Så er det høsttid - august ligger foran os

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

August plejer at være feriemåned her, men i år er det anderledes. Ferien blev holdt i juli, og august kommer ytil at stå i forandringernes tegn. Datteren starter på efterskole i DK, og vi står med et halvtomt hus lige pludselig. Og kommer til at bruge en del tid på de tyske motorveje - hvis hun altså gider have os på besøg....

Det bliver langsomt alvor nu, på godt og ondt :plop: -poogift :atengstedt:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by aribeth »

ja, det bliver godt nok spændende for jer Randi!

Jeg har ferie det meste af august. :jeanie:

I dag ved jeg sgu ikke rigtig hvad vi skal... mig og ungerne...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Rensdyrjagten, moskusjagten og laksefiskeriet går ind i dag! :jeanie:
Og Mikkel og to kolleger sejler ud i løbet af dagen og kommer hjem enten i morgen aften eller når de har skudt en 2-3 dyr. :gusse:

I næste uge starter min forberedelsesuge, der inkluderer en lejrtur med alle kollegerne (Det er meningen vi totalt skal teambuilde og sådan noget), inden eleverne starter den 12. august.
Eftersom der kommer nogle nye lærere til skolen, er det nok meget godt, vi får brugt noget tid sammen - vi har også fået både ny skoleleder og souschef i løbet af sidste skoleår, der er udskiftninger i SFO-delen osv...
(Ja, SFO-pædagogerne er naturloigvis med - de er en ret stor del af indskoling og mellemtrin...)

Så lige om lidt er sommerferien slut for vores vedkommende... :ked:
Nu kommer til gengæld sensommeren med jagt, fiskeri, snart fuglejagt og bær og urter, der er klar til indsamling! :katiekat:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Godzilla »

Jeg flytter Rositta "hjem" til Ballerup og De Små i dag. Det er for bøvlet at have dem 2 steder, men Rositta trives så godt i Kirkerup at jeg har trukket det meget længe.

I løbet af efteråret holder jeg op med at arbejde. Det er på tide at jeg går på fuldtidspension nu. Jeg må bare erkende at denneher kroniske stress som jeg åbenbart SKAL plages med, er ved at give for mange autoimmune sugdomme til at jeg tør blive ved. Så nu er der meldt RO PÅ i skuret.

Der er ved at blive lagt nye vandrør i skuret p.t. så der ikke bliver frostproblemer til vinter. Så jeg bor i min søsters lejlighed. Går p.t. ret nemt i panik når der er kaos, så det var bedst at jeg esc. ud imens, var vi enige om, imens kæresten hygger sig med VVS-manden og rørene.

Skuret er ved at blive ret godt efterhånden, og kæresten spæder økonomi til. :elsk:

Så her bliver der også nye tider. :askepot:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by aribeth »

Der sker godt nok ting og sager også hos dig Gunilla!

Jeg må se om jeg kommer et smut til København i august... ved ikke helt om jeg kan få det til at passe ind med det hele...

Vi tog et smut til IKEA... det var der også mange andre der gjorde!
Max fik sin arm i klemme i svingdøren... lortedør... det var synd for ham... men heldigvis var det bare et par hudafskrabninger og blå mærker...

Jeg tror vi skal have pandekager til aftensmad.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by BeritH »

Jeg er startet i mit nye job i dag, der er meget der skal læres og gøres, så nu er jeg lidt træt i hovedet :-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by misssophie »

jeg er på arbejde hele august,- og inden vi futter på ferie i 3 uger til september, skal vi lige have installeret et nyt fyr, og gjort en masse ting klart til vi kommer hjem,- der skal Berit nemlig have nyt tag på... hun bliver så sur hvis det drypper på hende indendørs...
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Gunilla, det lyder da som om du gør en masse for at få en bedre vinter i denne omgang!
:jeanie:
Det er godt!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Godzilla »

99E wrote:Gunilla, det lyder da som om du gør en masse for at få en bedre vinter i denne omgang!
:jeanie:
Det er godt!


Ja, jeg håber at der kan komme noget ro på. :askepot:

Jeg VIL simpelthen ikke have flere autoimmune sygdomme! Der er nogle ret grimme nogle imellem. Og det er åbenbart stress som udløser dem, ihvertfald dem som jeg ikke er disponeret for i forvejen.

Det var SÅ hyggeligt at få Rositta "hjem" - nu får vi mere tid sammen. :elsk:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Åh Gunilla :kindkys:
Mon ikke det er en god beslutning?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply