laver I aldrig mad mere??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by udlandet »

annetteB wrote:
Man bliver sgu da ikke træt af sushi og edamamebønner


Nej....men den anden dag opdagede jeg, at jeg ikke har spist andet i en hel måned - jo, ost - medmindre jeg var på besøg hos andre mennesker, som var så venlige at fodre mig.
Det kan jo ikke blive ved: folk er blevet sat under administration for mindre.

Boede jeg alene ville jeg også bare leve af ostemadder :askepot:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

annetteB wrote:Hvad spiser I andre og hvorfor lægger I ingen nye opskrifter ind i det dertil indrettede forum? :peg:

Jeg tænker lidt, at enhver opskrift, der starter med "Tag et kg stenbiderrogn..." eller "Tag 4-6 gode kogestykker af ribben fra en ung sæl..." eller "Mariner hvalkstrimlerne i soya..." er lidt useless for de fleste Strigler?

Hvad spiser vi - uddrag fra de seneste madplaner...
- Kylling i stegeso.
- Fårebov i stegeso.
- Moskusspegepølse på rugbrød.
- Lammekoteletter
- Fake koldskål (med en literpris på ca. 45 kroner, får vi ikke ægte kærnemælk til koldskålen...) med kammerjunkere.
- Friskfanget torsk, torskefileter, torsk, torsk og torsk.

Og det er når vi ikke er dovne og spiser ude eller køber sushi i weekenden.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by misssophie »

efter driverhuset: grill grill og grill... pølser, bøffer, majskolber, salat nye kartofler osv
Misssophie
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by aribeth »

Gris er jo så umoderne, så jeg gider næsten ikke skrive at vi har fået porchetta med bulgursalat hvor der var appelsiner, rosiner, persille, nødder og avocado i.

Jeg elsker egentlig bulgursalat!... man kan jo proppe alt muligt i.

Så har vi fået en del lam, skulder, bov, kølle, koteletter, culotte... igen med bulgursalat eller med nye kartofler :elsk: og cremefraiche fuld af urter.

Og rødspætter! pandestegte med persillesovs og nye kartofler! MUMS!

Og fiskefrikadeller med citronsauce og nye kartofler.

det er det vi har fået de sidste par uger hvor det ikke har været pandekager, rugbrødsmadder eller sådan en måltidssalat fra Fakta og pasta og pølser der har været på menuen... det er eksamenstid og overskuddet til god mad hver dag er bare ikke eksisterende.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Frieser9460 »

Hm... hjemme hos os har maden været mildt sagt uinspirerende den sidste uges tid. Vi har haft for travlt med forberedelserne til indryk fra udlandet + svigermors 90 års fødselsdag til at have tid til at være kreative på madfronten. Det har været mad efter princippet "hurtigt og nemt" hver aften, lige bortset fra en enkelt aften med lækker mad på grillen; oksesteaks, honning- og sennepsmarineret kyllingefilet og chilipølser med frisk salat, kartoffelsalat og grovflutes.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Godzilla »

Jeg laver stort set aldrig mad. Jeg lever af "stenalder"brød med ost eller tomat. I går fik jeg frostpizza: Margerita med ekstra tomat og emmentaler. Og så lidt is.

De der "eddermame"bønner er helt gået hen over hovedet på mig. De må da prøves!

Jeg gider ikke at lave mad p.t.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

Dagens frokost:
Rester fra i går.
Rug-otto med bladselleri, fennikel, gulerødder, parmesan og lidt gedeost. Fiskefrikadeller af laks og torsk.

Dagens nemme aftensmad:
En fårebov (optøet og delt i skulder og skank) var lagt i stegesoen med en slat rødvin, salt, peber og en rest chorizo.
Det blev sat i ovnen i morges ved 100 grader - og så kørte vi på arbejde.
Tilbehør: en pakke frostgrønt (en eller anden såkaldt græsk blandin g med kartofler, squash, løg og peberfrugt).

Dessert: pandekager med syltetøj.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by aribeth »

I aften... burgere tror jeg... med hakkebøfs bacon og ooooooost... og løg og tomater!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Frieser9460 »

Jamen dog, Ped. Hvad med en lækker salat med noget kylling og bacon evt.? Let og lækker. :aribeth:

Hjemme hos os står aftensmaden på hjemmelavet pizza og salat. Det er jo fredag. :jeanie:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

Så er der friskbagt brød til morgenmad! Muuuums!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply