November....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

November....

Post by HeidiO »

Min søster ringede i eftermiddag. Mindstenevøen på 9 år er så begejstret for det glas æblesmør jeg havde lavet til dem, at han gerne ville ønske sig et glas i julegave :slik: :hhansen:

Snart er det weekend, havde egentlig planlagt at vi skulle til Sverige og se kørestævne på søndag - det er med høj musik og fuld gas de kører. Men de lover mere blæsevejr, så vi må se om det bliver til noget, gider ikke strande i Sverige fordi broen lukker.
Heidi
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

det der æblesmør,- bruger man det som smør på brød eller hva´?
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

vi får besøg af vores kommende hund i morgen. vi skal besøge hinanden over den næste måneds tid før vi overtager ham endeligt.

han har allerede fået et øgenavn: lillebror

ellers går tiden med at smide ham den langhårede ud af garagen/værkstedet og over i den stort set tomme længe... jeg er træt af at glo på hans rod og gå gennem værktøj der ligger på gulvet og alle andre steder. (vi går gennem garagen når vi skal i stalden osv)
rummet bliver nu have og hunderum. lagerreoler med plads til høstede æbler, hokaidogræskar osv. i det hele taget lidt pænere at kigge på end værktøj...

manden får ca 100 m2 som sit nye roderum,- så han er også glad...
Misssophie
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: November....

Post by HeidiO »

misssophie wrote:det der æblesmør,- bruger man det som smør på brød eller hva´?


Det kan nærmest beskrives som karamelliseret æblemarmelade. Smager skønt.

Det lyder spændende med ny hund, håber det kommer til at gå godt.
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: November....

Post by Stimata Doamna »

Vi er på danmarksturne i disse dage. Datteren fylder 15 i dag, og vi har været på Kongnshus Kro til lammeaften - lækker buffet med lam på forskellige måder: ovnstegt, frikadeller, ragout, roulade og biksemad. Dertil forskellige slags salater, rodfrugter, sovs, kartofler, surt og sødt. Vi går ikke sultne i seng i aften.

I morgen er der brunch med storebrødrene og gode venner, kage hos farmor og middag med gode venner. Det er et hårdt program ... på kaloriesiden :aribeth: :lol:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: November....

Post by HeidiO »

Tillykke med hende Randi, det lyder som en dejlig weekend :-)
Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

november starter træls for mit vedkommende. Er vinterfyret fra og med igår OG er sygemeldt med en skade i det store ledbånd på ydersiden af knæet.og muligvis er der også noget med menisken. Gå væk med det, det gider jeg da ikke!??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November....

Post by 99E »

Jeg sidder i en sofa på Bornholm - med en kop kaffe med hjemmeblandet Pumpkin Pie Spice, en sovende hund, MIkkel i nærheden og ponydyrene på folden udenfor i regnvejret.

Og lige om lidt sætter jeg nok en halv maskine tøj over med det allersidste, inden vi i aften hopper på en færge efter en noget lang, men tiltrængt, efterårsferie.
Mikkel sidder og laver noget arbejde (yay, internet!) - at være fagforeningslokalformand i sparetider genererer en del af sådan noget akut "Jamen, hvad så med..?"-arbejde.

Jeg er (stadig) målløs af begejstring over, at man kan skride fra sin pony i knap to år, og så bare dukke op en dag og sige "HEJ!" og fortsætte hvor man slap - træne næste øvelse, ride ligesom før, trisse en tur i skoven i grime - alt det der...
Selvfølgelig under hensyntagen til at en af hestene er gammel og at begge ponyer er i dårlig form - og at vi heller ikke ligefrem er i top-dollar, megagod rideform...

Image

Image

Og man må sige, vi har været heldige med vejret - også tiltrængt efter en usædvanlit kold og træls sommer i Nuuk:
Image

Image

Vores genbos datter på 6 har set billederne på FB - og har spurgt om hun må "få hesten - eller i hvert fald få en tur"...
Jeg tror nu, vores SuperHesteSitter bliver lidt trist, hvis jeg forærer Sorcha væk (og det gør jeg også), eller tager hende med til Nuuk. Selvom genbobarnet mener, man godt kan have en hest i cykelkælderen...
(Personligt mener jeg, barnevognsrummet i opgangen er bedre egnet end cykelkælderen - jeg er sikker på, især Pieton ville elske at stp i et "glasbur" med udsigt til alle, der kommer ind og ud af huset og med direkte view ind i elevatoren...)

Rygtet vil vide, vi kommer hjem til sne, kulde og mørke i Nuuk - solen går nu ned ved 16:30-tiden deroppe, og der ligger et tyndt lag sne.
Og vores bil har stadig sommerdæk på (Projekt nr. 1, når vi kommer hjem: Skifte hjul på bil... Hej, Pigdæk!)

Men det er til at overleve.
Især med dette i "bagagen"...
Image



annetteB wrote: Er vinterfyret fra og med igår OG er sygemeldt med en skade i det store ledbånd på ydersiden af knæet.og muligvis er der også noget med menisken. Gå væk med det, det gider jeg da ikke!??

Een ting er vinterfyret...
Men kommet til skade?! WTF?!
Det er ikke fair!
(Men hvis du keder dig MEGET kan jeg sende en strikkeopskrift og nogle mål til noget af det, jeg ikke selv er god nok til at strikke - endnu...?! Eller en opskrift på et strikket dækken i str. Ib-kat?!)

Stimata Doamna wrote:...og vi har været på Kongnshus Kro...

Mmmhhh! :aribeth: :aribeth: :aribeth:

HeidiO wrote:Min søster ringede i eftermiddag. Mindstenevøen på 9 år er så begejstret for det glas æblesmør jeg havde lavet til dem, at han gerne ville ønske sig et glas i julegave

Det er da en billig julegave! Sæt i gang! :mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

naaah, 99E, jeg har vist allerede så rigeligt med ufærdiggjorte strikkeprojekter - herunder en sweater, som jeg lovede min lillesøster til december....sidste år!
:-D
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November....

Post by aribeth »

Lammeroulade?

Med syltetøj i og flødeskum på toppen?
Raxacoricofallapatorius
Post Reply