Så er det høsttid - august ligger foran os

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Hvor dejligt, at Jack er på vej i topform igen - det er nederen, når dyrene fejler noget! Og du har jo nok at se til :hhansen:

Her prøver vi at vænne os til, at stolene står stille, efter at vi havde et par dage på de tyske motorveje. I aften skal jeg have ponzerne til at lave noget, for mens vi for rundt i Tyskland og Danmark, stod de bare på fold og i boks og kedede sig. De ser vildt traumatiserede ud :hhansen: :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by HeidiO »

Jeg snuppede mig en feriedag i dag og har nydt den helt vildt.

Dyrlægen har været og ordne tænder på hestene og vaccinere både heste og hunde. Så nu er der tjek på det.

I eftermiddag har jeg syltet rødløg og kogt blommemarmelade.
Jeg er spændt på løgene, dem har jeg ikke smagt før.
Heidi
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Frieser9460 »

Så kom regnen... sådan rigtigt. Og selv om jeg allerede savner solen og varmen, så er jeg sikker på, at græsset og landmændene danser regndans lige nu. :hhansen:

Nå, måske kigger solen frem senere... I hvert fald må det gerne blive tørvejr til i aften, hvor jeg har forskelligt, jeg skal have ordnet udenfor...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by aribeth »

HURRAAAAA for regn!!! endelig! Så kan det være græsset igen kan komme til at gro.

Jeg så på får igår og jeg skal HELT sikkert have Spælsau!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Så er der pakket til tre dages telttur med kollegerne...
Det lykkedes NÆSTEN at få det hele ned i en 32-literstaske - det er lidt besværligt at der er lovet regn, og jeg derfor skulle have plads til regntøj.
Godt, vi ikke behøver medbringe mad og primus.

Pædagogerne har planlagt hvad der skal foregå - diverse teambuildingagtige aktiviteter + frivilligt ørredfiskeri i elven, bål om aftenen og sådan noget. (Alle skal medbringe tre stykker brænde til bålet...) Musiklærerne har planlagt 117 fællessange (nu bliver det VIRKELIG friskoleagtigt, hva'!) og souschefen har lånt Verdens Mindste Telt (i stil med dette):
Image
...som vi alle ser frem til at se ham forsøge at krybe ind i... :viben:

(Sådan en er cirka på størrelse med en sovepose... Cirka.)

aribeth wrote:Jeg så på får igår og jeg skal HELT sikkert have Spælsau!

Får er bygget af vidunderlighed! :elsk:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Så var det vores ponyer, der fik visit af tandlægen. Den ene var overstået på 10 minutter - alt i orden. Den anden må 'i stolen' i knap tre kvarter. Hvem var hvem?

Ellers ser vi frem til en weekend med godt vejr, noget shopping i Trier og så'n.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by misssophie »

øv, har nu været til ct-skanning for mine ryg og bensmerter, og har fået konstateret spinal stenose, som går ud på at der er blevet for lidt plads i rygradskanalen således at der ikke er plads til nerven.

det er kombinationen af en diskusprolabs, og gigt i et rygled som gør at knoglen er vokset ind i kanalen.

det er vist ikke rigtigt til at komme udenom en operation,- på trods af at jeg har "fået lov" at vente en par månder, så vi kan få sommerferien overtået. chancen for at jeg kan påvirke det med træning er desværre meget lille, og jo længere jeg går med påvirkede nerver, er der chance for at nerverne tager varig skade.

I danmark laver man konventionel åben operation, hvor der er skal påregnes pænt lang tid til sygemelding og genoptræning, da man nok ikke kommer udenom at fjerne torntap og bagsiden af rygleddet, og derved skabe bedre plads i kanalen

hvis jeg er heldig derimod, kan det måske klares med en kikkertoperation, som tilbydes i München. den operation lyder bestemt meget mere tillokkende og "let" at komme sig over

-så lige nu er jeg faktisk ret øv,- især med udsigten til at jeg er ALT for tidlig på den aldersmæssigt med sådan en lidelse. jeg tænker selvfølgelig på hvordan jeg har det i ryggen om fx 15 år...

nå,- jeg bliver forhåbentlig klogere på en løsning indenfor den næste uge
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Fy for pokker, det lyder urart, Sophie! Er der ingen privathospitaler, der tilbyder kikkert-op'en? Det er nederen med åbne operationer i ryggen!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by misssophie »

nej, kikkertoperation i ryggen laves ingen steder i danmark.

jeg var på hellerup privathospitalt via min sundhedssikring,- og de lagde da heller ikke skjul på at det var hammer og mejsel der blev brugt.
-ellers en super behandling og grundig forklaring jeg oplevede hos dem...
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Så må du jo til Bayern - det kommer måske til at passe med oktoberfesten?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply