Januar

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Januar

Post by Stimata Doamna »

Jep. Hun er udstyret med et kort og sine gode tyskkundskaber. Så går det nok.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

Tror I så ikke de skide høns alle sammen har lagt et æg i dag! Lige som jeg skulle til at slagte dem... så nu får de en chance mere, og så har jeg sat offerhønsene for sig selv, så håber jeg de kan vænne sig til hinanden igennem noget net.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Januar

Post by misssophie »

jo tak, det går stille og roligt fremad med ryggen. har selvfølgelig stadig lidt av-av en gang i mellem,- og hvis jeg overvejer at spille smart (dreje og bukkebevægelser) - så bliver jeg omgående belønnet med mystiske nervesmerter ned i benene. og så skal jeg lægge mig ned og opføre mig ordentligt til de stopper igen (Doctor´s orders...)

jeg er så småt begyndt på genoptræning,- hold fest hvor bliver man en slapsvans når man stort set ikke har lavet noget i næsten 4 uger

de der måtter,- er de fjedrende og bløde? de ser ret tykke ud...
Misssophie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Januar

Post by HeidiO »

aribeth wrote:Tror I så ikke de skide høns alle sammen har lagt et æg i dag! Lige som jeg skulle til at slagte dem... så nu får de en chance mere, og så har jeg sat offerhønsene for sig selv, så håber jeg de kan vænne sig til hinanden igennem noget net.


Hæ, da vores på det tidspunkt 10 høns var nede på 4 æg om dagen blev der også truet med den sorte gryde. Det hjalp på forunderligvis også betragteligt på mængden af æg (eller også havde manden været for nærig med tilskudsfoderet indtil da!?) :hhansen:
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Januar

Post by aribeth »

De har jo lige sat nye fjer og derfor er der altid lavvande i æggebestanden, men det har faktisk været sådan at hele 2013 har det kun varet en af dem der har lagt æg rimelig konstant... de to andre har måske spyttet et ud hver tredie uge... så derfor synes jeg ikke de var værd at fodre mere på... men de har jo nok hørt hvad jeg sagde til Keld imorges!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Januar

Post by HHansen »

misssophie wrote:de der måtter,- er de fjedrende og bløde? de ser ret tykke ud...


De er fjedrene, men ikke bløde. Heller ikke så hårde som et trægulv. De har et træskelet (tror jeg) og så er de fyldt med risstrå og dækket af en vævet risstråmåtte. De er skønne at gå på med bare fødder, og de isolerer og varmer - og hvis det er varmt er de kølige.
I japan sover man på dem med kun en ganske tynd futon under kroppen - det prøvede vi i Tokyo, det var lige hårdt nok for mig.
Sønnen vil så bare bruge en alm madras på dem, indtil han får sparet sammen til en rigtig futon.
Og så er enhver brug af fodtøj på dem selvfølgelig forbudt - hvilket letter rengøringen inde, for der bliver jo ikke slæbt sand med ind :-)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Januar

Post by annetteB »

jeg er lige kommet hjem efter visit hos ældstedatter og hendes søde kæreste - jeg kan virkelig anbefale en svigersøn som er kok!
Som tak for at jeg klippede hans hår var der lækker kinesisk mad pakket og klar, så jeg bare skal koge ris og varme nylavede dumplings med fyld af oksekød og forårsløg, så er der aftensmad. Mums.

Ida skal til eksamen i kinas historie på onsdag og var forståeligt nok noget nervøs :-D
Hun sad og terpede forholdet mellem Mao og Chang Kai Shek. Dér var jeg ikke til meget hjælp!
Det bedste jeg kan gøre i den situation er nok at krydse fingre!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Januar

Post by HHansen »

Jeg ligger syg på anden dag.. det er kedeligt! Men jeg har stadig så ondt i hovedet at jeg ikke magter at gå på arbejde :doed:

Og så ligger man her på sofaen - og kan ikke engang få lov at skifte kanal på TV'et fordi hunden med stor interesse følger noget om dyreliv i afrika.. -poogift

Fuck det er kedeligt at ligge syg....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Januar

Post by HHansen »

Når hunden er SÅ fokuseret på de vilde dyr, så ville det jo være synd at skifte kanal ikke? :viben:

Image

Sådan har hun nu ligget i mere end et kvarter og fulgt de forskellige dyr i udsendelsen...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Januar

Post by Frieser9460 »

Nåååh... en fjernsynshund. Hvor er hun sød. :elsk:

Sådan ser Basil ud, når der ruller heste- eller hundefilm over tv. Alt andet er han pænt ligeglad med.

Det er sjovt, hvad der lige kan fange deres interesse....
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply