Så er det høsttid - august ligger foran os

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Jeg sagde ikke noget om at fryse forleden, da der var 16 grader og en kold vind.... :plop:

I weekenden er datteren med efterskolen til Stafet for livet i Vejen, så hvis der er nogen i det syd- og Sønderjyske, der kommer fordi Vejen Stadion, kan de jo lige give hende et kram fra mig! I næste weekend er skolen på outdoormesse på Gram Slot :-)

Skolestarten er gået godt. Der har været masser af aktiviteter, så jeg tænker, at børnene er gået trætte i seng :hhansen:

Lige nu er det egentlig bare som sommerferie, men når skolen her starter i løbet af de næste på uger, går situationens alvor nok op for os. Jeg kan dog godt mærke, at hun er væk, når jeg er i stalden om aftenen. Det bliver tit lidt sent, for to heste til en person tager længere tid end to heste til to personer. "Heldigvis" var Alfa sat ud af spillet i nogle uger efter et styrt på staldgangen, men hun er fit igen og vil gerne lave noget. Åndssvags kone - hun var hys over fluer og rystede sig, mens jeg havde bundet hende på staldgangen for at strigle. Svuptivup lå hun på siden. Et par overfladiske skrammer og en mængde blodsamlinger i bagpartiet var resultatet. Hurra for elastiske træktove og en hest, der ikke panikker!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Lena »

Føj da...... Stakkels Alfa!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by misssophie »

ja, det kan godt være svært at styre 4 ben på én gang...

her er ferien startet! det er nu federe at morgenfodre i stalden, når man ikke skal videre på arbejde bagefter.

i dag skal der hygges med en veninde i drivhuset, og hentes en bil hos mekanikeren...

god torsdag!!!
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

misssophie wrote:ja, det kan godt være svært at styre 4 ben på én gang...

her er ferien startet! det er nu federe at morgenfodre i stalden, når man ikke skal videre på arbejde bagefter.

i dag skal der hygges med en veninde i drivhuset, og hentes en bil hos mekanikeren...

god torsdag!!!


Hæ hæ, ja, det er i hvert fald svært, når man lige synes, at det er en million gange vigtigere at jage fluer væk. Måske hun har en form for ADHD? Osteopaten kommer og kigger hende efter i alle sømme i næste uge, især nakken. Elastiske træktove er godt, men .... Hun har nu nok fået et træk alligevel, så vi får kigget på det.

God ferie! Noget nyt på op-fronten?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by misssophie »

Jeg husker engang Berit´s krikkedyr fik behandlingskrævende halsforstoppelse (kan aldrig huske ordet) ,og midt i at dyrlægen står og behandler, og jeg og kæresten står på hver side af hesten, slipper alle 4 ben og han banker bare ned på betonen, lynhurtigt!
inden vi overhovedet nåede at reagere var han oppe igen,- og intet sket. det var så ekstremt heldigt.
jeg troede næsten ikke at tro på at så voldsomt et fald ikke havde givet ham skader,- men han var heldig...

næ, intet nyt med operation. jeg fik jo 2 mdr til at træne benhårdt, da der var en mikroskopisk chance for at jeg kunne bedre tilstanden, og derefter tager vi stilling.

jeg skulle jo alligevel på ferie, og jeg havde ikke tænkt mig at blive opereret før ferien, hvis jeg kunne slippe, og det gik lægen så med til.

min hjemmeopgave er desuden at lægge mærke til præcis hvor jeg får ondt,- inder/yderside af lår, læg, fod osv,- så kan de nemlig aflæse i et skema præcis hvilken nerve der bliver klemt i ryggen. så længe de ikke ved det, vil de komme til at operere en smule i blinde, da jeg har problemer 2 steder i ryggen.
og operation i blinde er jeg ikke tilhænger af!!!

nå, men jeg ligger altså og roder rundt på gulvet og træner en time hver aften, og jeg er da heldigvis blevet en smule mere smertefri,- så det er jo godt

-en lille muskel er der vel også blevet udviklet med al den træning...
Misssophie
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Måske jeg skulle prøve det der træningshalløj :ehj:

Alfa ville også være kommet op igen i al ubemærkethed, hvis hun ikke havde fået hovedet ind under snoren, hun var bundet med. Hurra for panikknuder...! I anden omgang lykkedes det at komme op og stå på 3 ben - det fjerde hang i luften, fordi det havde ondt. Man havde jo lige smækket sig selv over poten med skoen fra det andet bagben... Og det er altid godt at sige av! så de der mennesker lige får tjekket, hvad der er sket.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Pia »

Alfa for pokker :traet:

Nå håber jeg ikke, hun har forstrukket noget alvorligt.


Jeg tror ikke, I skal regne med, datteren kommer hjem i ferien (jep, HAR talt med hende, nøj hvor hun hygger! :elsk: ) Så I kan godt begynde at planlægge vinslottene vi skal besøge :linski:

Nu vi jeg tage af sted til DHL *pust*
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

Næ, hun er vist fløjet af reden og nyder at have et socialt liv sammen med skolekammeraterne (vi har også snakket med hende) :hhansen:

Skolen siger også, at hun er herlig og utrolig nem at omgås - god skole, der siger lige det, forældrene gerne vil høre :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote:Jeg sagde ikke noget om at fryse forleden, da der var 16 grader og en kold vind.... :plop:

Godt.
For den slags gider jeg slet ikke høre om! :viben:

Stimata Doamna wrote:"Heldigvis" var Alfa sat ud af spillet i nogle uger efter et styrt på staldgangen, men hun er fit igen og vil gerne lave noget. Åndssvags kone - hun var hys over fluer og rystede sig, mens jeg havde bundet hende på staldgangen for at strigle. Svuptivup lå hun på siden.

Har du ikke forklaret den hest, at enhver tilskadekomst i hendes alder er at betragte som kontraktbrud?
I har da også den der aftale om at hun skal være rask og frisk for altid og ikke må blive gammel, affældig eller skadet?!
:peg:
Uvorne hest!

misssophie wrote:her er ferien startet! det er nu federe at morgenfodre i stalden, når man ikke skal videre på arbejde bagefter.

:elsk: Morgenfodring af heste med tid og ferie! Det lyder godt!!!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Så er det høsttid - august ligger foran os

Post by Stimata Doamna »

99E wrote:Har du ikke forklaret den hest, at enhver tilskadekomst i hendes alder er at betragte som kontraktbrud?
I har da også den der aftale om at hun skal være rask og frisk for altid og ikke må blive gammel, affældig eller skadet?!
:peg:
Uvorne hest!


Selv efter sin teenagetid bliver den hest ved med at prøve grænser af! Og vi har kun aftalt det med at være rask [osv. ...] - ikke noget med kontrakt. Jeg kender hende jo. Hun ville bryde kontrakten og sige: Og hvad vil du så gøre ved det??! Aflive mig??! Ha ha ha :lea:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply