Juni!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juni!

Post by 99E »

Vi tog også hul på.... Lad os bare kalde det "sommeren" i går...
Image

Jaja - med fleecehuer, overtræksbukser og vanter mm.
Men dog med båd i vandet og solskin og et par hjembragte fisk, der efter nogen overtalelse lod sig pilke.
Torsk og håising til aftensmad.

Randi, bortset fra den der hest helt tydeligt har brug for en dyrlæge (sandsynligvis til aflivning...) - er artiklen så skrevet på en eller anden bizar form for luxemborg-tysk, eller hvad?
*Bliver nærmest skeløjet af at lydstave sig igennem*
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Juni!

Post by Stimata Doamna »

Det er luxembourgsk - eller moselfrankisk :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juni!

Post by 99E »

Stimata Doamna wrote:Det er luxembourgsk - eller moselfrankisk :-)

Det forklarer hvorfor det ser ud som en blanding af sydtysk, schweizertysk og fransk... :opkast:

Og så meget for "sommer".
I dag har det sneet.
:mur:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Juni!

Post by Annemaja »

Stakkels kræ. Den er jo ved at dø af sult. De fleste heste, der ellers bliver gamle nok, dør simpelthen af sult fordi de ikke kan tygge mere, med mindre ejeren er human nok til at få dyret aflivet på forsvarlig vis !
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Juni!

Post by Stimata Doamna »

MBN wrote:Stakkels kræ. Den er jo ved at dø af sult. De fleste heste, der ellers bliver gamle nok, dør simpelthen af sult fordi de ikke kan tygge mere, med mindre ejeren er human nok til at få dyret aflivet på forsvarlig vis !


Lige nøjagtig - såvidt jeg har forstået, handler det bl.a. om, at ejeren synes, at det er mere synd for hende, at hun skal få hesten slået ihjel, end det er synd for hesten... Hvorom alting er, var hesten i hvert fald frisk nok til at blive flyttet til en anden mark, så den ikke kunne blive fotograferet igen af den samme dame, som har taget billedet i artiklen.

Jeg håber sgu, at der findes nogen i min omgangskreds, der vil ruske op i mig, hvis min gamle dame begynder at se bare lidt sådan ud. Jeg var faktisk lidt bekymret for hende, for jeg synes, at hun havde tabt sig lidt på det sidste, men dyrlægen syntes, at hun var fin. Det er klart, at vinteren og en lang maj måned med nattefrost og regn har tæret på reserverne (jeg vil tro, at hun har lagt pels til og smidt den igen en 5-6 gange) - nu må det så langsomt godt blive ordentlig sommer. Hvor blev den globale opvarmning af??
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Juni!

Post by nanna1979 »

Jeg har fået mutlinger :elsk:

Image

Image
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Juni!

Post by udlandet »

Meget svärt med hesten. Vores gamle hest begyndte at tabe sig da han blev omkring de 30. Men hvem stod först da de skulle ind og have foder, hvem sprang glad omkring? Og appetitten fejlede ikke hesten. Dyrlägen sagde at han bare var gammel. En dag lagde han sig bare ned og det var det-
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Juni!

Post by udlandet »

I må have en god weekend, nu dapper jeg af til headbanging resten af ugen :vader:
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juni!

Post by Pia »

Jeg har været ude at ride en tur på den ene pony, det var skønt.

Nu sidder jeg og kigger trailere, hvilken skal man vælge...

Hvad for noget musik skal du headbange til Udlandet??
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Juni!

Post by BeritH »

Så er det ferie for mig. Jeg smutter til Thailand i morgen :jeanie: :jeanie:

Nu skal jeg bare pakke, gøre rent, ordne ponyskur, købe kattemad og så lige det løse inden *pust støn*

Nå, men så er der en chance for at jeg kan sove i flyet :-)

Ha' det godt så længe, så vidt jeg husker kan man ikke logge på strigler fra en Thailandsk IP - eller var det fra en Kenyansk??
Så jeg holder lige lav profil i et par uger eller 3.

Så skal der kigges øgler og elefanter, sejles, thaibokses, spises thaimad til jeg revner og hygges ved strand og pool.
Damn - det bliver fedt :jeanie: :jeanie:

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply