November....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: November....

Post by aribeth »

Hvorfor føler du det Mette? Hvad er der galt?
Raxacoricofallapatorius
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: November....

Post by MetteboDeluxe »

Jamen, fordi de mener mine elever ikke lærer noget - de tuller bare rundt og laver ingenting. Og det er sådan en neverending battle, fordi de bare bliver ved og ved. Og jeg mener jo de lærer noget. Ikke i samme tempo allesammen, men de tuller sku ikke bare rundt. For helvede altså!

Og så kommer der lige kommentarer som, at elevhestene jo bare skal knokle til de ikke kan holde til mere. En træt hest er en glad hest og de laver jo ingenting.
* Kendt for :mettebo: *

* G
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: November....

Post by MetteboDeluxe »

Nej og det er ellers stort set kun nye mennesker der er derude. Skræmmende!

Fedt med ny pony, fortæl da lige noget mere :) Du vil ikke ha en ung let redet new forest hoppe til omkring 5000?
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: November....

Post by Ane »

shit mand hvor er der mange sprogspassere derude..

min kæreste modtog en mail om at noget var 'sat i bureau' (bero) og på HN har jeg lige krummet tær over en 'nu før nu bedre'

Hvad lærer folk egentlig i skolen?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: November....

Post by 99E »

Ane wrote:Hvad lærer folk egentlig i skolen?

Det, de gider. Cirka. Højst.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

ja, der er "tildens" til dårlig stavning...
Misssophie
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: November....

Post by Felis »

misssophie wrote:ja, der er "tildens" til dårlig stavning...



Ja, og det er "vel og mærket" et "ømtågeligt" emne, "sys" jeg. Mange har "enlig" heller ikke let ved at "vende sig til" at deres stavning "kretiseres", har jeg "opsaveret".
De "for" "afvide", at deres "opførelse" er vigtigere end hvordan de staver, siger de før de går til "frukkerst".
Hvor er det "syndt" :fy:


Ordene i anførselstegn er sprogbrokker, der meget ofte er gengangere på forskellige fora.

Og en af dem, der virkelig får mig til at krumme tæer, det er "afvide"

jamen for helvede da...

Afvente, afvikle, afpresse, afklare, afstresse, afhente, aftale, afmontere, affarve o.s.v.....hvordan udtales så "afvide"....det kan sgu da ALDRIG blive "at vide" :brok: :brok: :brok: :brok:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: November....

Post by MetteboDeluxe »

Nej det udtales da sådan a'vide. Med stumt f altzåååååå :-D
* Kendt for :mettebo: *

* G
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: November....

Post by misssophie »

sikke en dejlig dag!

jeg har været hos fritsen og få punkerfrits, og vores nyopsatte fyr er endelig komme op at køre.

Fyret blev faktisk lavet færdigt igår, men idag viste det sig at en lodning var utæt og der pissede vand ud.

-fat på en vvs-døgnvagt og få det fixet så vi kunne få varme på. magtede ikke at skulle vente flere dage...
så nu kan de mobile el-radiatorer komme i skammekrogen,- og brændeovnen kan få en pause...

sidder nu og spiser hjemmelavet bruchetta med salat, feta og oliven. skøøøøønt!

har om lidt tænkt mig at plante min dertil indrettede i sofaen, og glæde mig over at vi har hestefri idag (som vi har hver lørdag...)
Misssophie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: November....

Post by annetteB »

november starter kedeligt med min vinterfyring - og oven i købet med en knæskade. Har gjort noget ved knæskallen og det store ledbånd på ydersiden af knæet og er nu sygemeldt og beordret i boksro, så jeg surmuler, keder mig og tager på.
:brok: :brok: :brok:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply