Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Januar

Post by Pia »

Så kom vi i gang med en ny måned, endda den første af slagsen i 2014.

Her i huset har vi ikke lavet ret meget, mest hygget med LEGO og drukket kaffe og varm kakao og spist rester. Det bliv ikke sent i går aftes, så vi er heldigvis ikke totalt bombede i dag.

Aftenen i går gik rigtig fint, vi var bare os og min mor, ren hygge og stille og roligt. Der blev fyret en lille smule af, til glæde for ungerne, og ellers var det bare god mad og sludren om stort og småt. Dejligt uformelt og helt uden krav til friseret hår eller fint tøj :hhansen:

Lidt over 22 ville ungerne gerne i seng, vi andre fulgte trop ikke længe efter, jeg vågnede lige kort ved midnat da infernoet i den nærliggende provisnby brød ud, vækkede manden og så brugte vi lige halvandet minut på at sige "Nææ og ihh" og så ramte vi puderne igen, der er sgu ikke meget festabe over os :plop:

Nu vil jeg finde mig en sommerbuk til afskydning i Maj/Juni!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Januar

Post by Stimata Doamna »

Vi var knapt så tidligt i seng. Faktisk var den lidt over tre...... Vi sov hos vore værter, spiste brunch hos dem og var hjemme ved 4-tiden i eftermiddag efter en masse snak og noget kortspil.

Derefter hakkede datteren det sidste emne i fysik af, så hun kun mangler at forberede kemi til afgangseksamen på tirsdag. En tur i stalden, junk food og nu kærlighedsfilm på tysk. I morgen er der atter en arbejdsdag - OK da, en halv, jeg har taget eftermiddagen fri i morgen og på fredag, så der også bliver tid til at være sammen med datteren, inden hun flyver retur til Danmark på søndag. Nu har vi ellers vænnet os til at have hende i huset igen :elsk:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Januar

Post by HeidiO »

Første dag på job efter ferien, puhh det var hårdt at stå tidligt op.

I aftes tænkte jeg, at jeg da lige kunne træne inden job så jeg slap for alle dem med nytårsforsætter, der skulle igang med gratis indmeldelse i dag...
Men da klokken var 5.30 i morges følte jeg mig mere død end levende, så træning blev skubbet til i eftermiddag.
Det var heldigvis ganske fredeligt, faktisk færre der trænede end der plejer at være.

Nu er jeg landet hjemme i et hus som rengøringsalfen har tryllet rent igen, ahhh :elsk:
Heidi
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Januar

Post by Godzilla »

Her er rodet. Men jeg får vasket insektdækken og thermokedeldragt (må hellere huske at rense filteret).

Jeg har ikke været uden for en dør i dag. Sov til kl. 13. Tog bare min(t?) fleecejumpsuit uden på nattøjet og har tusset rundt og ikke lavet noget særligt hele eftermiddagen. Nåe jo, jeg har lavet lakridskugler til i aften hvor der kommer 2 film på C-more First som jeg vil se. :heidio:

Jeg har besøg af huslægen og vi taler HI-Fi og lyd. Der kommer noget surround op i skuret. Jeg kan godt lide god lyd. :askepot:

Det lykkes mig endda at nyde den her lediggang uden at være plaget af tanker om hvad jeg burde gøre!! :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Januar

Post by annetteB »

idag er jeg søvnig. Var nærmest overfrisk igår trods nytårsnattens udskejelser og fik båd bagt og støvsuget og gud ved hvad. Idag har jeg til gengæld ikke lavet en skid. Nu bager jeg pandekager.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Januar

Post by BeritH »

Mmmmm................. Pandekager :lea: :lea:
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Januar

Post by Pia »

Jeg har lige haft besøg af en veninde, hun var ansat i mine forældres stald for 10 år siden, vildt som tiden flyver, nu er hun mor til to og revisor. Jeg kan huske vi tilred et par heste sammen, imens Signe lå i barnevognen, nøj det var tider, totalt hygge og sommer og heste og min egen søde unge :jeanie:

Nu overvejer jeg kraftigt at gå i gang med at rydde op og ud på et børneværelse, manden er sendt forbi IKEA efter et par reoler til samme. Kunne være skønt lige at få styr på begge deres værelser inden ferien er slut. De roder de børn :plop: .

Men først en kop kaffe og et kapitel i "Den femte dag" <- fed bog!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Januar

Post by Annemaja »

Jeg har arbejdet en hel del af jul og nytår - er bare træt og stadig ked efter min mor døde for en måned siden. Mine dyr har det godt - og det er godt..... :elsk:

Jeg tager til sydpå om godt 1 uge med yngste datter og min kæreste - og glæder mig til ferie!
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Januar

Post by 99E »

MBN wrote:Jeg har arbejdet en hel del af jul og nytår - er bare træt og stadig ked efter min mor døde for en måned siden. Mine dyr har det godt - og det er godt..... :elsk:
Jeg tager til sydpå om godt 1 uge med yngste datter og min kæreste - og glæder mig til ferie!

:-? Sådan noget dødsfald i nærmeste familie trækker i dén grad tænder ud.
Og der er ikke nogen genvej til at få det til at gå over.
Desværre.
Og en måned er - set i et sorgbehandlingsperspektiv - ingen tid.

Nyd ferien! Yay, sommer og sol! :jeanie:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Januar

Post by HeidiO »

I dag stod vi op kl 7 og kørte ud at træne, bagefter troede vi, at vi skulle handle hos slagteren, men han holdt ferie.
Så vi endte i stedet med morgenkaffe hos søster og svoger, hyggelig start på en dejlig lørdag.

Hjem og strigle heste, så de ser fine ud igen. De fælder helt vildt, så alt er som det plejer, nu kan jeg efterhånden huske at de starter hvert år i januar, sådan er de vist bare indrettet.

Nu har vi lige spist frokost og jeg overvejer hvad vi skal finde på. Gad egentlig godt flytte rundt, men jeg har på fornemmelsen, at manden ikke er helt så hooked på tanken som jeg er :hhansen:
Heidi
Post Reply