Slut på 2013 & hej til 2014

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Slut på 2013 & hej til 2014

Post by Pia »

Så er der ikke mange timer tilbage af 13. Det har i det store og hele været et godt år, synes jeg.

Arbejdet kører og jeg har skønne kollegaer.
Familien trives, ungerne er blevet store og selvhjulpne og de er bare så søde og sjove at være sammen med.
Mit eneste anklagepunkt må være at den ene pony fik en skade i sommer, som stadig driller lidt, men satser da på det er ved at være slut med det.

Mine forventninger til 14:

At min pony bliver helt frisk og jeg kan få den tilredet færdig.
At jeg har to skolebørn :-o
At de nye strukturer på min arbejdsplads bliver ok og til at leve med.

Hvordan med dig? Hvad har du af gode minder fra 13 og forventninger til 14?
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by aribeth »

Hvad er der sket i 2013:

Jeg er dårlig til at huske tilbage... det er træls faktisk!

Men her er hvad jeg husker:

Vi fik legehus i haven, noget ungerne er ret vilde med!
Bålfester med naboer, altid dejligt.
En rigtig god eksamen med et 12tal og et 10tal i dansk!
Max er blevet 4 og Milo er blevet 2... og de er selvfølgelig de mest fantastiske børn i hele verden.
En vidunderlig sommerferie i København, først i Anjas lejlighed og derefter på Frederiksberg med min far og søster og Oma hvor Blachmann spillede klaver for os hver aften. 30 grader om dagen og lange nætter på terrassen med masser af hvidvin.
Vores terrasse blev startet og gjort færdig.
Overetagen er næsten færdig her ved årets afslutning. Drengene har fået et gigantisk legeværelse.
Det går godt på seminariet og i praktikken. Jeg har genopdaget at jeg er god til at skrive opgaver og slet ikke er så dum som jeg nogle gange går og tænker mig til.

2014:
Overetagen skal laves helt færdig.
Vi skal på ferie, hvortil ved vi endnu ikke...
Vi skal måske også til København igen, fordi det var sådan en succes i sommer.
Jeg skal til eksamen (gyys) og starte sidste år på seminariet.
Jeg vil have grise i haven.
Jeg vil bruge mere tid på mig selv.
Raxacoricofallapatorius
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by misssophie »

i 2013 skete der lidt forskelligt,- vi fik installeret vores nye fyr, sat brændeovn op, drivhus og sat hegn rundt om resten af foldene.

vi holdt en dejlig sommerferie på 3 uger, fik ny hund og ny kat og lærte nogle dejlige mennesker at kende

i 2014 håber jeg at min ryg bliver ok,- at jeg finder mig et andet job, at jeg kommer i gang med at ride den fede svensker og at vi holder en god sommerferie med hundene i noget lejet svensk ødehytte...
desuden skal der nyt tag på den ene bygning,- og vi er i gang med at istandsætte vores førstesal, så som sædvanlig keder vi os ikke

satser desuden på at vi skal have høns,- det glæder jeg mig til
Misssophie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by HHansen »

2013 har vist også været godt her - jeg husker umiddelbart kun gode ting :jeanie:
Vi har været til en hel masse koncerter -heavy
Og så blev vi jo gift :elsk:

Min datter flyttede i lejlighed, og min yngste søn startede på drømmestudiet og flyttede på college :elsk:

I 2014 skal vi også høre en masse musik, billetter er købt til Robbie Williams, DAD, TV2 og 3 mere jeg ikke kan huske lige nu :hhansen:
Så er der også købt billetter til 2 gange cirque de soleil - én gang i Herning og én gang i Wien - vi skal nemlig på ferie i Wien.
Og så overvejer vi en lille tur til Paris i februar, hvis jeg nu kunne tage mig sammen og booke billetterne.

Rigtig godt nytår alle sammen!!! :fest:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by HeidiO »

2013 startede med travlhed og videreuddannelse - heldigvis med rigtig fine resultater.

