Juni!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Juni!

Post by aribeth »

Så blev det juni... med dejligt sommervejr og det hele.

Familien holder siesta lige nu, Max flader ud i sofaen med Ipad og minecraft, Milo ligger i barnevognen under æbletræet, Keld snorker i soveværelset og jeg sidder her med pc'en.

Om en times tid skal jeg bage rabarberkage og lave hummus og gøre lammeboven klar til en nat i ovnen. Imorgen får vi Kelds familie på besøg til en forsinket fødselsdagsfest.

Græsset er blevet slået til foder til fårene. Jeg har allergi ... det er sommer!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Juni!

Post by HHansen »

Jeg er syg. Nu på 5. dag. Det er sgu da for meget for en forkølelse? Manden havde det i sidste uge og var ok efter 3 dage - jeg får det bare dårligere for hver dag der går :traet: :brok:
Overvejer om jeg skal opsøge en vagtlæge for at finde ud af om det har udviklet sig til bihulebetændelse.. har herreondt i hovedet - og ørerne! Hoster lungerne op hvertandet øjeblik og kan ikke trække vejret ordentligt. Skod!
Har dog ikke feber i dag.. så lidt forbedring er der øjensynligt.

Der er byfest her i byen i weekenden, og lige nu burde jeg stå på festpladsen og sælge øl - men det har jeg selvfølgelig aflyst.. Jeg kan sgu ikke holde mig oprejst i 2 timer.
Men det er ret nederen, nu kommer jeg ikke engang selv til byfest, magter ikke at sidde i et telt med høj musik :-(
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juni!

Post by Pia »

Pt. en fantastisk start på weekenden og måneden. Sol, sommer og skønne mennesker okmkring mig.

Jeg har været ude og storshoppe tøj og sko, vi skal til en masse større fester hen over sommeren, og så er det rart med lidt at vælge imellem.

I aften er vi inviteret ud på en god restaurant, familien ville gerne fejre mig, jeg gad ikke holde noget, så blev det sådan her, passer mig fint.

I morgen står den på klassearrangement med datterens skole, vi skal til stranden og i skoven, spise frokost sammen og være sociale.

Jeg tror vi henter hendes pony på vejen, så kan den dele nogle trækketure ud til ungerne!

God bedring Hansen, surt med byfesten!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Juni!

Post by Stimata Doamna »

Her til lands er der stærkt delte meninger om en hest, der er i en miserabel tilstand. Jeg har ikke lyst til at sætte et billede ind, men her er et link:

http://news.rtl.lu/news/national/439728.html

Nogle mener, at det er dyrplageri - andre mener, at man skal lade hesten være, så den kan dø en naturlig død på marken. Som en dyrlæge fra veterinærinspektionen siger: man får jo heller ikke aflivet sin bedstemor, bare fordi hun ser en smule skidt ud. Vedkommende udtaler sig tilsyneladende uden at have set hesten, hvilket jo er betryggende - not! Ejeren siger, at hesten har været syg og først de sidste dage ikke har spist sit kernefoder. - og at hun i øvrigt ikke kan bringe det over sit hjerte at aflive den.

Fy for den lede! Om hesten er 27 eller 35 (eller 2 eller 7) er fuldstændigt ligegyldigt - sådan der skal en hest ikke se ud!!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni!

Post by aribeth »

Det er godt nok en tynd hest det der!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juni!

Post by HeidiO »

Føj hvor ser den ud, det må altså tage noget længere tid end et par dage for en hest at nå den tilstand :mettebo:
Heidi
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Juni!

Post by aribeth »

hvad er det nu den der lidelse hedder hvor hesten kan tabe sig voldsomt på meget meget kort tid. De kommer sig sjældent.

Det er på en måde fascinerende at se på... sådan en krop der blot er skind og ben... et levende skelet...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juni!

Post by HeidiO »

Græssyge måske?

Jeg tænkte også, at her er det ikke nødvendigt at male på hesten for at se skellettet - det er jo åbenlyst hvor det hele sidder.
Heidi
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juni!

Post by Pia »

Holda op, imponerende den kan holde sig oprejst.

Er der ikke en dyreværnsov i Luxemburg, Randi?

Vi er lige kommet hjem fra klassetur og nu leder jeg efter en god brugt trailer! Det er da trælst at skulle ud at låne hver gang man vil i skoven med ponyerne.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Juni!

Post by Stimata Doamna »

Jow da, men det betyder jo, at nogen skal lette røven og kigge på dyret. Det har politiet så gjort, men... Hvad ved de om dyr, når de lader status quo være gældende, fordi ejeren siger, at hun helst vil have kræet til at dø en naturlig (sulte-??)død på marken og at hun ikke kan få sig selv til at få den aflivet?

SUK!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply