Hjælp til orkanofre

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Jeg overvejer at undersøge hvilke NGO'er der er på banen i området........for der må da være nogen? Der er også de fattige sortes egne kirker.......de plejer at yde meget til deres menigheder......hvis de har noget at yde af........ Birgittekw
Lone

Post by Lone »

Sagens kerne er jo netop, at disse befolkningsgrupper IKKE stemmer på Bush og ikke for ham er en væsentlig faktior. Nu har han jo taget sig sammen - her vel 7 dage efter er de gået igang med at redde de sidste. Igår på CNN så jeg redningsfolk fortælle om, at de kommer ind i huse hvor folk ligger døende, at der svømmer tusindvis af lig rundt i gaderne - og man må jo tænke: det kan simpelthen ikke være rigtigt. Der er massiv kritik, helt åbenlyst fra mange sider mod Bush og hans handleform. Jeg vil ikke sige at jeg ´´vil ikke hjælpe´´ , men jeg kan med sandhed sige at hjælper man udefra drager amerikanerne ingen lære af det passerede og jeg vil ikke medvirke til, at deres politik uhindret kan fortsætte i samme spor. En politik der også dræber egne borgere. Når man tænker på, at allerde for 3 år siden blev der advaret mod en sådan katastrofe, at videnskabsmænd har advaret mod at dræne og tørlægge de store sumpområder, der ellers ville fungere som buffer for oversvømmelser - men man har ignoreret det - drænet, bygget, tjent penge - og sparet på vedligehold af digerne for at man lokalt var istand til at yde det krævede, så der kan vedligeholdes en militærstyrke i Irak - så må man sige: Vågn op for satan! USA har andre og større problemer end andre landes interne forhold.
Lone

Post by Lone »

Hvad er en NGO?
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[color=blue:7665a75c76]Mon ikke, at det er dette der tænkes på: [/color:7665a75c76] NGO-SAMARBEJDE Danske private organisationer spiller en vigtig rolle i den samlede danske bistandsindsats. Det gælder for de dele af den bilaterale udviklingsbistand og af den danske humanitære bistand, der kanaliseres gennem danske hjælpeorganisationer. Organisationerne, der i daglig tale kaldes NGO?er (ikke-statslige organisationer) spiller også en vigtig rolle i Danmark som formidlere af oplysning om forholdene i udviklingslandene, ligesom NGO?erne er vigtige i forbindelse med at sikre folkelig forankring af bistanden. Strategien for Danmarks udviklingspolitik, ?Partnerskab 2000? og Regeringens prioriteter for dansk udviklingsbistand 2005-2009, ?Sikkerhed, vækst - udvikling´´, angiver det overordnede grundlag både for så vidt angår den bilaterale NGO-bistand og den humanitære bistand kanaliseret gennem danske NGO?er. Partnerskab 2000 fremhæver, at formålet med at yde støtte til NGO?ernes udviklingsprojekter bl.a. er, at støtte demokrati og fattigdomsbekæmpelse via udviklingen af et aktivt civilsamfund. Strategi for dansk støtte til civilsamfundet i udviklingslandene ? herunder samarbejdet med de danske NGO?er (Civilsamfundsstrategien), udstikker det mere detaljerede grundlag for samarbejdet med de danske NGO?er, der gennemfører udviklingsprojekter i udviklingslandene. Danske NGO?er har en lang tradition for kontakter til og samarbejde med ligesindede organisationer i en bred vifte af udviklingslande. NGO?ernes projektaktiviteter er særligt fokuserede på de sociale sektorer såsom uddannelse og sundhed og har oftest særligt marginaliserede og fattige befolkningsgrupper som målgrupper. F.eks. HIV-positive, forældreløse børn, arbejdende børn, handicappede grupper, enlige mødre, oprindelige folk, jordløse og ofre for konflikter og tortur og andre socialt, økonomiske og geografisk isolerede grupper, der i mindre grad nås i den generelle sektorprogrambistand. Strategien for Danmarks humanitære bistand tildeler ligeledes de danske NGO?er en central rolle på det humanitære område. NGO?erne har gennem årene opnået en status som kompetente partnere for Udenrigsministeriet i gennemførelsen af den danske humanitære bistand. Der er udviklet et tillidsforhold med en række NGO?er, der gør det muligt at stille midler til rådighed for iværksættelse af humanitære indsatser med meget kort varsel. De danske NGO?er spiller en vigtig rolle med hensyn til at udbrede kendskabet til og skabe forståelse for udviklingslandenes problemer, se i øvrigt seneste rapport om NGO?ernes folkelige forankring. NGO-beretningen beskriver mere detaljeret den humanitære bistand samt udviklingsbistanden kanaliseret gennem danske NGO?er i 2004. [color=blue:7665a75c76]Se evt. også [/color:7665a75c76] [url=http://www.ngo.org/]NGO Global Network[/url]
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

NON GOVERMENT ORGANISATION............NGO. Og hvis jeg ikke husker meget forkert, er der et par forrygende stærke Amerikanske og Canadiske af slagsen.......for ikke at glemme de Franske............ Birgittekw......
Post Reply