Paris

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Paris

Post by HHansen »

Vi skal 5 dage til Paris om 3 uger :jeanie:

Eller - vi har 3 hele dage.. og et par halve.. ankommer onsdag eftermiddag og skal hjem igen søndag eftermiddag.

Hvad er det vi SKAL se???

Hvad er jeres yndlings Paris seværdighed?

Jeg har selv en idé om Louvre, Sacre Coeur og Notre Dame..Vi har hotel lige ved Pere Lachaise Kirkegård, så den får vi nok også set...
Men ellers?
Det er jo februar og sikkert skodvejr og pissekoldt... :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Paris

Post by Stimata Doamna »

Louvre - og det var så de tre dage :hhansen: Jeg kan godt lide den egyptiske samling. Vælg hvad I vil se, det er stort.

Musée d'Orsay - fedt sted.

Sacré Coeur - efterfulgt af frokost på La Maison Rose i rue de l'Abbreuvoir.

Teknisk og videnskabeligt museum - http://www.cite-sciences.fr/fr/cite-des-sciences

Og og og.......
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Paris

Post by HHansen »

Chartier er noteret, det ser lækkert ud. :aribeth:

Hotellet hedder Super, så det er det sikkert ikke -poogift
http://www.superhotelparis.fr/en

Men vi er ikke vanskelige hvad hoteller angår i storbyer, det ligger tæt på en metrostation, det er ikke HELT uden for byen og det er ok billigt. Og anmeldelserne på Hotels.com er fine. Det plejer jeg at gå efter.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Paris

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Det er langt ude på landet det hotel..... :wow:

Chartier er så lækkert, det er simpelt og godt.....fantastiske lokaler.

En tur i eiffeltårnet er også hyggeligt. Noget vi nød, var at sidde med morgenmaden, nede ved seinen, lige på modsatte side af notre dame....der var ro og hygge....og vi havde croissanter og ostetærter med fra bageren...


Ahh så ER det heller ikke længere ude. 20 minutter med metroen så er vi i centrum, og det er indenfor zone 1 så det ikke koster en million at køre i metro.. Vi vælger oftest et billigere hotel længere fra centrum når vi holder storbyferie - vil hellere bruge pengene på mad og fornøjelser :lol:

Og morgenmad ved seinen - dét skal vi så næppe have i februar -poogift

Men jeg glæder mig helt vildt! Og kan godt se at det er alt for kort tid vi har, men det var sådan det kunne blive denne gang...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Paris

Post by aribeth »

Hvis jeg skulle 3 dage til Paris sammen med Keld som aldrig har været der, så skulle jeg besøge:
Eiffeltårnet, det er da næsten obligatorisk når man besøger Paris for første gang.
Notre Dame, men ikke ind, det orker jeg ikke der er en mulliard turister altid... så bare for at se på dem skulle vi lige derhen og kigge.
Louvre... overveje om vi havde tiden til at tage en tur derind, eller om det bare var endestationen fra en gåtur fra eiffeltårnet. Der sker jo også en masse udenfor som man kan se på.
Pompidoucentret, fordi det er et fedt sted, fordi jeg gerne vil se på moderne kunst og fordi der sker en masse der... og fordi jeg engang som barn har kastet dartpile i maven på en tyk fakirmand der spiste glasskår og ild og lå på sømmåtter :hhansen:
Sacre Coeur.... det er en god (men lang) gåtur derop... god udsigt!
den nye og den gamle triumfbue... måske er tre dage slet ikke nok!

Ferie i Paris er for mig meget en gå rundt i byen og oplev den-ferie... der er jo noget at se på på hvert gadehjørne nærmest :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Paris

Post by 99E »

Det kommer jo an på hvad man "er til" - og hvor meget, man gider stå i kø...
Vi var i Paris et efterår med godt vejr - og vi droppede at kome op i Eiffeltårnet, for det var... Der var tiiiimelang kø. Det gider jeg simpelthen ikke.

Jeg er historietosse, så ud over Louvre ville den stå på byvandringer og gamle bygninger. Triumfbuen og kirker og den slags.
Måske Versailles.

Og så 117 små fortovscafeer og restauranter med ægte fransk mad, spisning af MASSER af ost og brød og den slags.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Paris

Post by KatieKat »

Jeg ved ikke om det stadig er sådan, men dengang jeg var i Paris kunne man bestille indgang til Louvre på forhånd. Så slap man for den timelange kø der normalt er udenfor.
Det gjorde vi og da vi alligevel var derinde og bestille indgang hentede jeg et katalog og lavede så en plan for hvad jeg gerne ville se.
Vi brugte en hel dag derinde og jeg nåede lige nøjagtigt gennem italiensk og hollandsk renæssancekunst og ikke en pind mere.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Paris

Post by Ane »

jeg kan godt lide Musée d'Orsay

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Paris

Post by Frieser9460 »

Uh... Paris... har aldrig været der, men ville SÅ gerne... så jeg er naturligvis SLET IKKE spor misundelig. :lea:

Rigtig god tur. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Paris

Post by HHansen »

Nu er det lige om snart - i morgen!
Vil har endnu ikke rigtig planlagt - men det bliver nok Versailles i stedet for Louvre.

Og ihvertfald bliver det godt at komme på ferie!!!! :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply