Det er ikke vores dag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Det er ikke vores dag

Post by xtiny »

Eller uge, eller måned eller...

Nu har skraldebilen så torpederet el-skabet ved vejen, så det er kørt skævt, og jeg tror de fandt ud af det, da de ikke satte vores skraldespand på plads, som vanligt.
Nå, så vi måtte ringe til EnergiFyn, og det er pakket ind i rød plast og sort tape. Jeg fik så lige forhørt mig om mit fhv "højbed"- og hvor (især hvilken dybde!) kablerne kan ligge i. (Hyggelige fyre!)
Så, det er ikke så skidt, at det ikke er godt for noget! Det ligger nok 1 meter- mindst 90 cm under vejens niveau, så jeg kan roligt grave- tak! Sidst jeg havde fat i EnergiFyn, var det mit eget ansvar, og de anede intet om kablerne. Hvis jeg gravede dem over, så er det mine kabler!

Hvad er der med vores bopæl, siden alt åbenbart ramler nu?
Nå, det her skal vi så ikke betale! Heldigvis!

Vejen er jo vokset, og siden naboerne (se anden tråd) jo ikke ville lege med, så er "rabatten" op til skabet mast op, og mit højbed- er usynligt. Men hvad de så lavede dér, ved jeg ikke.

Men det var også derfor, da den opkørte vej havde mast de der "telefonpæle" på hver side af skabet løse, det er ligesom resten af vejens el-forsyning. Altså, derfor vi mente vejafhøvling mm ville være smart. :jeanie:

Nu vil de resterende vide det, da de ikke har strøm, når det skal ordnes. Men desværre ikke ham, der ikke gad være med. :mur:

Den nye er så højere, mere synlig. Og hvis man så kører i rabatten- tja. Vi har fået kvast en postkasse før, der stod i højbedet, men det var nok en landbrugsmaskine. Og grunden til, at vi IKKE har en indkørsel mere. Sådan flere tons, der lige skal rundt, glem det!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Det er ikke vores dag

Post by xtiny »

Vejen:
Vi har fået tilbud på vores hulvej (afhøvling og pålagt knust asalt), nu er dem forenden ret med på det, hvis alle er med- er det 2500 kr pr ejendom. Nu var min man ikke så fiks ved anden nabo.
Så jeg gik derom med det skriftlige tilbud. Hendes svar var så: Kan han lave det sort?!
Ego: Æh, det ved jeg ikke, det må du jo spørge ham om.

For ellers var det jo for dyrt, og dem, der bor for enden bruger jo vejen mest. Så der ville hun ikke være med: Ja, men de ejer ligeså meget af vejen, som vi gør. (Hun gør!)
Det er privat fællesvej. Jeg tror nok, hun gik med på den- da dem for enden også vil betale. Og da jeg fortalte at knust asfalt kun skal rettes af hvert. 5. år. Fremfor forskellige lapper huller hvert år.

Men sort?! What the fåk?

Så dyrt er det nu heller ikke... Og post og renovation skal køre på vejen. Hvis alle 4 er med- er det 2500 kr. Det er da vel ikke dyrt I betragtning af, at vejen vil være jævn og uhullet I mindst 5 år.
mere
Det med at få asfalteret var min mand også ind over, og det ved jeg er dyrere.
Den del af vejen, der er kommunal- er meget hullet, og udsigt til at den bliver lavet- er fjern. Vi taler om 60 meter vej, heraf er de sidste 15-18 meter privat fællesvej.

På de 17 år vi har boet her- er vejen blevet højere og højere, mit højbed startede I 60 cm's højde- nu er det 20 cm.... Højere end vejen.

At den 4. nabo så synes, hans tagvand skal rende ud på vejen (asfalt-delen) gør det ikke bedre. Jeg har påpeget det for flere år siden. Men vand render nedad.
Vi gider ikke nabokrige, derfor er vi nok meget mere flinke. End vi burde.

Men nu må vi se. Tilbuddet gælder 30 dage- og det er billigt for 16 tons materialer.

Det er så knust asfalt, som en vogmandskone allerede for flere år siden foreslog mig, som godt fast køreunderlag. Vores skraldespandeskujl + postkassemontør- anbefalede vejafhøvling for et par år siden.
Mener så ikke, at resten af vejen er hans ansvar.

Vi lukker og slukker hermed.

Jeg nægter hermed at gøre noget, det er heller ikke mit ANSVAR. Spasser.

Så kan jeg lappe huller I MIN del af vejen, og det er ikke hans ansvar at post og renovation- kommer ned til os.

Så må jeg jo harpe på hans snerydning, som han ikke gør? Eller lade være. WTf?

Undskyld- jeg er frustreret.

Jeg "tabte" 5kg saltlt i afløbs vandpytten fra hans hus. Så må vi jo se, hvor vandet virkelig render hen. Nej, det er ikke I orden. Det ER dumt. Og billigt. Og hjalp ikke en bønne.

