Bedstevenner.....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Bedstevenner.....

Post by HeidiO »

Stimata Doamna wrote:
HeidiO wrote:Randi, hvad siger Alfa så til den nye tilbeder?


Idiot!


Hahaha, det svarer fuldstændig til Vumses reaktion da vi fik Sonny, og han også havde udnævnt sig selv til førsteelsker :viking:
Gamle hestedamer er ikke sådan at imponere :heidio:
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Bedstevenner.....

Post by Stimata Doamna »

Hun sagde vist også, at han skulle købe sine egne æbler og gulerødder... Imponeret? Ikke spor!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Bedstevenner.....

Post by Annemaja »

Tja.... hopper kan være noget af en sag at imponere. Beethoven har også været ret forelsket i de hopper han har gået med - nogle mere end andre - men det er fantastisk at iagttage det herrevenskab han nu har etableret i rekordfart....

Har med årene ekstrem meget respekt for hestevenskaber - de er SÅ vigtige for vores heste. Anstrengende for os - fordi det bliver svært at skille, sælge osv når man gerne vil tage hensyn....

Håber at kunne sørge for mine heste deres liv ud - med mindre andre gad overtage hele flokken...
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Bedstevenner.....

Post by Frieser9460 »

Nååååeh.... hvor er de bare søde, de 2 små krudtmuler. :elsk:

Ja det er sjovt, som heste kan knytte bånd i et splitsekund... Sådan har det også været til dels for Falle og Jack... selv om de heldigvis ikke er blevet heeelt så symbiotiske, som jeg en overgang frygtede. I hvert fald ikke efter Jacks mening. :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Bedstevenner.....

Post by MetteboDeluxe »

Har I lagt mærke til, som Randi nævner, at heste tit virker som om de ved, at de "hører sammen"?

Jeg ved godt at de selvfølgelig tit kommer ind og ud på samme tid og måske også står ved siden af hinanden osv. Jeg syntes bare det virker som mere end det.
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Bedstevenner.....

Post by Frieser9460 »

At heste ligesom danner "par" med en yndlingsmakker, som de knytter sig stærkere til end den øvrige flok, er slet ikke et unormalt fænomen. Det står bl.a. også beskrevet i Lesley Baileys bog "Hestens Adfærd", som er rigtig god (hvis I spørger mig). :-)

Faktisk har undersøgelser vist, at hvis en hest mister sin "makker" gennem længere tid, kan hesten udvise direkte sorg og savn ved f.eks. at blive apatisk og miste lysten til at spise over en periode efter adskillelsen.

Men som jeg har forstået det, ved man ikke helt, hvorfor hestene knytter bånd parvis på denne måde.

Til gengæld synes jeg faktisk, det giver grundlag for visse tanker om det at holde et ulige antal heste på folden... Selv om der aldrig er nogen garantier for, at alle kan finde en "makker" på en fold ved et lige antal heste, er det jo stensikkert, at en kommer udenfor, hvis der er et ulige antal.

Måske er det at lægge for meget i det? Men jeg synes, tanken er interessant...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Bedstevenner.....

Post by Lena »

Jeg er sikker på at UNIKs underlige adfærd sidste år var pga at han mistede mange af de hestevenner han fik gennem foråret. Så nej, hestevenskaber skal tages alvorligt!

Fellponys Max og UNIK er bedstevenner...... uanset hvor lang tid siden det er de har set hinanden, så finder de hurtigt sammen igen!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Bedstevenner.....

Post by MetteboDeluxe »

Jeg tænkte nu mere på den måde heste med samme ejer hører sammen :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Bedstevenner.....

Post by Stimata Doamna »

Alfa og Fidalgo har en vallak mellem sig nu - indtil for to uger siden stod de i hver sin del af stalden. Jeg tror bare, at de begge ser, at datteren og jeg tager os af dem begge. Og så får de mad fra samme tønde, når vi giver natmad. Ud- og indlukning er ikke os, og de kommer ikke ind/ud på samme tid. Alfa er den eneste hest, han kalder på, de andre kan godt få et brum, men ikke den der " godt du er kommet ind igen, hvor var du dog så længe?". Jeg tror, at han synes, at vi er en flok, hvor Alfa nok bare synes, at han er fjerde hjul på en vogn :hhansen: -poogift
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Bedstevenner.....

Post by Lena »

MetteboDeluxe wrote:Jeg tænkte nu mere på den måde heste med samme ejer hører sammen :-)


Ja hvad ved jeg........ jeg har jo kun haft én! :hhansen:
Post Reply