I efteråret 2013 smed jeg min angst overbord og meldte mig til at kørekursus, min sidste oplevelse med hest for vogn var i 1992 og det sluttede brat med knækket sele og løbsk hest.
Kurset var meget lærerigt og givende og jeg har helt klart fået blod på tanden.


I 2014 satser jeg på at Ninna skal køres til og vi kan få nogle gode ture ud i det blå :elsk:

Derudover håber jeg, at der bliver mere tid til familie og venner, det sidste år har været temmelig hektisk.
Og så håber jeg, at de gamle i familien er ovre deres utallige sygdomme og operationer - så vi kan få lidt ro på den front.

Nå ja, og så må det gerne blive forår i en fart, jeg er ved at planlægge hvad der skal sås til drivhuset.
Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by annetteB »

jeg har haft et dejligt år. Eneste anke er det møgknæ, som bliver ved at drille mig, men selv dét går mod bedre tider.
Det nye år startede fint og jeg glæder mig til at lære det at kende.

Jeg fylder 50 i år og jeg holder fest d 26/4 - hvis nogen strigler har lyst at deltage så skal I være så hjerteligt velkomne. Da jeg er fattig som en kirkerotte, skal I selv medbringe drikkevarer. Til gengæld skal jeg nok sørge for noget mad og et sted at sove.
:elsk:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by Lena »

Det har været et godt år.......... Vi fik tilslutte og senere godkendt vores solcelleanlæg. Ældste begyndte sin uddannelse, stalden blev påbegyndt, hestene kom hjem og sommeren var travl men fantastisk! Jeg har haft et godt år på jobbet med gode og brugbare kurser.
Yngste trives med sin uddannelse og værdsættes af sin arbejdsgiver. Hun har fortalt at hun efter endt (måske inden, hvis det kan lade sig gøre) uddannelse vil flytte tilbage til Lolland, hvor hun vil bo sammen med kæresten!
Jeg måtte sige farvel til min gode gamle bundsolide "Pøjgot" og fik en Aygo aka "Kaffebønnen" i stedet.
Det har været et travlt år.

2014....... Hmm....... Vi har kobberbryllup, som vi vil fejre sammen med pigerne i Odense. Vi skal være færdige med stalden og påbegynde et redskabsskur til alle HrG´s redskaber og maskiner..........

Vi skal sørme også holde ferie..... rigtig ferie.... uden arbejde!!

Vi skal have renoveret stuen..... og have fundet en varmekilde, der kan udnytte de mange kw Solvej smider af sig.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by Ane »

2013 har været ok.. selv om det startede med at min farmor døde - jeg savner hende.

Ellers har det været hårdt men ok, og det meste af hvad vi har sat os for er lykkedes. Arbejdet trækker tænder ud, og lige nu hvor jeg holder juleferie kunne jeg godt tænke mig noget mere 'low key' hvor man havde en 37 timers arbejdsuge og et lidt mere moderat arbejdstempo, men nu må vi se. Jeg kommer sikkert bare til at kede mig hvis jeg finder noget nyt.

Jeg fik redet rimligt meget i sommerhalvåret, men her til vinter er det lidt sløjt. Jeg skal ride mere når det bliver lysere igen, og Pixi skal tilkøres. Regina og jeg skal have styr på galoppen. Måske lidt terrænspringning hvis alt falder på plads.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by Ane »

åhhh ja - vi skal flytte hus i 2014 - bytte med svigerfamilien og bygge om og renovere og finde en stoker der kan fyre med brænde - og det er en JUNGLE synes jeg.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Slut på 2013 & hej til 2014

Post by Stimata Doamna »

2013 bød på et par overraskelser. Det kom en hest mere til, datteren valgte at flytte hjemmefra og tage på efterskole i Danmark, og mindre overraskende (men naturligvis velfortjent :hhansen:) blev jeg forfremmet i december.

2014 kommer sikkert til at byde nogle andre overraskelser, men inden for det planlagte er der noget tilridning i sigte, en masse arbejde, en sidste sommer for datteren på Hjerl Hede, et efterskoleår mere samme sted...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply