Glædelig december!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Glædelig december!

Post by 99E »

HHansen wrote:Tager datteren med ud så vi kan spise frokostsushi sammen :aribeth: Hun trænger til lidt tid med sin moar kan jeg mærke på hende - så det skal hun have :elsk:

:wow:
Tak for reminderen...

Jeg skal lige have sat sushi-ris over til aftensmaden.
Vi tænkte, at når der nu er dømt ande-kalas i morgen og et par dage frem (mmmh, and!), var det måske rart med lidt "let" mad her til aften. Hjemmelavet sushi it is!
:jeanie:

Og så skal vi lige på TelePost i dag.
Vores nye iPhones er dukket op, og vi skal lige have nogle simkort, der passer til...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Glædelig december!

Post by Stimata Doamna »

AK vil hjem, så hvis vi skal ses, bliver I nok nødt til at komme til os :-)

Børnene er i gang med at lave marcipankonfekt under min lillebrors kyndige ledelse. Det kan sikkert kun ende med mavepine...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Glædelig december!

Post by HeidiO »

Har nydt en aften i godt selskab. Vi har tyvstartet julen og jeg fået smukke og lækre gaver :elsk:
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Glædelig december!

Post by Pia »

HeidiO wrote:Har nydt en aften i godt selskab. Vi har tyvstartet julen og jeg fået smukke og lækre gaver :elsk:


Båb fik sgu da også en lækker gave :hhansen:

Nåmen, vi tyvstartede jo også i går med god mad og venner. I dag står den så på det store arrangement med fine kjoler og opsat hår og sikkert en masse gaver.

Jeg tager det som det kommer og er helt kølig, skal ikke lave en fis udover at møde op og hygge mig. I morgen vil jeg læse i de bøger, jeg købte i går og så deltage i endnu en frokost.

Jeg håber I andre også får en dejlig jul, lige som I ønsker den skal være!

:gave:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Glædelig december!

Post by HeidiO »

Pia wrote:
HeidiO wrote:Har nydt en aften i godt selskab. Vi har tyvstartet julen og jeg fået smukke og lækre gaver :elsk:


Båb fik sgu da også en lækker gave :hhansen:

:gave:


Så sandt, den står her og pynter og venter på om de to gamle i aften kommenterer den :anonym:
Heidi
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Glædelig december!

Post by HHansen »

Nå, er i ved at være klar til jule-tam-tam??

Jeg har pakket gaver ind det meste af formiddagen, har i år fået købt nogle virkelig store og virkelig vanskelige gaver - ihvertfald når det gælder indpakning... den største måtte jeg have hjælp til at få ind i bilen inden manden kørte til sin juleaften - men nu er de ihvertfald alle klar.. flæskestegen som jeg skal medbringe er på grillen - så nu har jeg ro en times tid inden jeg skal klæde om og afsted.
Jeg smadrede 3 tæer ind i bordbenet da jeg pakkede gaver ind. Jeg har endnu ikke turdet tage strømpen af og se på dem, jeg tror de er mere end blå... og det er meget ubehageligt at have sko på -poogift
Så behøver jeg nok ikke danse om træet i aften :hhansen:

Kan I alle have en dejlig juleaften!! :gave:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Glædelig december!

Post by HeidiO »

Vi nærmer os at være helt klar:

Bordet er dækket
Anden hviler sig
Flæskestegen er i ovnen
De sidste aspargeskartofler af egen avl er kogt og pillet, klar til at forvandles til brune kartofler (brune kartofler lyder faktisk virkelig sært når man skriver det....)

Risalamanden er lavet og smagt til med et lille bløb af den gode portvin
Mandelgaven er pakket ind
Gaverne ligger under juletræet

Om lidt skal der skrælles kartofler og så skal jeg lige have det årlige julebad :hhansen:
inden min farmor og svigermor kommer og holder jul med os.
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Glædelig december!

Post by Stimata Doamna »

Nogen er gået i kirke, nogen sidder foran kukkassen, jeg holder øje med anden... Vi bliver nok nødt til at klippe de nederste grene af juletræet for at få plads til gaverne...

I går blev der fremstillet marcipankonfekt. Datteren lavede en hest, hendes fætter et marsvin (aka et marcipansvin), og min lillebror et VW-logo, som skal bruges til at drille en kollega.

Ska' det være jul, så la' det være jul - god jul til jer alle!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Glædelig december!

Post by misssophie »

Her har vores 3 rådyr lige været på besøg i haven, og guffe nedfaldsæbler, så nu er det jul.

Duften af flæskesteg begynder at brede sig...
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Glædelig december!

Post by Godzilla »

Så er julemiddagen spist. Nu ligger jeg og slår mave.
Jeg håber at i alle har en dejlig juleaften. :gave:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply