Så blev det september - den første efterårsmåned

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Lena »

udlandet wrote:Pakker med blødende hjerte mit barnebarns fødselsgave ind. Den skal sendes til hans plejefamilie imorgen. Jeg har fået skrevet en del i bogen "Til mit barnebarn" idag. Det føles godt at han en dag kan få den. Det er historien om mit liv og info om hele min familie. Jeg vil tage kopier af bogen om hans far, fra han var lille og sætte i også. Jeg håber det kommer til at betyde noget for ham en dag. Det er et kæmpe arbejde, men det føles godt.


Det var da en god ide....... Jeg tror der er mange plejebørn uden den store kontakt til deres familie, som kommer til at mangle nogen brikker i puzzlespillet om "Familien".

Jeg mistede min mor tidligt, har ikke rigtig nogen at spørge om den del af familien og kan da godt mærke at jeg mangler lidt brikker efterhånden som jeg er blevet mere voksen og tankerne bliver lidt anderledes mht familie....... Jeg ville have elsket en bog fra min mormor om hendes liv og tanker om livet.



Jeg har fået tag på stalden...........

Image
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by udlandet »

Tak Lena. Jeg tror og håber også at det kan hjælpe ham igang. Men det er et digert værk jeg er i gang med, det er alt hvad jeg ved. Kopier at hans oldeforældres karakter bøger, link til familiens stamtræ (Som jeg håber bliver bevaret på nettet til den tid) Hvad har du mest savnet oplysninger om?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Lena »

Det har været helt almindelige ting som pludselig er dukket op..... hvor jeg havde tænkt, "Det havde mor vidst......" Ikke noget specielt, men helt almindelige dagligdags ting.....

Jeg har min mors dagbøger....... eller Mayland kaldenderbøger, hvori hun hver dag havde skrevet lidt om hvad hun lavde..... det har givet mig et godt indblik, hvilken hverdag, problemer og glæder hun havde i livet......
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

Det lyder som en god ide, udlandet. Vi har et barnebarn, som vi ikke rigtig kender, men vi har dog af og til kontakt til ham, så vi er ikke de helt store ubekendte.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by annetteB »

jeg lader til at få en del nye venner og bekendte for tiden. NU skal jeg så bare se at have tiden og overskuddet til at se dem!
:jeanie:

Overvejer, om man har for meget selskabelighed, når man har set tre hold venner på tre dage.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by udlandet »

Lena wrote:Det har været helt almindelige ting som pludselig er dukket op..... hvor jeg havde tænkt, "Det havde mor vidst......" Ikke noget specielt, men helt almindelige dagligdags ting.....

Jeg har min mors dagbøger....... eller Mayland kaldenderbøger, hvori hun hver dag havde skrevet lidt om hvad hun lavde..... det har givet mig et godt indblik, hvilken hverdag, problemer og glæder hun havde i livet......

Det må ikke være sjovt at vokse op uden at kende sin mor. Men jeg kan godt forstå at de kalendere har betydet meget for dig. Jeg skal tænke på det med detaljerne, tak! Skriv gerne hvis du kommer i tanke om noget mere!!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by udlandet »

Stimata Doamna wrote:Det lyder som en god ide, udlandet. Vi har et barnebarn, som vi ikke rigtig kender, men vi har dog af og til kontakt til ham, så vi er ikke de helt store ubekendte.

Det er altid noget at i har noget kontakt. Så ved han at i findes. Og er han ikke så gammel er der måske mere håb om at have bedre kontakt senere hen.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Lena »

udlandet wrote:
Lena wrote:Det har været helt almindelige ting som pludselig er dukket op..... hvor jeg havde tænkt, "Det havde mor vidst......" Ikke noget specielt, men helt almindelige dagligdags ting.....

Jeg har min mors dagbøger....... eller Mayland kaldenderbøger, hvori hun hver dag havde skrevet lidt om hvad hun lavde..... det har givet mig et godt indblik, hvilken hverdag, problemer og glæder hun havde i livet......

Det må ikke være sjovt at vokse op uden at kende sin mor. Men jeg kan godt forstå at de kalendere har betydet meget for dig. Jeg skal tænke på det med detaljerne, tak! Skriv gerne hvis du kommer i tanke om noget mere!!


Åh du misforstår. Jeg var såmænd næste 40 år inden min mor døde, men mange af de ting jeg havde brug for at vide om familen, kom ikke til mig før efter jeg var blevet ordentlig voksen.... og efter hun var død. Men jeg flyttede hjemmefra da jeg var 16 og vi boede i hver sin ende af landet og vi så kun hinanden 1-2 gange om året...... Så det var faktisk ikke meget jeg var sammen med hende som voksen.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by MinnaN »

*suk*

Jeg er træt af dyneløftere, rygtesmede og folk der skal snage i mit privatliv.
Alt hvad jeg gør, siger og laver på enten nettet, FB, til småfester, til rollespil eller i stalden, bliver mere eller mindre rapporteret direkte til min eks.
Kysser jeg med en, ved min eks det næsten før jeg selv har kysset personen M/K færdig.

"De" gør det for at være lede overfor eks (det er bare ikke i orden) og holde sig gode venner med eks (det er heller ikke i orden). Jeg har holdt mig væk fra strigler af samme årsag, men altså nu gider jeg simpelthen ikke mere.

Det er som at slå i en dyne, som at trække en streg i vandet og jeg er pænt træt af "de og dem" skal blande sig og give lus i skindpelsen.

Idioti.

Kommunen har henvendt sig en enkelt gang omkring jeg nu boede alene på adressen. Fordi AAB ikke har fået ændret navneskiltene. Det var der taget billede af og sendt til kommunen.... What gives??
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by annetteB »

velkommen i klubben, Minna! :-D
jeg fik i 2011 ikke mindre end TO breve fra kommunen, hvor de spurgte mig, om jeg nu var HELT sikker på at jeg var rigtigt enlig. Det var jeg. Helt. Sikker. På.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply