Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by aribeth »

vi fik torsk igår.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Gry »

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Jeg fik taget nogle billeder....jeg ved sgu ikke helt hvor heldige de er - men det er altså dem her han kalder sorthalede cichlider :)

Det var kun den ene der var poseringsvenlig...eller...det var den ikke...den fes rundt som havde den ild i røven, og den anden tøffede rundt nede i bevoksningen. Sugemallen havde gemt sig ret godt et sted ved akvariets bagside.

Af hvad jeg kan forstå på det hele har han haft dem i i hvert fald 1 år. Jeg mener der blev sagt et par år, men bare for en sikkerhedsskyld cutter vi det ned og siger 1 år.

Jeg ved ikke om man kan fornemme hvor små de faktisk er på det her billede? De er meget små (i mine u-akvarianske øjne). Så hvis vi leger de er 1 år gamle, så burde de vel ikke blive større...eller?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:[Jeg fik taget nogle billeder....jeg ved sgu ikke helt hvor heldige de er - men det er altså dem her han kalder sorthalede cichlider :)

?



Det der har aldrig været Cichlider, så meget er sikkert.

Og ja de er voksne fisk når de er så gamle.


Det er en art Tetra, men lige hvilken kan jeg ikke se ud fra billederne, men ser ud til at være i "neonfisk-størrelse (neonfisk er også en tetraart, men det er alligevel ikke sikkert de vil kunne trives sammen med disse)

Tetraer er stimefisk og derfor bør det være et par stykker af samme slags hvis der skal flere fisk deri

Der er omkring 50-60 forskellige af den del af tetrafamilien http://en.wikipedia.org/wiki/Hemigrammus
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Dorte Hansen »

Felis har ret.

Det der er ikke Cichlider. det er Tetraer..

Umiddelbart kunne det være "red-eye" Tetra eller "silver-tip" Tetra, men så er de dårligt farvede og det kan være tegn på de ikke trives....
Nu med køter-bande!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Pia »

Ligner glødeløjetetra. kan ikke huske det "Rigtige" navn.
Jeg har nogle magen til.
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Gry »

Altså nu har jeg gloet mig halvblind på fisk det sidste lange stykke tid...

http://fishbase.sinica.edu.tw/summary/S ... p?id=51080

Ligner det ikke okay?

Vi har den sorte plet på halen, vi har det sorte strejf på underste finne og så hovedomgivelser der er "let" gyldne?

problemet er bare...jeg ved ikke hvad fanden det her er for en...men jeg tror helt bestemt det er korrekt at det er en tetra...efter at have kigget på dem så mange timer XD
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Altså nu har jeg gloet mig halvblind på fisk det sidste lange stykke tid...

http://fishbase.sinica.edu.tw/summary/S ... p?id=51080

Ligner det ikke okay?

Vi har den sorte plet på halen, vi har det sorte strejf på underste finne og så hovedomgivelser der er "let" gyldne?

problemet er bare...jeg ved ikke hvad fanden det her er for en...men jeg tror helt bestemt det er korrekt at det er en tetra...efter at have kigget på dem så mange timer XD



Det er et dårligt billede i det link, for den fisk skal se sådan her her, og hedder en hvidplettet tetra ( Aphyocharax nattereri )
http://neonfisken.dk/upload_dir/pics/a/ ... nsis_4.jpg
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Gry »

Hm....mjae...den har jeg også kigget MEGET på.

Jeg synes bare hans version mangler de hvide pletter så jeg var i tvivl. Men hvis det er samme fisk så kan det være den mister noget farve med alderen eller noget...

så er næste så bare...

Hva faen kan man have som venskabsfisk til sådan nogle fætre?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by aribeth »

Venskabsfisk?

Hvis fisk er venner, så er en god start at købe samme art/race....
Raxacoricofallapatorius
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Hjælp! Er der nogen der kender til akvariefisk?

Post by Pia »

Det er en stimefisk, så de ville sikkert sætte pris på en stime...
Post Reply