kjolehjælp

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

kjolehjælp

Post by annetteB »

Jeg skal til min søde lillesøsters bryllup. Det er en stor ting, på et slot. Jeg får brug for ikke mindre end TO kjoler, en kort og en lang og jeg kan ikke bruge mine usual suspects, fordi de er sorte.
Muligvis kan jeg bruge min datter Leas nye cremefarvede kjole til formiddagen, his jeg tager orange sko på og ditto taske til.
Men hvad i hatten skal jeg have på om aftenen!?

Det skal passe til BÅDE et slotsbryllup og en mager kost på 49 med grævlingehår - og må ikke være for dyrt.
Nogen forslag til en lang kjole? Anyone?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: kjolehjælp

Post by annetteB »

så billigt som muligt....uden at SE billigt ud ;-)
Genbrugskjoler kan også have interesse
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: kjolehjælp

Post by Intunia »

bla bla bla
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: kjolehjælp

Post by annetteB »

det kunne den faktisk godt være, Intunia - har nyligt købt en nederdel i samme stil i en genbrugs. Men er den FIN nok til sådan et slotsbryllup til en lille kvart million? med dresscode?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: kjolehjælp

Post by HHansen »



Nej, den er IKKE fin nok til et slotsbryllup med dresscode.
Hvis du havde en partner med skulle han jo nok være i smoking, ikke? (ihvertfald om aftenen)
Så skal kjolen bare være meget mere festkjole.

Jeg skabet fyldt med kjoler, men jeg tvivler på du kan passe én eneste af dem :tommelned:

Men vores lokale Røde Kors biks har ofte galla kjoler - så måske det var en mulighed at checke de butikker?
Hvornår er brylluppet?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: kjolehjælp

Post by HHansen »

Iøvrigt skal det vel helst være lang kjole om aftenen???

Hvad siger dresscoden?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: kjolehjælp

Post by aribeth »

Annette skriver to kjoler, en kort og en lang... så jeg går ud fra at den lange er til selve festen om aftenen, hvor der derfor skal være lidt mere "posh" over det og hvor den korte er til om dagen, hvor det er ok med en kort, men fin kjole...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: kjolehjælp

Post by annetteB »

nemligja: En kort til om dagen, og så en lang til selve festen om aftenen. Og fine. Det er decideret gallamundering.
Er ikke inviteret med ledsager - kunne ellers have været skægt, jeg ved præcis hvem jeg gerne ville have med, omend risikoen for at vi ville ankomme på "fire bryllupper og en begravelse-måden" ville være overhængende.
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: kjolehjælp

Post by HHansen »

aribeth wrote:Annette skriver to kjoler, en kort og en lang... så jeg går ud fra at den lange er til selve festen om aftenen, hvor der derfor skal være lidt mere "posh" over det og hvor den korte er til om dagen, hvor det er ok med en kort, men fin kjole...


Ok, det var fordi jeg havde læst at hun måske kunne bruge Leas cremefarvede til om dagen - så troede jeg den blomstrede var til aften.
Den er helt topfin til kjolen om dagen :askepot:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: kjolehjælp

Post by Intunia »

Nå ja, jeg er måske lidt ude af vane omkring dresscode, fnis!

Måske kan man leje en gallakjole et sted?
bla bla bla
Post Reply