Hjælp til orkanofre

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Hjælp til orkanofre

Post by Lone »

44 lande har tilbudt deres hjælp til orkanofrene i New Orleans - en hjælp de indtil nu ikke har kunnet få fra deres eget land, fordi en bureaukratisk bestemmelse har fået Bush til at sige at han ikke kan sende hjælp (ER den mand virkelig præsident?) - derimod kan der sagtens sendes hjælp til alle andre - tsunmaiofrene fx, men ikke til egne borgere. Nu - 6 dage efter katastrofen begyndte, har han enedelig indvilliget i at gøre en indsats - Nu er der fra anden side arrangeret en støttekoncert med blandt andre Green Day og her i Dk bliver der også samlet ind. Og her kommer det store spørgsmål for mig? Er et rimeligt at sende hjælp af den karakter til verdens rigeste land? det land der har sparet på vedligehold af digerne omkring New Orleans for at kunnen sende soldater til Irak? Det land der uden tøven fører krig mod uskyldige menneske - intervenerer i andres landes interne forhold - og dermed forringer forholdene i eget land? Der var og er ikke transportmidler til at evakuerer alle - og der er ikke transport midler til at flytte folk nu. I bilens eget land? landet fyldt med Greyhound busser. Der har aldrig været såmange fattige i USA, som nu - og de fleste af dem sorte. Byer i orkanområdet, der ikke er så store og med overvejende sort befolkning og sorte borgmeste har ikk eengang fået svar på bønner om hjælp. De fattige og de sorte i Louisiana, Alabama osv stemte ikke på Bush - kritikere i USA siger direkte, at det er derfor han ikke ønsker at hjælpe - Jeg vil ikke støtte Bush-regeringen ved at støtte hjælpe-initiativer. USA må bruge deres ressourcer i eget land, istedet for at føre krig i andre lande. Jeg vil ikke støtte folkemord, imperialisme og en sort konservatisme - og det er støtten til New Orleans -ofrene - de fritager den amerikanske regering for en forpligtelse. Hvad synes I?
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Verdens rigeste land :evil: ..........mellem en fjerdedel og en femtedel lever under FN's fattigdoms grænse :x .......og en hel del af dem lever under USA's egen fattigdoms grænse, som siges at være betydelig lavere end FN's :roll: .......... ifølge en artilkelserie i Weekend Avisen sidste år...... Jeg har til tider undret mig, om dette var ´´ the pure white......og moral majorities´´ udgave af ´´endlôsung (staves) ´´.........især da også procentsatsen af fængslede sorte er astronomiske høje....... :evil:....... Birgittekw....hvis yngste søn er flyttet til USA...... :cry:
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[color=blue:13f4cdfd62] Der findes mange måder, hvorpå man kan lave en etnisk udrensning. Dette må siges at være en af de mere effektive, og så kan man jo altid komme med mange og lange forklaringer på, hvorfor man ikke er i stand til at yde den hjælp der skal til. Men alt andet lige, kommer det ikke som en overraskelse. Hvis man følger bare lidt med er dette jo bare en, kærkommende, lejlighed til, at få fjernet en stor del af de uønskede. Mht katastrofehjælp til det Store Rige USA.... der er jeg endnu i tvivl. Der er så absolut trangen til at hjælpe de mennesker der har mistet alt, og som i forvejen er socialt dårligt stillede. Samtidig er jeg også enig i, at det virker tåbeligt, at udefra kommende lande skal yde økonomisk støtte til et land, der bare tager for sig at retterne og invaderer andre lande så snart det giver økonomisk bonus.[/color:13f4cdfd62]
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har overhovedet ikke fulgt med i omvernenen i den sidste uges tid. Men dette lyder intet mindre end grotesk. Jeg bemærkede kort, da jeg gik forbi et tændt fjernsyn, at man varslede orkanen og folk flygtede ud af New Orleans så godt de kunne. Min søster fortalte at man ikke evakuerede, hvilket vi undrede os over. Men at man heller ikke hjælper ofrene, når skaden ER sket, er da totalt uforståeligt? jvf. Bush's øvrige handlinger. Jeg fatter ikke politik særlig godt, min hjerne er åbenbart gearet til helt andre ting :wink: men hvis Bush ligefrem benytter denne katastrofe til at udrydde sorte amerikanere, så håber jeg at den amerikanske befolkning begynder at protestere! Og at andre landes regeringer holder op med deres rygklapperi :evil: Jeg vil give Lone ret. USA har vel råd til at klare denne katastrofe økonomisk. Men hvis idioten (læs:Bush) ikke GØR det, af alle mulige politiske årsager, så kan man vel ikke bare se til, at folk dør af mangel på hjælp? Hmmmm, jeg må vist se at få fulgt lidt med!! :oops:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

For mig er det ikke et spørgsmål om de har råd til - For mig er det et spørgsmål om, at de derved får råd til at fortsætte aggressionspolitikken i andre lande. Og amerikanerne protesterer - vildt (ER han virkelig præsident?)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Fjolserne har jo selv stemt på idioten, så de ligger da som de har redt? :evil: Hvordan kan man stemme på sådan et fæ? :roll: Jeg giver ikke en klink til USA. Vi sendte penge til ofrene for Tsunamien (og et tilsvarende beløb til Darfur, nu vi var i gang), men amerikanerne har sgu penge nok - eller det ville de have, hvis de var lidt mindre krigeriske :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Jeg er FOR hjælp - og imod hjælp. I har alle ganske ret i at USA sagtens selv burde kunne magte opgaven. Det hjælper bare ikke en hujende fis, når det bevisligt ikke bliver gjort. Vi har jo samme situation herhjemme. Staten pøser uanede summer ud på de mærkeligste ting, men penge til omsorg for ældre - det er uendeligt svært at opnå. Hvor vil jeg hen med det. Jo - det hjælper ikke at det enkelte individ, at staten ikke fattes penge, når staten nu engang ikke vil bruge dem. Jeg vil GERNE yde hjælp - men min hjælp skal være til de nødstedte mennesker i det ramte område - den skal ikke være til USA som helhed.
Post Reply