Hey Februar!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hey Februar!

Post by Stimata Doamna »

Båndsalat i longen + pony, der spookede...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Hey Februar!

Post by misssophie »

av...
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hey Februar!

Post by 99E »

Skolen har haft skidag i dag - fra 8:15 - 8:45 eller 9:00 var vi på skolen (Læsebånd, gøre klar, tage tøj på, få børn tisset af), fra klokken 9-13 var vi på skibakken...

De fleste æææææælsker den skidag - sidste år blev den aflyst, fordi det var en elendig skisæson og der ikke var sne nok.
Så i år fik vi kørt den af stablen så tidligt som muligt for at være sikre på, sneen ikke smelter fra os.
Hele dagen har termometeret stået på et sted mellem -10 og -12 grader - og så har det blææææst, så med wind chill factor har vi været nede på under -20 grader.
Det. er. koldt.

Her:
Børn og voksne på Lille LIft.
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hey Februar!

Post by Stimata Doamna »

Det ser skønt ud, 99e!

Jeg går ind for grøn teknologi


Image
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Hey Februar!

Post by Susmh »

Green tech thats what we like :jeanie:
Nu skal jeg bare lige have indkøbt 3m3 havejord til mine nye højbede.
Nøj jeg glæder mig til at kunne få en køkkenhave
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hey Februar!

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote:Båndsalat i longen + pony, der spookede...

Av. Lange snore er pænt farlige, hvis man ikke har styr på dem - og jeg synes allltid de der longeliner er dumme. De er lissom lidt for lette og lidt for nemme at få kludret sammen...
(Det bliver ikke nemmere, hvis man har vænnet sig til andre typer reb...)

Men nice, at du er sluppet af med kæmpe-forbindingen og kan nøjes med en mindre "fingerhætte".

Susmh wrote:Nøj jeg glæder mig til at kunne få en køkkenhave

Spørgsmål til dem, der ved noget:
Sådan nogle tomat- og squashplanter, som man skal dyrke indenfor (i mangel af drivhus): SKAL de forspires i noget fancy, eller kan man i princippet bare plante dem direkte i en urtepotte (og evt. senere omplante til større urtepotte)? Og hvornår kan man gøre dét - begynde at plante dem?

Image

Sidste år havde vi denne tomatJUNGLE i vinduerne - og vi har fået byttet os til en lejlighed med eftermiddags- og aftensol :jeanie: så der skulle være masser af mulighed for at gro planter i vinduerne igen i sommer.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hey Februar!

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:
Stimata Doamna wrote:Båndsalat i longen + pony, der spookede...

Av. Lange snore er pænt farlige, hvis man ikke har styr på dem - og jeg synes allltid de der longeliner er dumme. De er lissom lidt for lette og lidt for nemme at få kludret sammen...
(Det bliver ikke nemmere, hvis man har vænnet sig til andre typer.


Lige nøjagtig af den grund har jeg en longe, som ligger lidt bedre og tungere i hånden, men lige lidt hjælper det, når personen for enden af snoren får lavet kludder i den ved retningsskift :heidio: :heidio:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hey Februar!

Post by annetteB »

Hvis I bruger kunstlys, så kan I for så vidt godt starte tomater op om lidt- squash til indendørsdyrkning er jeg lidt mere uvidende om - eneste forsøg jeg kender til på området var min far, som lod sine overskudsplanter få lov at stå i drivhuset sommeren over og de groede og blomstrede og groede og groede og blomstrede...og frugter rådnede væk eller udviklede sig ikke, men drivhuset var den onde lynene frodigt at se på :-D der var squashplanter i lårhøjde all over
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hey Februar!

Post by 99E »

annetteB wrote:Hvis I bruger kunstlys, så kan I for så vidt godt starte tomater op om lidt

Hmm, vi har egentlig ikke tænkt os (eller indkøbt) kunstigt lys - medmindre vi vælger at forspire i Aero Garden'en.
Hvor mange timers dagslys skal de bruge, tror du?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hey Februar!

Post by annetteB »

her i DK plejer man at kunne begynde med at så tomatfrø primo til medio marts - det værste der kan ske ved at de ikke få lys nok er, at de kan blive lige ranglede nok og kræve bedre opbinding, så I kan da gøre forsøget ;-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply