Er det socialt bedrageri?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Er det socialt bedrageri?

Post by Felis »

Anja wrote:Man skal træde ualmindeligt varsomt på dette område.

At spise aftensmad sammen er totalt no-go hvis du bor i en kommune der er emsig.

]



Ja, og der er faktisk en del kommuner der har "detektiver" ansat, udelukkende til at tjekke personer hvor kommunen har mistanke om, at vedkommende ikke er det de kalder reelt enlige...en model der bredte sig hastigt efter en kommune for nogen år siden gjorde det og meldte ud hvor mange penge de sparede.

Altså de holder simpelthen bopælen under observation, tjekker personer der kommer der, om nogen overnatter...om samme person overnatter flere gange og hvor ofte og så videre.

Nogen tilfælde kommer til kommunens kendskab via anmeldelser, men en stor del af "anmeldelserne" er det slet ikke...men derimod et resultat af "dyneløfteri"
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det socialt bedrageri?

Post by Anja »

Nu er der jo ingen chance for at jeg skulle være i et hemmeligt forhold med mit barns far. Men når man har et barn sammen og gerne vil have det til at funger på en måde hvor også barnets ønsker bliver tilgodeset, så er reglerne på det område noget forældet i forhold til de familiestrukturer der findes i dag.

Børn vil jo rigtig gerne lave noget sammen med mor og far, selv om mor og far ikke er sammen. Det er jo lidt svært med de regler der er på området. En ferie sammen, at spise sammen og i visse tilfælde at bo tæt på hinanden ER et problem. På den konto er der rigtig mange deleforældre der er sociale bedragere i dagens Danmark.

Igen er der kun 1 taber på den konto = Barnet.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Er det socialt bedrageri?

Post by Anja »

Og jo jo, man kan sagten anmelde socialt bedrageri elektronisk via borger.dk, både som anonym og ikke anonym (det er mig der har indstillet den til samsø kommune):

https://www.borger.dk/Sider/handlingssi ... ddb6582a1a

https://www.borger.dk/Sider/handlingssi ... ddb6582a1a
Post Reply