Kom maj du søde milde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Kom maj du søde milde

Post by Pia »

Så blev det maj, og sikke en smuk morgen.

Dagen skal gå med arbejde, der er mange ting der skal indhentes efter konflikten, i går arbejdede jeg 14 timer, i dag bliver ikke meget anderledes, men vi skal nok nå det. Det er heldigvis nogle gode unger jeg har.

Hav en god dag.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kom maj du søde milde

Post by HeidiO »

Tænkte at jeg skulle lave maj-tråden, men der var jeg for langsom :hhansen:

Jeg har fri i dag, om lidt kommer vores rengøringshjælp og tryller hytten fin og lækker. Det er altid en fornøjelse :-)

Faktisk har jeg slet ingen planer for i dag, havde måske håbet at skulle plante ud i drivhuset, men det er for koldt, jordtemperaturen er kun 10 grader - så det får lov at vente en uge endnu.

Så det bliver vist en forkæl-dig-selv-dag, med helt god samvittighed, det trænger jeg til :mikkel:
Heidi
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Kom maj du søde milde

Post by Annemaja »

Her i huset fik lige helvedesild i går - heldigvis opdaget så tidligt at behandling kan tage det værste i opløbet....men det betyder en uges sygemeldning da det kan smitte....

Nå - men så kan jeg jo få redet, set film, læst bøger og sådan noget hyggeligt noget. Lægen siger det kan skyldes stress - så vi skal tage den med ro - så det er en rar og god læge - vi må vist hellere høre efter :heidio:

Kæreste overvejede straks at roen BURDE indfinde sig bedst på en solrig plet sydpå - men det er vist at stramme den lidt... :hhansen:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom maj du søde milde

Post by Stimata Doamna »

Maj er en dejlig måned - starter altid med en fridag og indeholder en masse fødselsdage. Krikkernes, lillebrorens, Lenas og min og en masse andre :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kom maj du søde milde

Post by Lena »

Maj ér nemlig en rigtig fin måned........

I dag blev en arbejdsdag til en uventet fridag. I aftes blev kontaktet om jeg havde lyst til en fridag???!!!! Om jeg havde!!

HrG er taget med gutterne til Tyskland, hvor bukkejagten går ind i dag, så jeg havde lidt problemer med at få UNIK ind i programmet i denne uge, da jeg har to kursusdage torsdag og fredag! Smadder heldig var jeg også da jeg ringede til smeden og spurgte om han kunne tage Prinsessen i dag........ og det kunne han. Så har hun fine fusser når hun skal hjem.

Så alt i alt en dejlig dag forude!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Kom maj du søde milde

Post by annetteB »

her startede Maj med en hurtig rengøring af køkkenet - og to fridage.
:elsk:

Den kedeligere nyhed er at jeg tilsyneladende IGEN har smidt mit hævekort væk.
Så nu kan jeg daffe i banken og bestille et nyt. Igen. Lokalafdelingen er lukket, så jeg må med bussen til Hornslet.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom maj du søde milde

Post by Frieser9460 »

Her er maj startet ud med smukt forårsvejr; højt solskin og næsten vindstille. :jeanie:

Indtil videre bruger jeg 1. maj på at arbejde, men sidder dog herhjemme. Lige om lidt kommer dyrlægen for at foretage det store årlige tjek på alle hestene og vaccinere hele banden, og jeg har indsamlet gødningsprøver, så vi kan få tjekket for orm, nu vi er ved det. :linski:

I aften havde jeg glædet mig som et lille barn til at skulle i biografen og se Iron Man 3... men øv, det er blevet udskudt til på lørdag. Biografen i Fjerritslev viser den nemlig kun i 3D, hvilket Bo absolut ikke gider (og jeg er egentlig ligeglad), og i Aalborg går den så tidligt, at vi ikke vil kunne nå ind og se den i aften... Pandrup Kino viser den også i 2D, men det gør de så først fra i morgen, hvor vi ikke kan komme derover, fordi det er kl. 16, hvor vi først får fri fra arbejde. Så nu har jeg bestilt billetter til lørdag kl. 16... og så må det altså godt skynde sig at blive lørdag...

Hvad aftenen så kommer til at byde på, nu jeg ikke skal i biografen, ved jeg ikke endnu... Måske slæber jeg Jack med ud på en aftentur.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Kom maj du søde milde

Post by Felis »

MBN wrote:Her i huset fik lige helvedesild i går - heldigvis opdaget så tidligt at behandling kan tage det værste i opløbet....men det betyder en uges sygemeldning da det kan smitte....

:



Helvedesild kan ikke smitte og give helvedesild.

Men folk med helvedesild kan smitte andre så de får skoldkopper hvis de ikke har haft det før :linski:


Helvedesild kan man kun få hvis man har haft skoldkopper engang, fordi det kommer fra den virus ( Herpes zoster) der giver skoldkopper og som efter udbrud af skoldkopper ligger gemt i kroppen.

Så hvis mere end en i husstanden har fået helvedesild, så er det enten ikke helvedesild..eller også er det så fantastisk et sammentræf, at det måske sker en ud af en million gange
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

God bedring med helvedes ilden eller hvad det er. Ad helvedes ondt gör det, hvis det er helvedes ild :oeje:
Efter arbejde (Det föles som om at jeg er den eneste, der har arbejdet i Sverige i dag. Helligdag, herovre) Afhöring med lille drengen, datterens selvangivelse. Ja, så har jeg alligevel nået en masse i haven idag. Der planter OVERALT, 100 vis.
I morgen går turen til DK. Morgenmad hos min mormor :elsk: Derefter tur til mine foräldres grav, endelig har jorden sat sig, så graven kan etableres. Mim mormor tager med. Ingen det går hjemover skal sönnens campingvogn med tilbage, Han er nemlig pist forsvundet :mur: Så campingpladsen vil gerne have flyttet vognen, det forstår jeg.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Kom maj du søde milde

Post by nanna1979 »

Maj er startet fantastisk -nyan -nyan

Jeg har nemlig fået job :sanne: :sanne: :sanne: :sanne:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
Post Reply