Hun bider barn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hun bider barn

Post by HHansen »

Frieser9460 wrote:Men jeg har det ligesom BeritH - lallende idioter skal ikke omgås mine dyr. Og børn bør lære, at man ikke går hen til fremmede hunde og rører ved dem.


Det er også meget godt hvis I så rent faktisk er 100% sikre på, at idioter og børn der ikke har lært reglerne ALDRIG kommer i nærheden af jeres dyr.

Men det er jo svært at gardere sig imod idioter... og loven og politiet er jo sådan set ret ligeglade med om det var en idiot der pillede ved hunden selvom han havde fået at vide han ikke måtte røre dens hale f.eks. Hvis den bider og det bliver anmeldt så bliver den aflivet.

Derfor synes jeg det er federe at lære hunden at affinde sig med at der findes idioter, og at den ikke må bide selvom de piller den i halen.
Og så vil jeg naturligvis også forhindre idioter i at omgås min hund i det omfang jeg kan... men for at være på den sikre sider foretrækker jeg at hunden kan håndtere det.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hun bider barn

Post by aribeth »

well said Helle.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hun bider barn

Post by 99E »

HHansen wrote:Det er også meget godt hvis I så rent faktisk er 100% sikre på, at idioter og børn der ikke har lært reglerne ALDRIG kommer i nærheden af jeres dyr.

Men det er jo svært at gardere sig imod idioter... og loven og politiet er jo sådan set ret ligeglade med om det var en idiot der pillede ved hunden selvom han havde fået at vide han ikke måtte røre dens hale f.eks. Hvis den bider og det bliver anmeldt så bliver den aflivet.

Derfor synes jeg det er federe at lære hunden at affinde sig med at der findes idioter, og at den ikke må bide selvom de piller den i halen.
Og så vil jeg naturligvis også forhindre idioter i at omgås min hund i det omfang jeg kan... men for at være på den sikre sider foretrækker jeg at hunden kan håndtere det.

Det fortjener at blive gentaget.
:katiekat: :katiekat: :katiekat:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hun bider barn

Post by Frieser9460 »

Vi kan hurtigt blive enige så langt, at det selvfølgelig er vigtigt at lære sine dyr at være tolerante og at blive håndteret sådan i al almindelighed. For der KAN opstå situationer, hvor det ikke kan undgås, at fremmede, som måske ikke har en fløjtende fis forstand på dyr, eller børn kommer i nærheden af dyrene; enten fordi det er nødvendigt (hvis hestene løber ud eller hunden løber fra mig f.eks.), eller fordi jeg lige er uopmærksom et øjeblik og ikke opdager, hvad der foregår.

Men derfra og så til at have den holdning, at alle SKAL kunne pille ved dyrene overalt, f.eks., synes jeg så også, der er et stykke. Mit udgangspunkt er, at fremmede SPØRGER, før de går hen og rører ved mine dyr... og det er jeg heller ikke bleg for at gøre opmærksom på, hvis jeg kan se, de er på vej derhen uden at spørge først.

Jeg har dyr, der som udgangspunkt er meget tillidsfulde og venlige overfor alle, men jeg kan aldrig - og vil heller ikke - nogensinde give en garanti for, at de ikke kan blive bange eller reagere på en bestemt type berøring fra fremmede. For det kan ske uanset hvor godt, man træner dem.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Hun bider barn

Post by Intunia »

HHansen wrote:Derfor synes jeg det er federe at lære hunden at affinde sig med at der findes idioter, og at den ikke må bide selvom de piller den i halen.

Ja!! :respekt: Hvor svært kan det være...
bla bla bla
Post Reply