Så er det høsttid - august ligger foran os

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Godzilla »

Jeg kan mærke at det er en god beslutning :heidio:

Det var så hyggeligt at gå og nusse om Rositta i går da hun flyttede ind. Så faldt hun straks til ro og stod næsten og sov imens. Hun har bare verdens fedeste temperament (og er ellers nok det mest fejlbehæftede æsel jeg har set - but, who cares - for mig er hun smuk) :elsk:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Vi har spillet Lego Heroica! :jeanie:

Og gået en tur med hunden i det lækre vejr, og slappet af og - ydrk! - ryddet op, og - juhuu! - læst bøger.
Nu er der sat en pizzadej over (idt sent, så det bliver sen aftensmad) og jeg snacker lige på en leverpostejsmad, så jeg ikke dør af sult inden der er mad...

Jeg overvejer at få bagt en portion grove morgenmadsmuffins til næste uge, hvor vi skal på arbejde igen - sådan nogle, der enten kan bruges til hurtig vi-er-kommet-for-sent-op-mad eller til formiddagsmellemmåltid.
Noget med havregryn og tranebær eller sådan noget.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by hansi »

Ja høsten nærmer sig hurtigt.
Skal ha tømt siloen for gammelt korn og blæst det hele igennem, bliver dejligt igen at få eget korn i laden, lidt for dyrt at indkøbe.
Wrappen og hø er klaret, halm skal loftet fyldes med, men kun 1200 baller i år, har aflivet en hest, så nu er der kun tre stk tilbage, gider ikke ha nogen opstaldet her i pension, så vi nøjes med de tre vi har tilbage. Gør også tingene lidt nemmere, nu hvor de nye læskure er sat op. Glæder mig til en vinter, hvor heste holdet går lidt nemmere.

Ferien er først lige started.. dejligt..
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Jeg synes det er helt vildt, det allerede er høsttid i Danmark.
Inde i mit hovede (eller rettere: Her hvor vi bor) er det jo nærmest lige blevet sommer - og kvanhøsten er godt nok i gang, men det er dét.

Okay... Mikkel så (og spiste) modne mosebøllebær/"blåbær" på den ikke særligt udbytterige rensdyrjagt...
Image
Der var til gengæld masser af myg - jagtkammeraten på billedet her talte 71 bid og stik næste morgen og har nu et stabilt forbrug af antihistaminer.
:-?

Der er nogle ret nasty bidefluer heroppe - sådan mittesmå og meget blodtørstige, og det er helt almindeligt at hæve VOLDSOMT op når de bider.
Det har taget et års tid før mine bidmærker/ar efter rensdyrjagten SIDSTE år er gået væk... Og bæsterne lader sig ikke skræmme af hverken Autan eller Jungleolie (der er lovligt og sælges heroppe)...
:nej:

For tiden skal man simpelthen ikke gå ud uden myggenet - så snart det er vindstille ELLER man har vinden i ryggen, sidder myg og fluer i næse, øjne, ører, mund...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by udlandet »

Hjemme fra en dejlig tur: Växjö-Motala-Göteborg. Göta kanal er präcis lige så fantastisk som jeg havde drømt om!

Image

Pludselig dukkede der et skib op ved siden af vejen, det var SÅ vildt!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by HeidiO »

Det lyder fantastisk Udlandet!
Den tur skal vi også på engang, indtil nu har vi snuppet den i bidder.
Elsker Sverige og Götakanalen gør det ikke dårligere.
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by aribeth »

klammo med de der myg og fluer... jeg ville aldrig kunne klare mig i Grønland... jeg er måneder om at få klæg-bid til at forsvinde og hæver voldsomt op af dem... her på 3. dagen har jeg et 7x7 stort hævet område på mit lår og min overarm fra klægbid.

Imorgen starter mine børn i institution igen... jeg har noget praktik jeg skal have styr på i næste uge og så holder vi ferie alle sammen igen derefter... så det er kun lige 5 dage i institution/på arbejde/skole.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Lena »

Det er i dén grad høst............ 75% af de køretøjer der har passeret forbi vores hus i dag, har været majetærskere, traktorer med kornvogne, ballepressere og høvendere.......

HrG er blevet færdig med at svejse spær og mangler nu kun 4 stk gavl"spær".... eller hvad sådan nogen stålbjælker der står i gavlen nu hedder.....
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

aribeth wrote:klammo med de der myg og fluer... jeg ville aldrig kunne klare mig i Grønland... jeg er måneder om at få klæg-bid til at forsvinde og hæver voldsomt op af dem... her på 3. dagen har jeg et 7x7 stort hævet område på mit lår og min overarm fra klægbid.

Myggenet FTW!
Image

Men her er stadig pænt. Og det ER sommer...
Image

Image

Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Frieser9460 »

Hold da op - der sker da godt nok noget hos jer alle for tiden; også omvæltninger af de lidt større for nogle. :-)

Her er der også sket lidt...

Pony Jack er ok igen og kan nu atter holde hovedet højt:

Image

Vi skal lige have kiropraktoren forbi en enkelt gang mere (han var lidt låst i ryggen), men så burde alt være ok. Dejligt. :jeanie:

Stuntmans hove er nu også ved at være helt i orden igen, så forhåbentlig får vi ham sendt af sted i ridning i løbet af efteråret. Jeg har fundet en super sød og dygtig pige, som kan hjælpe med ham for en rimelig pris, og som ikke bor længere væk, end jeg kan trække ham derover og selv være med i det hele. Så bliver han godt nok ikke tilredet i western... men eftersom jeg også selv mangler undervisning indenfor den form for ridning endnu, så er det nok ok. Så må vi se, om han kan blive ridehest for mig - hvis ikke, overtager kæresten ham, og så vil han have, at de skal lære at køre.

Der ud over har vi budt velkommen til lidt nye familiemedlemmer henover de sidste par måneder eller tre...

Max, vores hittegøje, som nu er ved at falde til hos os og i øjeblikket er en vaskeægte gnavpotte:

Image

Romse, vores nye staldkat, som vi har overtaget, da hans tidligere ejer ikke kunne beholde ham:

Image

Maddie, den lille baby-nymfeparakit som jeg har købt som selskab til Max (hun sidder selvfølgelig i sit eget bur, så han ikke skader hende):

Image

Og sidst, men ikke mindst; Frida min nye bjerglori som med tiden skal have sig en "mand", så vi forhåbentlig kan få små lori-bebser:

Image

Vores dyr tager - næsten selvsagt - størstedelen af vores tid, og ih, hvor vi nyder det. :jeanie:

Der ud over har jeg endelig fundet ud af, hvad jeg vil mht. uddannelse, og jeg har måske også fundet en, som kan hjælpe mig af med min angst/utryghed overfor de store heste, så alt det skal jeg have kigget nærmere på indenfor den kommende måned.

Nå ja... og så har kæresten og jeg også lige en uges ferie i næste uge, som skal nydes + vi skal have givet vinduerne olie og pudset husmurene. :hhansen:

Om jeg keder mig? Aldrig. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply