Glædelig december!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Glædelig december!

Post by aribeth »

Har stadig lidt tømmermænd...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Glædelig december!

Post by Frieser9460 »

Sikke et fint kalenderlys, 99E! :mikkel:

Og jep, Ped... høns ER sjove. :elsk:

Åh, jeg kan bare slet, slet ikke finde min julestemning i år... :nej:

Men jeg håber da at være færdig med den sidste julerengøring, så jeg kan få julepynten op i weekenden og få bagt lidt julesmåkager og æbleskiver. Måske, det kan hjælpe lidt på den manglende julestemning. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Glædelig december!

Post by Pia »

Vi har lige fået en hane, han er sgu alligevel flot! Nu håber jeg damerne i hønsegården vil opføres sig ordentligt ved ham.

I aften står den på ost og rødvin med en masse "Piger" fra arbejde, altid hyggeligt. Og hvis ellers DSB vil, så kommer vores bonusbarn også på weekend, så bliver det faktisk ikke meget bedre!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Glædelig december!

Post by Stimata Doamna »

DSB og Brørup Taxi styrer - Pia har fået bonusbarnet over :jeanie:

Jeg har været til julefrokost med de danske kolleger, vi ses ikke så tit, men det er jo faktisk meget hyggeligt. Derefter var der fransktime for ponyen, som skal have ekstratime i morgen.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Glædelig december!

Post by xtiny »

Kalenderlys: Jeg er kommet til at købe éet, der er for langt til noget som helst, så det har ikke engang været tændt- endnu. -poogift

På den anden side: Vi kan måske og muligvis omlægge vores kreditforeningslån, så vi kan udbetale vores (dybt debile boliglån med variabel (meget høj) rente), og evt spare op af de (nu evt overskydende renter). Og skifte bank! :elsk:
Men jeg tror ikke på det.

Ikke hvis de skal ud og bese rode-knaldhytten. :-o

Men jeg vil forsøge. Og når de kommer ud, vil jeg have kneblet og bagbundet Nørdemanden- i garagen. Eller noget. Han elsker at udfolde sine idéer, men det tager- laangt tilløb for ham, at få ryddet op- og navnlig ud.

Nå, jeg har fundet en hestesko, måske bringer den nok lykke. (Jeg satser dog ikke en Lotto-kupon på det). Held skal hjælpes på vej!

God Advendt! (Nej, og advendtskrans bruger vi heller ikke: katte og åben flamme- er som, at lade småbørn lege med tændstikker. Noget bliver brændt!)
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Glædelig december!

Post by Nina »

Jeg er overhovedet - og heldigvis - ikke tømmermandsplaget. :heidio:

I går var der julefrokost på arbejdet, og jeg har "gamblet" lidt på - hvem der liiige lavede lidt skandale. :minna:
Der er jo disse to personer, der begge har børn, hus og hjem - OG en ægtefælle - men de har i forvejen lidt svært ved at holde sig fra hinanden i dagligdagen. :ehj:

Men det er DERES hovedpine - eller bliver det nok snart, tror jeg.
For et par år siden fik en anden af mine kolleger besked på, at hun ikke mere må tiltale en anden person på arbejdet mere! :peg:
De er begge gift og har børn - men hun (faktisk en muslimsk kvinde) var lidt for meget ..... -poogift
7-9-13 har jeg sq aldrig lavet en brøler til firmajulefrokosterne - og nu er jeg vist også blevet for gammel til den slags. :skoer:

Jeg var ikke med til festen, da jeg/vi havde travlt med at se, hvor meget "Bodil" havde tænkt sig at omdekorere vores hjem og matrikel.
Vi bor jo ret tæt på Gilleleje - og dér var det jo virkeligt slemt. :tommelned:
Heldigvis blev det ikke så slemt hos os ("Allan" havde taget det meste i forvejen :-? ).

Venlig hilsen
Nina
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Glædelig december!

Post by 99E »

Frieser9460 wrote:Sikke et fint kalenderlys, 99E!

Tak. :linski:

Vi har overlevet den store Bake Off.
Julekage-tour des chambres.
Kagespisningsmarathon.
13 lejligheder.
4 timer.
Meget bagværk, kaffe, glögg, konfekt...

Vi nøjedes med een Gunillakage, Fru Gusses Pebernødder, Dorthe-Cookies og Annettes Brunkager.
Image
Og taget i betragtning at vi var sidste stop på turen, er jeg ret imponeret over, der blev spist en halv Gunillakage!!! :wow:

Vi fik ryddet op efter kagebagningskaosset og pyntet helt op:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bagefter var vi meget trætte (også hunden) og mætte (ikke hunden).
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Glædelig december!

Post by Stimata Doamna »

Pia har haft bonusbarnet længere end beregnet - til gensidig glæde, såvidt jeg har forstået. Bortset fra den lille sygdom, der kom på tværs....

Nå, men jeg kan bare læne mig tilbage og trække i trådene på afstand.

Vi er så småt klar til Lucia- og flyttefest på fredag på arbejdet. Fredag aften er der vinterfest i stalden, lørdag aften international julefrokost og søndag middag dansk julefrokost. Søndag aften er der nok bare dømt sofa :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Glædelig december!

Post by HHansen »

Skumle rase tvære... :brok: :peg: :mur:

Jeg er SUR. For anden gang i denne måned må jeg flytte rundt på en planlagt feriedag.. Denne gang fordi min kollega skulle til et møde i kbh og vi kan ikke være væk begge to. Det ville også være ok, hvis ikke det var fordi hun ikke havde skrevet mødet i kalenderen! :brok: :brok:
Det irriterer mig vildt at skulle ændre i mine planer hele tiden.

Og når hun så oveni har booket kursus i vinterferien - ingen ferie til mig - og ferie i påsken - så der må jeg også vente til efter påske.. OG som sidste ting har hun så nu aftalt sommerferie med sin eks - og det betyder at det eneste sammenhængende ferie jeg kan få i skolernes sommerferie er 2 uger. Og hvis ikke det passer med MIN eksmand - så kan jeg måske kun have min yngste søn her i én uge :oeje: Nu hvor yngstebarnet er på kostskole vil jeg jo gerne have ferie i nogle af skoleferierne så jeg kan se ham - vi er i forvejen nede på at han kun er her 1 weekend om måneden så det er ikke meget...

Nå, men jeg har i det mindste fri 1 uge i forbindelse med jul.. :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Glædelig december!

Post by Pia »

Hvorfor kan hun vælge først Helle? Det lyder sgu da ikke holdbart.

Bonusbarn sendt retur efter nogle gode dage, her er allerede tomt.

Begge ponyer er halte efter smedebesøg! hvordan fanden dét så lige kan ske!!

Pislort…
Post Reply