laver I aldrig mad mere??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Stimata Doamna »

En halv melon og noget parmaskinke.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Annemaja »

Er ved at koge en kylling til aspargessuppe :-) Det har jeg haft lyst til i en uge nu ;-) Fik noget til frokost i dag - det smagte lidt for meget af me lklister. Så nu glæder jeg mig til min egen model, som er min yndlings :jeanie:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

I dag laver vi ikke mad.
Vi er lige kommet tilbage fra havnen efter at have hentet et par regnvåde og af myg ædte campister inde på den ubeboede Storeø... :jeanie:
Mikkel er trillet ind til byen efter pizza.
Jeg overvejer at forbarme mig over den evigt sultne hund og fodre den eller sådan noget.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by misssophie »

har lige sat hvidløgsbrød i ovnen, men hjemmedyrkede tomater og basilikum

det bliver totalt nams!
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

smukke-ped wrote:jeg er overbevist om at det man betaler ekstra for godt kød, får man retur i smag og konsistens.... :aribeth:

Det plejer at forholde sig sådan.
Bare tænk på forskellen mellem økokylling eller en anden "langsomt groet" kvalitetskylle - og så de der "neutralmarinerede" lyse "kød"lunser, man kan købe...
Eller forskellen på New Zealandsk lam - og godt, dansk frilandslam (eller grønlandsk).
Og it's all in my head - men jeg synes en omelet af øko- eller frilandsæg smager væsentligt bedre end en af buræg... :opkast:

I går skulle det bare gå hurtigt her - vi spiste spaghetti med tomatsauce og parmesan.
Det var vigtigt at få noget lidt tjep mad i gang, da vi kom hjem fra byen med :roed: 5 bæreposer bøger.
Indrømmet, nogle af bøgerne er til gaver... Og nogle er fra biblioteket. Men vi gjorde bogbiksens ejer godt tilfreds i går, tror jeg...

I dag?
Enten risengrød (tjekker vejrudsigten om lidt) eller humus, brød, oliven og bagte peberfrugter.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Annemaja »

God menu 99E :-D

Her er der indkøbt kalvebøffer og kylling fra Irma, samt en masse dejlige grøntsager, oste fra ostemanden og brød hos bageren. Jeg er træt i dag, men vil gerne have noget kvalifoder - men gad ikke bage brød selv.-
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by 99E »

Det bliver humus m.v. - og seeen aftensmad...
Sådan går det, når man snacker for meget om eftermiddagen...
*Venter på grydebrødet* :aribeth:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Ane »

Jeg har bagt cream cheese brownies i dag, og lagt opskriften ind i striglekogebogen - mums!

Vi fik pasta puttanesca til aftensmad og Arthur høvlede to portioner, selv om der var både kapers, hvidløg, ansjoser, oliven og chili i :hhansen:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by aribeth »

jeg elsker luderens pasta... det kan begge mine børn også lide! det er dejligt :hhansen:

Vi har ikke lavet mad selv de sidste mange dage... skønt...! I dag fik vi kylling med en masse krydderurter, ribs, solbær og kirsebær...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: laver I aldrig mad mere??

Post by Godzilla »

Nybagt stenalderbrød med rejer og hjemmgjort mayonnaise.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply