Så blev det september - den første efterårsmåned

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by misssophie »

jeg tror aldrig min hoppe bliver helt fortrolig med trucker-gardinerne...

hun har vandret ud og ind gennem dem i snart 5 år, og kan nogengange gå helt i sort, og brænde helt sammen indenfor, fordi hun ikke kan kapere at skulle gå ud gennem dem.
når hun så i frustration har sparket bagud og småstejlet lidt i arrigskab, skal hun bare have 3 minutters fred, så vandrer hun lige igennem...

det gør det kun værre hvis man begynder at tale beroligende til hende, eller holde gardinerne for hende...

-kan være hun har en lille brist i knolden... :ehj:
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

En af min mands kolleger er i øvrigt blivet kikkertopereret i ryggen her i Lux, det er gået rigtig godt :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by aribeth »

Skolen igang igen... i dag er det da for alvor efterår! Men det bliver jo godt vejr allerede fra imorgen igen!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

Det lyder godt med udsigt til bedre vejr - datteren skal på lejrtur med skolen onsdag-fredag. Cykel og telt, så hvis det ikke regner, er der nok 125 unger, der bliver glade :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by misssophie »

er øv idag, sidder og venter på at dyrlægen kommer og afliver vores kat.

hun er gammel og det begynder at gå kraftift ned ad bakke, og har været planlagt længe, så det kommer ikke som en overraskelse

-men det er sgu hårdt alligevel...

øv
Misssophie
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by BeritH »

Øv Sophie.

Dyr burde ikke kunne blive gamle og syge - BASTA :peg: :peg:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Frieser9460 »

Her har vi tændt for en smuk septemberdag - cirka 20 grader og solen skinner. Jeg vil nærmest kalde det sommerligt... :jeanie:

Så mon ikke, der skal hygges med hunden og hestene, når jeg kommer hjem?? :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

Øv øv øv, Sophie - det er ikke sjovt, men nogle gange trods alt den bedste løsning :ked:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Frieser9460 »

Det gør mig ondt med jeres kat, Sophie... Selv om det er "den tid", er det jo hårdt og gør avs alligevel.. Krammer til dig.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by 99E »

September = SAREX.
Den der store redningsøvelse i Nordøstgrønland.

Sermitsiaq AG - http://sermitsiaq.ag/sarex-oevelse-kryd ... forsvundet wrote:Hos Arktisk Kommando undrer man sig mandag morgen over, at man fra et krydstogtskib i Nordøstgrønland ikke har modtaget en såkaldt greenpos, som alle skibe over en vis størrelse skal aflevere hver sjette time, så kommandoen hele tiden ved, hvor skibene befinder sig.

Den sidste greenpos fra krydstogtskibet blev rapporteret klokken 03.00 vestgrønlandsk tid, men da skibet ikke planmæssigt har afgivet en ny greenpos mandag klokken 09.00, får det rent rutinemæssigt Arktisk Kommando til at kontakte de to andre redningsmyndigheder – Grønlands Politi og Trafikstyrelsen.

Det sker i første omgang blot for at holde dem orienteret om situationen, så de har mulighed for at forberede sig på, at der kan blive brug for deres hjælp.

Der er indtil videre kun sparsomme oplysninger om krydstogtskibet, men det er kommet frem, at skibet har cirka 150 passagerer og er på vej fra Svalbard til Island via Ittoqqortoormiit.

Kun en øvelse
Heldigvis er ovenstående kun et øvelsesscenarie i den internationale eftersøgnings- og redningsøvelse ’Sarex Greenland Sea 2013’, som mandag til fredag i denne uge foregår i Nationalparken i Nordøstgrønland.


Hvis man er heeeeelt vild for at følge med, er der updates her:
http://sarex13.mediajungle.dk

Kommer der overhovedet krydstogtskibe derop?
Ja. Tidligere på året fandt Sirius-patruljen et deroppe, der havde glemt at få tilladelse til at sejle i nationalparken.
Så vidt jeg husker kostede det rederiet 500.000,- i bøde - de sejlede til Ittoqqortoormiit og betalte med det samme...
Og her for kort tid siden sejlede en eller anden privat rigmand rundt deroppe uden tilladelse.
En af grundene til, man skal have styr på hvem og hvad der sejler rundt er jo netop, at man så har større chance for at opdage, at et skib pludselig ikke melder ind eller "forsvinder".

Sidste år sad (ok, lå + sov + kastede op + åd søsygepiller som slik) Mikkel på et skib deroppe - i år har han fået lov at blive hjemme. :jeanie:

Ikke at det betyder, jeg ser meget til ham - mødetiden er 7-19 - og så ryger der lige en til to timer i hver ende til de-briefing, forberedelse på næste dags akut opståede problemer osv. :traet:
Det betyder til gengæld, at vi står ekstratidligt op - og så kan jeg nå at nyde solopgangen ved 6-tiden, når jeg er ude med hunden...
("Sjovt nok" har jeg hunde- mad- og altmulig-tjansen i den her uge - Mikkel er ret... Fraværende...)
Image

Ja, det er sne på toppen af fjeldet.
For her ER det blevet efterår.
Og dermed tid til simremad...

I går kom Mikkel (og en tidligere kollega, der er heroppe fra DK for at deltage i øvelsen) hjem til en moskusbov, der havde hygget sig i stegesoen hele dagen, med kartofler og tzaziki (yay, agurker på tilbud til kun en ti'er!) - jeg har spist en rest til frokost...
Image

Image

Jeg elsker stegesoen!
Og jeg elsker den sovs, man får ved at blende de gulerødder, løg og kartofler, der ligger i bunden med noget af stegeskyen - mums! Fyldt med smag og lækkerhed og helt naturligt jævnet af grøntsagerne.
(OK... Jeg elsker sovs... Næsten alle slags... Mmmh, snask ud over min mad!!)

Det bliver rent faktisk mørkt om natten (aftenen) nu - man skal faktisk ind imellem tænde lys!
De første stearinlys er fundet frem - og vi er noget spændte på, om vi når at få flere tomater ud af vores tomat-jungle i stuen - to gigantiske planter i store potter, der står i vores største vindue.
Der er stadig et par grønne tomater - og der er faktisk også kommet nye blomster...
For bare en måned siden så de sådan ud:
Image

misssophie wrote:er øv idag, sidder og venter på at dyrlægen kommer og afliver vores kat.
hun er gammel og det begynder at gå kraftift ned ad bakke, og har været planlagt længe, så det kommer ikke som en overraskelse

:ked:
Æv.
Jeg holder med Berit.
Dyr burde ikke kunne blive gamle og syge.
Det burde være forbudt.
Det er jo ALDRIG et godt tidspunkt...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply