-arter er et godt mix...?
Altså jeg ved ikke noget om det - men min lille brune hest hader mindre hvide heste...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Gry »

Nu har jeg talt med en dyrhandler og kort talt med ham om mine planer.

Nu må jeg lige se hvad tingene koster, men ellers bliver det til en:

6 - Neonfisk
5 - slørhaler
og enten 5 guppyer eller 5 mollyer...
og så en pakke ekstra foder, bare så jeg ikke giver ham en masse fisk og han så ikke har foder nok, det ville være lettere tragisk XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Dorte Hansen »

Gry Gressbakken wrote:Nu har jeg talt med en dyrhandler og kort talt med ham om mine planer.

Nu må jeg lige se hvad tingene koster, men ellers bliver det til en:

6 - Neonfisk
5 - slørhaler
og enten 5 guppyer eller 5 mollyer...
og så en pakke ekstra foder, bare så jeg ikke giver ham en masse fisk og han så ikke har foder nok, det ville være lettere tragisk XD



Hvis det er en dyrehandler der har rådet dig sådan, så ville jeg ALDRIG nogensinde handle hos ham.

Det er alt for mange fisk til sådan et lille akvarium.

Specielt slørhaler bliver faktisk ret store og kræver god plads. Og man skal have VIRKELIGT god plads hvis man vil have Mollyer og/eller guppyer sammen med slørhaler, da begge slags æder "sløret" (altså hale og finner), og så "drukner" slørhalerne til sidst.
Nu med køter-bande!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Felis »

Glem alt om slørhaler i det akvarium, det er dyrplageri, kort og godt.

Guppierne hører heller ikke hjemme der, eller mollierne.

og hvis det bliver neonfiskene, så er der mere end nok fisk med dem i forvejen og så de 6 neonfisk.

Nogen dyrehandlere skulle bare have slag i den bare med et vådt, snoet viskestykke :ond:


Og Dorte har ret, alle de nævnte fisk inklusive de to der er der i forvejen, vil æde slørfinnerne på slørhaler.

Slørhaler egner sig til store koldtvandsakvarier kun...og til at gå sammen med....slørhaler
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by aribeth »

Nogle folk altså... slørhaler, en koldtvandsfisk sammen med fx guppyer?! Jamen for fanden!

Og som de andre siger, alt for mange fisk...
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Pia »

Du bør nok investere i et lille fiskenet, snarere end mere mad, for han kommer til at fiske døde fisk op af det mikroakvarie meget snart.

:(
Post Reply