Jeg hader bare den spasser, der ikke rydder vejen, og det er ikke hans ansvar, og jeg har brugt meget energi og har faldet så rigeligt, når der ikke er ryddet.
Han rydder aldrig. Han bor her ikke = ikke hans ansvar. Men hans ansvar er sku- at vi får huller I vejen. Han kan få en faskine, det har han ftravalgt.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Det er ikke vores dag

Post by misssophie »

for fanden hvor er jeg glad for at vi kun deler vej med én anden...

han har så til gengæld også turistbusser, minibusser, 4hjulstrækkere og 28 chauffører der kommer kørende i bil...

han betaler diesel til vores traktor og minilæsser samt sørger for at der altid ligger ml. 20 og 100 m3 knust asfalt til fri afbenyttelse,- og så kører vi det på med vores maskiner.
han betaler, vi udfører arbejdet, og det er altså til at overse når man selv har maskinerne...

vi kører vel asfalt på et par gange om året,- der bliver minimum brugt 100 m3 årligt,- og det er kun for at holde 200 m vej i nogenlunde stand.

-så jeg tror måske at det er optimistisk at tro at knust asfalt kan holde 5 år,- også selvom i nok ikke kører rundt i minibusser hos jer...
Misssophie
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Det er ikke vores dag

Post by xtiny »

Men, det ved vi jo ikke?
Det er ikke prøvet. Min nabo mener, de skal komme græsafklip i hullerne, så det ikke støver. Det råd fik HUN. Og jeg mener-WTF?! Jeg har talt med hende om det, da det jo er- dumt.

Vi har ikke prøvet andet end, at vi lapper vejen, dem for enden og os. Så om afhøvling mv vil hjælpe fremfor småsten eller knust beton. Vides ikke. Det lyder rimeligt, under 50 kr/md i fem år.

Vi kan jo lade være, så er det et elskab hvert 20. år. Som alle betaler qua deres el-regning. Det er måske mere smart!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Det er ikke vores dag

Post by misssophie »

selvfølgelig vil det hjælpe at få fræset vejen op, da man så "starter forfra", dette vil sikkert holde et par år uden yderligere vedligehold.

derefter vil der komme huller igen, når det regner og der kører biler på vejen samtidig.

den knuste asfalt er mere fast end knust beton og grus,- men det bliver ikke til en fast flade som rigtig asfalt (heller ikke tilnærmelsesvis...)

det er i hvert fald min erfaring...
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Det er ikke vores dag

Post by misssophie »

hov, skal i fræse op eller høvle?

når man høvler, så jævner man ved at skrabe jævnt af, og så ryger overskuddet i hullerne. det er bedst hvis man høvler jævnligt, da det er knap så holdbart.

hvis man fræser går man helt i bund, og fjerner ligefrem hullerne. det er mere holdbart

det bedste er at fræse først, og høvle derefter som vedligehold, men jeg fornemmer at det næppe er en brugbar løsning hos jer.....
Misssophie
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Det er ikke vores dag

Post by Felis »

Et godt råd.

Bliv fra knust asfalt som vejbelægning...det er det mest forbandede lort.

Og slippe for huller....aldrig en skid...tværtimod bliver der ret hurtigt dybe, og meget skarpkantede huller i fastkørt, knust asfalt når først der bliver et lille hul eller slitage et sted....f,eks hvis der er en lille ujævnhed elelr et sted hvor der står vand efter regn

Vi prøvede det for år tilbage på vores 1½ km lange fælles privatvej.

ALDRIG MERE!!!!!

Så vi bed i det sure, you know....og investerede 250000 på at få asfalteret vejen.

Hvis det ikke skal koste så meget, så lad vejen være grusvej med noget ordentligt stabilgrus på.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Det er ikke vores dag

Post by aribeth »

Ja, jeg har også kun dårligt at sige om knust asfalt!

Det DUR ikke!


Få høvlet vejen over og invester i et træk stabilgrus eller noget!

En god vejhøvl et par gange om året er en rigtig god ting... hvis der er masser af stabilgrus på vejen, men den blit er kørt skæv og hullet, så er det ikke nødvendigt at supplere med ekstra grus!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Det er ikke vores dag

Post by xtiny »

Der sker heller ikke noget.
Da ingen vil gøre noget slut.

Vi må så leve med den hulledet vej.

Og nej skraldebilen mente ikke, det var dem. Og de bør ikke tage vores og sætte den, på plads, da- stenene under er overgroede, så de mener, der ikke er sten. Min forenden nabo- har løse sten, så det må de heller ikke tage. Så EOD.

Jeg har så været ude og pensle med roundup, for der er fliser under. Dem kan jeg jo fjerne.

Hvem, der har påkørt el-skabet, det må guderne vide. Bare det ikke er vores ansvar. :lea:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Det er ikke vores dag

Post by xtiny »

Der sker heller ikke noget.
Da ingen vil gøre noget slut.

Vi må så leve med den hulledet vej.

Og nej skraldebilen mente ikke, det var dem. Og de bør ikke tage vores og sætte den, på plads, da- stenene under er overgroede, så de mener, der ikke er sten. Min forenden nabo- har løse sten, så det må de heller ikke tage. Så EOD.

Jeg har så været ude og pensle med roundup, for der er fliser under. Dem kan jeg jo fjerne.

Hvem, der har påkørt el-skabet, det må guderne vide. Bare det ikke er vores ansvar. :lea:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply