Hun bider barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Hun bider barn

Post by Ane »

Hvad ville i gøre?

Ikke min hund og ikke mit barn, men noget jeg overværede. Barnet gjorde ikke hunden noget. Dvs. hunden synes selvfølgelig barnet gjorde noget, men han var stille og rolig i tone og kropssprog, han klappede den. Den spiste ikke og han havde stået ved den noget tid. Der var to andre børn også - men alle var rolige og gjorde ikke nogle 'no-go' ting.

Hunden er efter min overbevisning lidt 'sart'. Man må ikke røre dens hale, man må ikke flytte på den osv. osv.. hvis man eksempelvis skubber den væk når den springer op kan den godt finde på at knurre. Hvis man kommer for tæt på halen har den også tidligere snappet ud. Barnet blev bidt i hånden og måtte en tur omkring skadestuen.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hun bider barn

Post by 99E »

Træne hunden og lære den at omgås mennesker - eller aflive den.
Mit liv er for kort til hunde, der bider fordi man "kommer for tæt på halen".
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hun bider barn

Post by udlandet »

Den hund skulle aldrig have været i nærheden af et barn. Kan man ikke forhindre det, er det af med knoppen (Hundens altså)
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Hun bider barn

Post by Felis »

udlandet wrote:Den hund skulle aldrig have været i nærheden af et barn. Kan man ikke forhindre det, er det af med knoppen (Hundens altså)



Helt enig.

Hvis børnene ikke driller eller er onde ved en hund, skal den absolut ikke bide.



**Hunden er efter min overbevisning lidt 'sart'. Man må ikke røre dens hale, man må ikke flytte på den osv. osv.. hvis man eksempelvis skubber den væk når den springer op kan den godt finde på at knurre. Hvis man kommer for tæt på halen har den også tidligere snappet ud. Barnet blev bidt i hånden og måtte en tur omkring skadestuen.***

Ikke røre halen ikke flytte hunden...er det mon tjekket om hunden har ondt.

Snapper hvis man kpmmer tæt på halen....kunne måske hænge sammen med førnævnte omkring evt. smerter.

Knurrer hvis man skubber den væk...uopdraget køter, vant til at få sin vilje


Men under alle omstændigheder, en hund der knurrer, snapper bider medmindre den provokeres til det, sådan en hund skulle have været død......
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hun bider barn

Post by Intunia »

Jeg synes den skal have sprøjten.
Lyder til, at livet er utrygt for både hund og mennesker.
bla bla bla
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hun bider barn

Post by Ane »

Jeg er ikke hundemenneske - jeg læser dem med den viden jeg har om andre dyr, så jeg er ikke ekspert, men den slår mig slet ikke som utryg (eller med smerter) snarere som en hund med et meget stort 'ego' - kan man sige sådan? Han ved præcis hvad han vil og hvornår. Virker aldrig bange eller forsigtig når jeg ser ham.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Hun bider barn

Post by Lena »

udlandet wrote:Den hund skulle aldrig have været i nærheden af et barn. Kan man ikke forhindre det, er det af med knoppen (Hundens altså)



Jeps........ lige nemlig!

Vi har haft en hund der ikke kunne lide børn, efter han boede sammen med en flok børn der fik lov til at behandle ham som en dukke.... Vi kunne forhindre ham i at komme i nærheden af børn da vi ikke selv havde nogen og han fik mange gode år og blev aflivet af andre årsager; diskusprolaps.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Hun bider barn

Post by Susmh »

Helt enig med de andre, hvis man ikke kan forhindre sådan en hund at være i nærheden af børn, så bør den aflives.
Susanne

Always look at the bright side of life.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Hun bider barn

Post by Godzilla »

99E wrote:Træne hunden og lære den at omgås mennesker - eller aflive den.


:askepot:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hun bider barn

Post by 99E »

Susmh wrote:Helt enig med de andre, hvis man ikke kan forhindre sådan en hund at være i nærheden af børn, så bør den aflives.

Jeg synes det er ligemeget om det er børn eller "store mennesker" - iflg. beskrivelsen er det jo ikke kun børn, den ereagerer uhensigtsmæssigt på.

:elsk: til Annette for at have givet os en mennesketrænet hund, der kan omgås mennesker uden at bide, knurre eller på anden vis være aggressiv.
Så sent som i går var hun med til kombineret fdselsdags- og første skoledags-kaffemik - og blev klappet og fodret og klappet og kælet og klappet af alle - børn og voksne. Hun er sn STJERNE at have med ude i verden. Vi "låner hende ud" til folk med børn, der er bange for hunde - tager hende med på besøg og lader dem kæle og vænne sig til en sød og flink hund.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply