En historie om udlån af heste.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

En historie om udlån af heste.

Post by KatieKat »

Vi hører jo ofte om folk der er blevet snydt når de lånte heste eller, især, når de lånte heste ud.
Bare for at vise at det ikke altid er en dårlig oplevelse at låne heste ud, vil jeg gerne vise et par billeder af mig og mine 2 låneheste.

Jeg har jo lånt 99E og Mikkels heste mens de render rundt og fryser i det grønlandske. De har indtil videre været sammen med mig i 2 år og hidtil har vi ikke haft nogen problemer.

Nu er hestene og jeg flyttet til Bornholm og for et par uger siden havde vi en fotograf ude og tage nogen billeder af os. Nogen af jer har sikkert set et par af billederne på facebook, men her er lidt flere.

Hesteudlån der virker:


Image


Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: En historie om udlån af heste.

Post by udlandet »

Herligt når det fungerer! Jeg er isär vild med det nästsidste foto, ende fotoet! Hestene trives på stenknolden ser jeg. Men hvad med dig?
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: En historie om udlån af heste.

Post by Lena »

Skønne billeder............

Ingen tvivl om at det fungerer for Jer.......
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: En historie om udlån af heste.

Post by KatieKat »

Jeg trives om muligt endnu bedre på stenknolden en hestene. Og det på trods af en noget bumpet start herovre og det faktum at jeg faktisk er hjemløs i øjeblikket.

Jeg elsker Bornholm og har ikke fortrudt så meget om et sekund at jeg flyttede herover.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: En historie om udlån af heste.

Post by udlandet »

Hvor er det dejligt höre, det meste af det altså. Men da ikke det med at du er hjemlös, havde du ikke lejet et hus?
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: En historie om udlån af heste.

Post by KatieKat »

Jo men udlejer rendte fra alle vores aftaler. Det er en lang og kedelig historie. Pyt med det, jeg er sikker på at der er noget meget bedre til mig herovre.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: En historie om udlån af heste.

Post by udlandet »

Ja, håber det er godt for noget!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: En historie om udlån af heste.

Post by 99E »

Ja, vi har lånt vores heste ud... :elsk:
Og jeg skulle hilse og sige: Vi savner dem.

Jeg er faktisk ret imponeret over, hvor pænt du finder dig i vores (ok, mest mine) hysteriske anfald.
Argh! De går på græs! Er du sikker på, Sorcha ikke bliver for tyk?!
:plop:

Uh! Du skal flytte til Bornholm! Så skal de til tandlæge inden!
:peg:

Oh, deres hove, de skal slibes og raspes og nusses!
(OK, du er faktisk væsentligt mere hovperfektionistisk end vi er... :roed: )

Stråfoder! Mere stråfoder! Køb mere stråfoder! Og træpiller!
:skoer:

Tænk, at du finder dig i det... :viben:

Hvis man af en eller anden grund (seemed like a good idea at the time) finder på at flytte til en anden verdensdel, er det simpelthen guld værd at have en hestesitter, der pusler, nusler og plejer ens hest(e) mindst lige så godt som en selv...
Endnu mere luksus er det at have en hestesitter, der ikke protesterer fordi man siger, man liiige kommer på et tidspunkt og låner sin(e) hest(e) tilabge igen en måneds tid - inkl. bortførsel til anden matrikel...

Jeg har svært ved at se hvordan Sorcha skulle få en bedre semi-pension end hos dig. :elsk:

Jeg elsker det her billede:
Image

Og det her - uhhh, du har fundet det gode klø-sted!!!
Image

Tak fordi du passer på dem. :mikkel:
Uden dig var vi taget tilbage til Danmark for længst...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: En historie om udlån af heste.

Post by Mikkel »

Ja, super-million-tak til Katiekat for at tage sig godt af vores ponzer, mens vi er væk på arktiske eventyr. :respekt: :respekt:

Det er SÅ rart at kunne være tryg ved, at de har det godt, og at der er nogen, der har glæde af dem. De er jo så dejlige, så det er godt, at de ikke "går til spilde". :hhansen: :elsk:
Image
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: En historie om udlån af heste.

Post by Stimata Doamna »

Gode udlånshistorier er dejlige. Det er skønt, når man har muligheden for at slå til, når et spændende tilbud viser sig, fordi man ved, at hesten(e) er i gode hænder.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply