fest eller ej når man skal giftes?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Anja »

De bedste fester bliver holdt af dem der ikke gider holde fest :hhansen:

Helt ærligt, det er et bryllup af praktiske årsager, ikke et eller andet barndoms-prinsesse-drøm-jeg-har-planlagt-det-hele-siden-jeg-var-14-bryllup.

Gør som i har lyst... Pligt fester, helt ærligt!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by aribeth »

jeg elsker fester.. Hold en fest for satan!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Anja »

Eller bliv gift og hold en stor fest der overhovedet ikke handler om brylluppet - en halloweenfest fx. :hhansen:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Pia »

God ide med en ikke så bryllupsagtig fest.

Jeg vil også holde fest!

Jeg tror, det skal være med "Ølbuffet" (man kan få så mange spændende) og helstegt lam og en masse forskellige salater. Bål, helt sikkert bål!

Birgitte på Kragerup (Vestsjælland), har en fed skovhytte, der lige er beregnet til den slags.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Godzilla »

Da jeg blev gift, havde vi et vennepar med som vidner. Ingen fest andet 3 vennepar som vi spiste en god middag med. Vi havde også boet sammen længe og giftede os af praktiske grunde. Jeg fandt det totalt uromantisk, når vi bare levede videre, som vi hele tiden havde gjort efter rådhusbesøget. Så jeg syntes, at det ville være noget tåbeligt hykleri at lave et stort show ud af det.

Familierne på begge sider følte sig i varieret grad snydt, især mandens, men det var ikke mit problem. Min mand var vist lidt ked af det, han ville have kirkebryllup og hele svineriet, men han overlevede uden mén. :loneb:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
SpørgeJørgen
Posts: 45
Joined: Tue 14. Feb 2012 18:08

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by SpørgeJørgen »

Tak for alle jeres indlæg, det har bekræftet os i at vi holder det arrangement vi har lyst til selv - nemlig det hvor kun børn og forældre deltager.

Og så må resten blive sure hvis de føler for det.

Som Godzilla beskriver det, så er det virkelig uromantisk og kun praktisk - men ingen af os har drømmen om det store kirkebryllup, og da vi har boet sammen længe vil det ikke forandre noget som helst at vi går den tur på rådhuset. Vi ændrer heller ikke navne, så dagen efter er alt stadig som før :hhansen:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by Pia »

Jeg håber, I får en god dag.
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by hansi »

Gør det til jeres dag og ikke til de andres dag..

Efter vores bryllup, bestemte vi os til, at det var sidste gang at andre skulle bestemme over vores liv når det drejede sig om fester.
Ved vores Kobber og sølvbryllup blev der med det kraftigste forlangt at vi ikke ønskede morgen sang, morgen port og hornmusik. Vi ville heller ikke arrangere morgen kaffe og hele svineriet.
Vi inviterede den nærmeste famillie på middag et godt sted.

Der var da nogen muggen i krogene, men det var deres og ikke vores problem.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: fest eller ej når man skal giftes?

Post by 99E »

hansi wrote:Der var da nogen muggen i krogene, men det var deres og ikke vores problem.

:mikkel: :mikkel: :mikkel: :mikkel: :mikkel:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply