November....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

bare du nu ikke begynder at væve eller sluge luft Anette...

hvad gør man ved knæet? kun boksro?
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

foreløbig hverken væver jeg eller sluger luft - men jeg æder af kedsomhed og føler mig af samme grund som noget nær en stabel rullestege.

knæet behandles foreløbig med smertestillende og inflammationshæmmende, omkring d 14 skal der kigges på det igen, hvis ikke det er holdt op med at skabe sig inden da. Det må det hellere være. Har ikke tålmodighed til det her!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November....

Post by 99E »

Det lyder seriøst kedeligt, Annette.
:mur:

Kan du ikke spise gulerødder og bladselleri af kedsomhed?
Det medfører vel lidt mindre rullestegsagtighed?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: November....

Post by Pia »

Jeg har lavet forløb om DNA og proteinsyntesen, kulhydrater, brøkregning, klima og plantebælter, syre/base og indikatorer i dag.

Så kan jeg lige klare den ugen ud, for der bliver ingen tid til forberedelse med alle de møder der er på programmet.

Mine ponyer var små stjerner i dag (dem blev der også lige tid til)

Nu er jeg mæt af klassisk Mortensaftenandaftensmad *puh*

Overvejer at arbejde videre med et genetikforløb, men må vist hellere trække stikket for i dag. (Ulempen ved at undervise i så spændende emner, det er svært at slippe igen!)

Hvilket fyr har I fået Missophie? Vi overvejer kraftigt at skifte til et pillefyr her i hytten...
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: November....

Post by Annemaja »

Hvorfor er det egentligt så svært at rumme folk, der er ordblinde?
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

jeg tror ikke det er "svært at rumme folk der er ordblinde" for de ovennævnte stave-nyopfindelser optræder SÅ mange steder, at der næppe er tale om ordblindhed i alle tilfælde, men snarere den tendens man allerede ser, hvor ords betydning udvandes og dermed også forståelsen for hvordan de staves.

faktisk synes jeg at forståelsen for ordblinde er endog meget større end for talblinde - der er aldrig nogen der forsvarer at en talblind der oplyser et forkert facit på et regnestykke eller skriver tal i et telefonnummer i forkert rækkefølge. Fordi det skal være korrekt for at blive forstået. Det skal ord også.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November....

Post by 99E »

MBN wrote:Hvorfor er det egentligt så svært at rumme folk, der er ordblinde?

Hvorfor er det egentlig, der tilsyneladende er så stor en forekomst af meget specifikt ordblinde på hestefora?

Nej, jokes aside: Det er IKKE sådan at "alle dem, der ikke kan stave" tydeligvis (eller bare "sandsynligvis") på diverse hestefora på nettet er ordblinde.
Ja, dysleksi findes.
Men dysleksi og "kan ikke stave og bliver tøsesur, hvis man forsøger at rette dem" er IKKE det samme.
Dysleksi og "Det er jo ligemeget, du forstår hvad jeg mener!" er IKKE det samme.
Dysleksi og "Fuck dig!" er IKKE det samme.

Og HVIS problemet var, at alle dem, der ikke kan stave - eller bare generelt skriver råddent - på danske hestefora er ordblinde - så vil det betyde, at stort set ALLE ordblinde i alle aldre i DK skal sidde på de der hestefora og skrive indlæg.

Så min teori - og den er ikke særligt pædagogisk, rummelig eller fred-og-blomster-agtig - er, at der er rigtig mange mennesker, der staver og skriver råddent fordi de er ligeglade og synes det er noget fjolleri at gå så meget op i det.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

dét Ninie skrev :respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

efter et par års nærstudering af markedet har vi købt et Skotte fyr, af flere årsager:

det er dem der er flest af
du kan altid skaffe reservedele hurtigt
det er brugervenligt
det er god kvalitet
der er tonsvis af små nørdede eksperter på nettet der er klar til at hjælpe dig
Brdr. Dahl som har forhandlingen idag har lavet et netværk af certificerede installatører som rent faktisk er uddannet i det de laver
fyret fås i mange versioner, men store mængder tilbehør
vi kan styre det over nettet hvis vi tager på ferie om vinteren
det kan tage mange forskellige slags piller
det er ikke sart med at man skal tage det i 100% korrekt størrelse,- du kan tilpasse fyret efterfølgende på en let måde
det er selvrensende
det er dansk (ikke noget småt importeret møg fra Polen)
-og sidst men ikke mindst: jeg kunne få det til en kornfed pris fordi jeg arbejder i branchen om kan springe nogle led over når jeg køber...
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November....

Post by 99E »

annetteB wrote:...der er aldrig nogen der forsvarer at en talblind der oplyser et forkert facit på et regnestykke eller skriver tal i et telefonnummer i forkert rækkefølge. Fordi det skal være korrekt for at blive forstået. Det skal ord også.

:jeanie:
NEMLIG!!!

:elsk: Tak, Annette.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply