Så blev det september - den første efterårsmåned

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Frieser9460 »

Øv også, det lyder som en svær tid, du er på vej igennem lige nu, June. Jeg håber, det hele snart vender til det lidt mere positive...

Hende der Jackie... hvad er hun sådan nærmere fortalt for en størrelse? Hvordan er hendes temperament? Og hvor høj er hun?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by aribeth »

Det lyder fandeme nederen June!

Men så er der også en ting jeg ikke forstår... Jackie har da haft nogle skader og er så vidt jeg husker ikke ligefrem en skovturshest i "hyggehest der aldrig spooker eller bukker eller løber eller hopper"-forstand? Egentlig er hun vel ikke ligefrem en hest for alle og enhver og har vel kun betegnelsen skovturshest fordi hun ikke kan holde til at gå stramsur?

Ville det ikke være mere fair overfor hesten at aflive hende end sende hende videre til nogen der måske ikke forstår hende som du forstår hende og kan tage hensyn til de skavanker hun vel egentlig nok har med de skader hun jo HAR haft?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by aribeth »

Ok... jeg synes bare at hun har været on-off halt de sidste mange år.

Men måske forveksler jeg det med nogle af de andre heste?

Kunne du ikke beholde hende og så få en part til at ride hende, og så på den måde skulle du ikke skille dig af med din elskede hest?
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Frieser9460 »

Tak for beskrivelsen af Jackie. Hun lyder dejlig... men ikke som en hest for mig, desværre. Med et stangmål på 165 cm skulle lille mig jo bruge både stige og faldskærm for at kunne ride på hende. :viben:

Og så tror jeg heller ikke, vi ville passe sammen temperamentsmæssigt...

Men jeg håber, det lykkes at finde det perfekte hjem til hende. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by 99E »

Jeg tror, jeg har haft et strikkegennembrud!
Jeg tror, jeg har strikket en hæl på en strømpe!!! :jeanie:
Hvis jeg er virkelig hurtig, bliver jeg færdig med det sæt sokker, jegs tartede på i... :ehh: ...februar, her en af dagene. :viben:

På en skala fra 1-100 er jeg... helt glad for, aldrig at have været tvunget til at sælge en hest (jeg har dog, som barn, fået solgt min hest - men det var ikke min ide...).
Jeg duer ikke til det, tror jeg - og det er bare en af grundene til, vores er LÅNT ud og ikke solgt.

June, jeg tror helt ærligt det er svært at finde et godt hjem til Jackie - hvorfor er det, hun "kun" er skovturshest og ikke dressur-/springhest? Eller jagthest?
Under alle omstændigheder synes jeg tit, heste med et... spændende temperament skal være heldige, hvis de finder nogen, der kan give dem gode rideture. Men en fremadgående og terrænvandt hest med fart på burde da være den oplagte jagthest?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by KatieKat »

Hold da op livet går hurtigt på Bornholm.
Jeg har vist en skoleklasse rundt i middelalderen i dag. Og så er jeg ved at gøre klar til at flytte igen i weekenden.
Rigtig glædeligt efterår allesammen.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by 99E »

June wrote:Hun er "kun" skovturshest fordi det er hvad jeg har brugt hende til de sidste mange år.

OK. Jeg er verdens dårligste skovtursrytter og kan overhovedet ikke forestille mig "ikke at lave andet", så jeg tænkte, der måtte være en "rigtig" grund...
:viben:

KatieKat wrote:Hold da op livet går hurtigt på Bornholm.

Hurtigt?
Taler vi om samme ø?
Den der klippeknold med sild - ude østpå?
:ehh:

Her er det bare regnvejr.
Arj, det passer ikke: I dag sneede det...
:traet:

Godt, jeg snart er færdig med at strikke de der sokker, jeg startede på i... februar. Det er ved at være sæson for uldsokker igen.

Og vi har fået bladlus i urterne i vindueskarmen... Grrr!
:brok:
Ret irriterende - for det er lidt svært at indfange en mariehøne, der kan æde dem, og vi er ellers pænt glade for at kunne høste lidt friske urter og tomater.

Image

Nu er mynten i karantæne lidt væk fra de andre urter - og så går vi amok i afprøvning af anti-bladlus-tricks fra Annette m. fl. i morgen, når vi har fået købt os noget lagereddike...!
DØØØØ, BLADLUS, DØØØØØØØØØØØØHHH!!!!!

Der er stadig både grønne tomater og blomster på tomatplantejunglen - men jeg begynder at tvivle på, om der kan nå at komme sol nok til, blomsterne bliver til tomater - og til at tomaterne bliver røde.
Lidt besynderligt, at vi har skullet flytte til Arktis før vi har lært at passe planter...
:hhansen:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by HHansen »

Glæder mig til weekend, yngstebarnet kommer hjem til os for første gang siden han startede på college :elsk:
Godt at han altid er online så man kan chatte i hverdagen - men det bliver godt at se ham.

Og så skal jeg til en pigehyggeaften lørdag - med ost og rødvin.. så er den weekend ved at være brugt.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by Stimata Doamna »

KatieKat wrote:Hold da op livet går hurtigt på Bornholm.


Sådan er det jo, når man flytter - så kan tiden slet ikke slå til :-)

Weekenden ser lidt tom ud, men det går heller ikke noget. Næste weekend bliver derimod godt fyldt op. Vi henter datteren fra efterskolen fredag og bringer hende tilbage søndag. Jeg regner med kun at tage en dag fri, nemlig fredag, så det bliver ret intensivt i bilen. Det går supergodt på skolen, hun er glad. Det var vist den helt rigtige beslutning :elsk:

Jeg regner faktisk med, at det stakkels barn bare går kold. Det har været intensive uger med mange aktiviteter og (rigtig) meget sport. To gange obligatorisk gymnastik om ugen, og valgfagene består af håndbold, fodbold og floorball. Linjefaget ridning startede i denne uge. Men det er vel en del af processen, at man også skal lære at sætte pris på fx porcelænsmaling og skak, hvis det bliver for meget med al den sport. Og man kan jo også komme til skade. Sport ist Mord - Breitensport ist Massenmord, som tyskerne siger :hhansen:

Aftenerne (føj hvor bliver det tidligt mørkt!) går med hestene. Alfa er på vej tilbage i topform, og Fidalgo arter sig nogenlunde pænt. Han bider ikke naboen ret meget længere - åndsbollen forstår tilsyneladende ikke, at de skal lege, og så er det jo spild af tænder!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så blev det september - den første efterårsmåned

Post by udlandet »

MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS :opkast: :opkast: :opkast: :opkast: :opkast: :opkast: :opkast:
Post Reply